EST. 2002

Bayliss újraírta a Phillip Island-i körrekordot

A bajnoki címvéd? Troy Bayliss ugyanott folytatta, ahol a 2006-os naptári évben abbahagyta. A Phillip Island-i Superbike tesztelés els?, bemelegít? napján 1’32”8-tel nyitott, négy tizedre a korábbi pályacstól – aminek már akkor sem lehetett nagy jöv?t jósolni. Második az újonc Max Biaggi lett a Suzukival (1’33”2), a nyitány virtuális dobogójára pedig James Toseland is odaért (1’33”4) de Noriyuki Haga a Yamaha nyergében ugyanilyen gyors volt, a kawasakis Regis Laconi is alig maradt el t?lük (1’33”5). Öt különböz? márka pilótái zártak tehát az els? öt helyen, így vártuk a vasárnapi folytatást.

A második napon is visszaköszönt az ötös szám: pont ennyien mentek be ugyanis az azel?tt fennálló hivatalos Phillip Island-i körrekord alá. Troy Bayliss természetfeletti motorozással, 1’31”0-ás id?vel tért pihen?re. Nem telt munka nélkül a nap a Ducati csapat számára. A 999 hamar „elfogyasztja” a Pirelli új fejlesztés? versenygumijait, ezen a problémán dolgoztak a szerel?k. Ami viszont az „egykörös” megmérettetést illeti, a ducatisok teljesítménye több, mint ígéretes. És nemcsak a szinte szokásos módon brillírozó Bayliss miatt: ezúttal Lorenzo Lanzi, a Xerox együttes másik ereje is villant, második helyet jegyezve az id?-összevetésben (1’32”1), igaz, ez +1,1mp az ausztrálhoz képest. Ennyi a különbség Troy és a mez?ny között gyorskörön a 2007-es év második hetében.

Munkában a hondások, ami meg is látszik Toseland körein: a második napon is az élbolyba tartozó id?ket ment az angol, aki nagyon készül a zárónap versenyszimulációjára. Troy Corserék is szépen fejl?dnek a Yamahával. „A motor szombati beállítása nem tetszett, de most ráléptünk a helyes útra” mondta Corser kapitány, Noriyuki Haga viszont miután az els? napon jobb id?t motorozott társánál, másodjára nemhogy nem, de még még ki csúszott. Ugyanerre a sorsra jutott Regis Laconi is, aki leamortizált egy ZX-10-et, de hál’Istennek neki nem lett baja.

Max Biaggi darálta le a kilométereket, és kipróbált egy sereg különféle beállítást, és napi tevékenysége során tudott is gyorsulni. 1’32”6-tal fejezte be a római Yukio Kagayama mögött, egyúttal megvan Biaggi els? esése is az SBK-ban. Következik az utolsó rund, a versenyszimulációkkal.

A hivatalos körid?k

1. Bayliss (ausztrál-Ducati) 1’31”0;
2. Lanzi (olasz, Ducati) 1’32”1;
3. Toseland (brit, Honda) 1’32”2;
4. Corser (ausztrál, Yamaha) 1’32”2;
5. Kagayama (japán, Suzuki) 1’32”3;
6. Biaggi (olasz, Suzuki) 1’32”6;
7. Laconi (francia, Kawasaki) 1’32”6;
8. Nieto (spanyol, Kawasaki) 1’32”7;
9. Haga (japán, Yamaha) 1’32”8;
10. Rolfo (olasz-Honda) 1’33”9.

ugrás fel