EST. 2002

Az Öhlins megint Öhlins

Az utóbbi napok híre: az Öhlins visszavásárolta sajáz brandjét, miután hosszú évekig sikeresen együttm?ködött a Yamaha csoporttal. Így megint teljesen svéd tulajdonú lesz az 1975-ben alapított cég. Kenth Öhlin huszonhat esztend?sen hozta tet? alá a vállalatot, amely pár évad alatt jól cseng? név lett, majd vezet? helyet szerzett magának a verseny-felfüggesztések piacán: az Öhlins Racing a bizniszt a versenymotorokra fókuszálta, és a kiváló technológiai felkészültség okán hamar elismerést nyert el a sport világában.

A kés?bbi években az Öhlins nyitott más területek felé, így ATV-khez, motorosszánokhoz, autókhoz, és els?sorban országúti sportmotorokhoz kezdett felfüggesztéseket fejleszteni. Tették mindezt folyamatosan az újítás jegyében: ütjukat szabadalmak és innovációk kísérik. És jelent?s befektetések is, természetesen… a Yamaha Motor Europe NV b? húsz éve, 1987-ben lett többségi tulajdonosa az Öhlins Racingnek, amely önálló m?hely maradt. A partnerségre azért volt szükség és azért m?ködött jól, mert a Yamaha hátterével meg tudták valósítani legtöbb ötletüket, Kenth és csapata.

Egyik legnagyobb horderej? ötletük a CES szelep volt, amelyet ’84-ben szabadalmaztatott az Öhlins, és most, húsz év elteltével az autóipar is megértette a teljesen kontrollált felfüggesztési rendszerben rejl? er?t. Ma a Volvo, a Ford, az Audi és a Mercedes használja a CES-t járm?vein, és az újévre az ezzel a rendszerrel legyártott autók száma meghaladja az egymillió egységet.

Többhónapos tárgyalássorozat után a Yamaha csoport és Kenth Öhlin úgy döntöttek, folytatják az együttm?ködést. A két szervezet közt er?sek a szálak. A megállapodás értelmében azonban 2007. december 21. óta a társaság részvényeinek 95%-át a svéd úriember jegyzi.

ugrás fel