EST. 2002

Balesetmegel?zés Európában

A tesztek célja, hogy a fejet és a nyakat ér? fizikai behatást csökkentsék
úgy, hogy más testtájak (f?ként a láb) legalább a mostani biztonságban maradhassanak.
A dönt? szó azonban a piacé: az innovatív biztonsági rendszerek bevezetését
pedig általában szkeptikus szemmel nézik a legnagyobb kritikusok
, a rajongók
(akik egyben a vásárlók is). A legkirívóbb példa erre a jelenségre a BMW C1
modellje, amely egy óriási passzív biztonságot nyújtó robogó, a kereskedelemben
azonban rútul megbukott.

A MAIDS felmérése szerint a balesetek okozója legnagyobb részben az emberi
tényez?. A dokumentációból ugyanakkor egyértelm?en látszik, hogy azok, akik
speciálisan motorra szerzett jogosítvánnyal vezetnek, kevesebb statisztikai
kockázatot vállalnak B kategóriás jogsival motorozó társaiknál
. Nagyon érdekes,
hogy miközben az Unió életkortól tenné függ?vé a motoros vezet?i engedélyek
kiadását (legalábbis tárgyal err?l), addig a MAIDS szerint a megszerzett tapasztalat
sokkal lényegesebb a közlekedés biztonságának szempontjából. Ezért a konstrukt?rök
szövetsége nevében Herbert Diess, a BMW Motorrad elnöke kérte az Európai Bizottságot
a jelenlegi, progresszív rutinszerzés elvén m?köd? szabályozás megtartására.
Diess és a gyárak szerint ugyanakkor nagyobb figyelmet kell szentelni az egészségügyi,
els?segélynyújtási képzésre.

A konstrukt?rök kezdeményezték továbbá egy Európa-szint? kampány kidolgozását
az EB-vel közösen az autósok figyelmének felhívására: a motorosokat érint?
balesetek 50%-ában az autós nem is látja a bringást
.

Egy háromlépcs?s terv már most is folyamatban van, egész pontosan 2003 óta.
2006-ig változások lesznek a motorok kivilágításával kapcsolatban, azután pedig
az autóiparral veszi kezdetét együttm?ködés a biztonság érdekében.

A motor-konstrukt?rök szövetsége egy vegyesbizottságot is életre hívott jogosítvány-ügyben.
Azt szeretnék, hogy a gyakorlati, vezetéstechnikai leckék is részét képezzék
az oktatásnak
, az EU mind a huszonöt tagországában.

ugrás fel