EST. 2002

Bekebelezték az Oakley-t

Persze a Carmichael sztoriból egy szó sem igaz, csupán szeretik ezzel ugratni a Makita Suzuki sztárját. Hogy miért? Budds Creek-ben, az Amerikai Motokrossz Bajnokság negyedik fordulójának els? versenyén egy k? kipattintotta RC lencséjét a keretb?l, tulajdonképpen ezért nem tudta felvenni a versenyt James Stewarttal ebben a futamban. „Látod Ricky! Egy lencse miatt az egész céget el kellett adni’”- viccel?dnek vele barátai.

RC a klasszikus vonalakra esküszik. Az általa viselt O Frame szemüveg az ?s darab stílusjegyeit hordozza. A képen az ominózus baleset látható

1,2 millárd Euróért tudhatja most már az Oakley-t is soraiban az olasz Luxottica csoport, mely cég a Ray Ban, a Dolce & Gabbana, a Versace, a Ralph Lauren és a Chanel márka kereskedelmi jogaival is rendelkezik.

A Luxottica szerint a kereskedelem szintjén jól össze lehet majd párosítani a márkákat, ráadásul az Oakley az úgynevezett új piacokon jelent?s forgalomnövekedési lehet?ségek el?tt áll. A közös forgalmazás révén egyben pénzt takaríthat meg a cég, legalább száz millió eurót.

Bubba már vagányabb. Az ? személyes kedvence a Crowbar nev? goggle.

Elemz?k szerint az olasz csoport általában sokat javít nyereségességén egyes márkák bekebelezésével. Az Oakley megvételét?l jöv?re az eladások 12 százalékos növekedését reméli. Meglátjuk. Azért reménykedünk, hogy hasonló min?ség? (nem a Carmichael-esetre gondolunk) és formájú mx goggle-kal örvendeztetnek meg minket majd az Oakely embléma alatt.

Az Oakley-sztori

Nehéz elhinni, hogy egy márka, amely annyira „cool” – ráadásul világszerte sikeres-, mint az Oakley, egy olyan egyszer? dologból n?tte ki magát, mint a motor-markolatgumi. Pedig ez volt az, amivel a cég tulajdonosa, Jim Jannard elindult. Úgy érezte, hogy amit motorkerékpár-kiegészít? értékesít?ként árult nem elég jó, ezért kifejlesztette a világ els? olyan motokrossz markolatgumiját, mely pontosan illeszkedett z ember tenyerébe, és a speciális Unobtainium anyagnak köszönhet?en, nedvesen is kit?n?en tapadt. 1975-öt írtunk ekkor.

A céget kutyája után nevezte el, 300 dollár befektetéssel indította. Mivel a motokrossz markolaton a márkanév nem volt megjeleníthet?, Jannard megtervezte az els? Oakley motokrossz szemüveget: így már jobban látható volt a márkanév. A legnépszer?bb versenyz?k viselték (McGrath, Rick Johnson, napjainkban: Carmichael, Stewart), ezáltal rendkívüli média megjelenést kapott az új márka.

Mára igazi lifestyle márkává n?tte ki magát széles palettáját kínálva a napszemüvegeknek, ruházati cikkeknek, óráknak, cip?knek, a világ 70 országában.

Forrás: Mofo Kft. www.mofo.hu (Az Oakley márka hazai import?re)

ugrás fel