EST. 2002

Az új GSX-R elkészült, de nem jön?

Radikális megoldásokat, nem várt újításokat és temérdek mennyiség?, újfejlesztés? elektronikai „segédeszközt” fog állítólag felvonultatni a legújabb Suzuki GSX-R1000 amikor várhatóan valamelyik ?szi, év végi kiállításon végre bemutatkozik a közönségnek, legalábbis ezt ígérték. Igen ám, de lehet, hogy ez csak egy 2012-es show-n fog megtörténni.

Magyarul a GSX-R1000 új változatát – ami a válság el?tti módi szerint már most egyéves késésben van – lehet, hogy idén is hiába várjuk, noha valószín?síthet?en maga a motor már készen áll a sorozatgyártásra. Az újabb halasztás oka (továbbra is) a sportmotorok iránti kereslet elmúlt két-három évben tapasztalt drasztikus visszaesése.


Suzuki GSX-R1000 L2: Pedig már úgy vártuk
(fotómontázs: Moto Revue)

A Suzuki által a közelmúltban benyújtott szabadalmi kérvények és egyéb, új modellek gyártásának és forgalmazásának el?készítésére utaló jelek hiányában röppent fel a feltételezés, hogy még a Suzuki kódrendszerben L2-esnek nevezett modellévben (2012-ben) sem fog megjelenni új nagygixer – helyette viszont az olyan a kisköbcentis modellek kaphatnak figyelmet, mint az egyhengeres GSX-R125, vagy a sorkettes GSX-R250 és GSR250 (ezekr?l itt írtunk b?vebben), melyeket els?sorban az ázsiai, indiai, és egyéb, motoros kultúrában éppen fejl?dés alatt álló, de eladott darabszámban verhetetlen piacokra szánnak.

A csupán néhány évvel ez el?ttr?l megszokott szokásos kétéves modellinváziót a legtöbb szakért? szerint jobb lesz, ha örökre kiverjük a fejünkb?l, ilyen siralmas nagymotor-eladási számok mellett semmi értelme sincs tartani a kétéves modellfrissítési ciklust. Bezzeg a kismotoroknál…

ugrás fel