Persze a Carmichael sztoriból egy szó sem igaz, csupán szeretik ezzel ugratni a Makita Suzuki sztárját. Hogy miért? Budds Creek-ben, az Amerikai Motokrossz Bajnokság negyedik fordulójának els? versenyén egy k? kipattintotta RC lencséjét a keretb?l, tulajdonképpen ezért nem tudta felvenni a versenyt James Stewarttal ebben a futamban. „Látod Ricky! Egy lencse miatt az egész céget el kellett adni’”- viccel?dnek vele barátai.
|
1,2 millárd Euróért tudhatja most már az Oakley-t is soraiban az olasz Luxottica csoport, mely cég a Ray Ban, a Dolce & Gabbana, a Versace, a Ralph Lauren és a Chanel márka kereskedelmi jogaival is rendelkezik.
A Luxottica szerint a kereskedelem szintjén jól össze lehet majd párosítani a márkákat, ráadásul az Oakley az úgynevezett új piacokon jelent?s forgalomnövekedési lehet?ségek el?tt áll. A közös forgalmazás révén egyben pénzt takaríthat meg a cég, legalább száz millió eurót.
|
Elemz?k szerint az olasz csoport általában sokat javít nyereségességén egyes márkák bekebelezésével. Az Oakley megvételét?l jöv?re az eladások 12 százalékos növekedését reméli. Meglátjuk. Azért reménykedünk, hogy hasonló min?ség? (nem a Carmichael-esetre gondolunk) és formájú mx goggle-kal örvendeztetnek meg minket majd az Oakely embléma alatt.
Az Oakley-sztori
|
|
Nehéz elhinni, hogy egy márka, amely annyira „cool” – ráadásul világszerte sikeres-, mint az Oakley, egy olyan egyszer? dologból n?tte ki magát, mint a motor-markolatgumi. Pedig ez volt az, amivel a cég tulajdonosa, Jim Jannard elindult. Úgy érezte, hogy amit motorkerékpár-kiegészít? értékesít?ként árult nem elég jó, ezért kifejlesztette a világ els? olyan motokrossz markolatgumiját, mely pontosan illeszkedett z ember tenyerébe, és a speciális Unobtainium anyagnak köszönhet?en, nedvesen is kit?n?en tapadt. 1975-öt írtunk ekkor. A céget kutyája után nevezte el, 300 dollár befektetéssel indította. Mivel a motokrossz markolaton a márkanév nem volt megjeleníthet?, Jannard megtervezte az els? Oakley motokrossz szemüveget: így már jobban látható volt a márkanév. A legnépszer?bb versenyz?k viselték (McGrath, Rick Johnson, napjainkban: Carmichael, Stewart), ezáltal rendkívüli média megjelenést kapott az új márka. Mára igazi lifestyle márkává n?tte ki magát széles palettáját kínálva a napszemüvegeknek, ruházati cikkeknek, óráknak, cip?knek, a világ 70 országában. Forrás: Mofo Kft. www.mofo.hu (Az Oakley márka hazai import?re) |
Legutóbbi hozzászólások