EST. 2002

Az NCR 996-os csupasz Ducati

A tények tükrében

A 916 (996-os és 998-as verzióival együtt) sokak szerint az utolsó évtized
legjobb utcai motorja volt. Nehéz tehát tovább javítani teljesítményén, dinamikus
viselkedésén, f?leg a borítás eltávolításával elrontva az aerodinamikai jellemz?ket.
Ezért, a küls?n túl foglalkoztak a súlycsökkentéssel, melyet a karbonvázas,
magnéziumos, ergal alapanyagok széles kör? alkalmazásával értek el, és több
kicsi, ám nagyon fontos részlet átdolgozásával.

A fékberendezés jelenti az átalakítások jéghegyének csúcsát, és önmagában a
csúcstechnológiának a m?vészethez közeli szint? alkalmazását képviseli: az els?
fék két 320 mm-es Braking margarétatárcsából áll, melyeket egy pár, sugárirányban
ható dugattyúkkal szerelt nyereg fog meg, mely a Brembo gyártásának legjavából
származik. A tárcsák jellemz? alakjának köszönhet?en sikerült lefaragni a teljes
tömegb?l, és ezzel nem utolsó sorban a körkörös lendület mértékét is csökkentették:
ha póriasan akarunk fogalmazni, amint azt magam is tapasztaltam, a kormányzás
könnyebbé vált, így gyorsabbakk lettek az irányváltoztatások is. Figyelemmel
kell lenni viszont a fékkar és a jobboldali pedál kezelésére: a fékek nagyon
jól tapadnak, hajszál híján bármikor bekövetkezhet a kerekek blokkolása.

A kormány magasan van, határozottan javítva ezzel az irányítást, a 996-ost
igazán szórakoztatóvá téve, talán hajszálnyival vadítva viselkedését: a csupasz
NCR talán kicsit felülkormányzott! A vezetés érzése viszont az az utánozhatatlan
érzés, ami egy régi módi Superbike (kicsit Eddie Lawson Kawasakija) vezetésekor
tapasztalhatunk – egyáltalán nem jellemz? egy szériamotornak álcázott GP motorra.

www.motonline.com

ugrás fel