EST. 2002

Bautista porrá verte az SBK mezőnyt

Az első versenyen mindhárom elsőséget megszerezte a MotoGP-ből elcsábított spanyol versenyző. Tavaly mindenki értetlenül állt a Ducati döntése előtt, miért pont Bautista, ráadásul ilyen kivitelezés mellett. Szegény Marco Melandri az újságokból tudta meg, hogy más fog jövőre a helyére kerülni.

Ha kivitelezés nem is a föntés egyértelműen jó volt. Bautista komoly tapasztalatokkal rendelkezik a V4 terén és ezt most kamatoztatni is tudta. Új motor, gumik és persze pár ismeretlen pálya is nehezíteni látszott az esélyeit. Szerencsére az első futam helyszínt jól ismeri és komoly sikereket tudhat magáénak Philip Island-i futamokon. A motor gyengébb mint a GP verzió, így az nem lehetett akkora kihívás. A Pirelli gumik pedig még kopottan jobban tetszettek Alavarónak mint friss meleg állapotban.

Összességében minden összeállt a győzelemhez és kétséget kizáróan véghez is vitte akaratát a pályán. A második futamban volt olyan időszak ahol elérte a 20 másodperc is a különbséget, közte és az üldöző Kawasaki csapat tagjai között.

De ne rohanjunk ennyire előre, az első futam is komoly izgalmakat rejt. A sprintverseny nem Rea kedvence, nem is tetszik neki az ötlet. Így várható volt, hogy nem Ő lesz a favorit a számban. A másik Ducati csapat tag Davies jelenleg fizikai gondokkal küzd a V4 nyergében, neki még idő lesz mire felér a mezőny elejébe. Nem úgy Bautista aki behúzta az első sprintet. Itt még mindenki nyugodtan kezelte a dolgot, gyors a Ducati de a versenyen majd a Kawasaki-Rea páros stratégiája fog érvényesülni.

Azonban a V4-es erőforrással nehéz szembe menni, főleg ha valaki olyan készíti aki valóban tudja miről szól egy versenymotor. A Ducati szinte minden létező eszközzel felvértezte az SBK verziót, nem titkolva a GP motor fejlesztéseiből.

Az első futamnál gyorsan érződött, hogy ez nem egy pünkösdi királyság lesz. Közel 15 másodperces különbséggel intették, ami új rekord a sorozat és pálya tekintetében. Érdekessége volt a versenynek, hogy Melandrinak sikerült megszerezni a harmadik helyet, így a legjobb Yamaha versenyzőként állhatott dobogóra.

A második futamban, szintén hasonló forgatóköny szerint szerepelt a Ducati és Bautista páros. Jöttünk, láttunk győztünk jelmondattal, a végén lazulva is 12 másodpercet adott a többieknek. A csapattárs Davies 26 másodperccel később ért célba, ez még egy nemzeti bajnokságban is hatalmas különbség.

Rea és a Kawasaki védelmében le kell írni, hogy ezen a pályán a zöldek sosem teljesítenek jól. Ennek oka a tulzott hátsó gumiabroncs kopása. Alig bírják végig a teljes versenyt, így Rea saját bevallása szerint is csak pontgyűjtés volt a cél. Ahogy Ő fogalmazott: „Számomra a szezon az európai helyszínekkel fog elkezdődni”.

Az eredmények és leginkább a különbségek láttán sokan elkezdték firtatni, hogy mekkora a különbség az SBK és a MotoGP között. Hiszen egy olyan versenyző ment át vagy inkább hagyta magára a mezőnyt, aki a GP-ben 2014-ben állt utoljára dobogón.

Erre a felvetésre maga a spanyol nyertes úgy nyilatkozott, hogy azonos köridőt ment a Ducatival mint a tavalyi Q1-ben a GP-n. Valamint, hogy nagyon kemény a mezőny és mindenki rendkívüli módon hajt, csak neki hatalmas a bizalma a motorja iránt.

Jelenleg úgy tűnik, hogy a Ducati nem csak erős de jól is működik a Pirelli gumikon, ami az egyik legfontosabb szempont a sorozatban. Okosabbak csak a következő versenyen leszünk, ott fog eldőlni, hogy az SBK továbbra is csak egy valaki játszótere marad ( eddig Rea ) vagy izgalmas vérre menő harcok alakulnak ki a dobogó legfelső fokáért.

Borítókép : Twitter

ugrás fel