EST. 2002

Bemutatkozik a Triumph Trident 660

A koncepció után végre megjelent az angol gyártó legújabb típusa, mely a Trident nevet viseli. A név nem ismeretlen, hiszen a történelem során már két modell is ezzel a névvel lépett piacra.

Az elsőt még 1969-ben mutatták be, az akkor 750 cm3-es erőforrással szerelt motor nem volt túl sikeres, melynek egyik fő oka, hogy szinte azonos időben lépett piacra a népszerű Honda CB750-es modellel. A második már John Bloor iparmágnás nevéhez fűződik, aki 1983-ban vette át a márkát. Az új korszak kezdete után, 1991-ben mutatták be a következő Trident modellt, szintén 750 cm3-es erőforrással.

Ez tehát már a harmadik modell a gyártó palettáján, és most bizony biztosra akartak menni. Mivel az eddigi Trident modellek is mind csupaszok voltak, várható volt, hogy ezt a vonalat viszik tovább. Hinckley azonban nem egyszerűen megtervezte a motort, hanem együttműködött Rodolfo Frascoli tervezővel, aki olyan ikonikus motorok újra élesztésében játszott kardinális szerepet, mint a Suzuki Katana. A modell tehát nem hagyta figyelmen kivűl a múlt hagyományait, ahogy azt sem, hogy egy igazi Triumph csupaszt háromhengeres blokkal szerelnek.

Szerencsére az angoloknak van egy megbízható, teljesítményben is megfelelő blokkjuk egy olyan modellhez mely az A2-es jogosítvánnyal rendelkező vezetőket is megcélozza. Elővették tehát a korábbi Street Triple 675 erőforrását. A 12 szelepes, vízhűtéses blokkban 67 alkatrész frissült, melynek maximális teljesítménye 81 lóerő 10250 fordulat/percnél. A gyártói adatok alapján a csúcsnyomaték 6250 fordulat/percnél érhető, ami 64 Nm. Sokkal izgalmasabb azonban az a kijelentés, hogy a teljes fordulat tartomány legnagyobb részén mindig elérhető a nyomaték több mint 90%-a.

A megújult erőforrás teljesen átdolgozott kipufogó rendszert is kapott, mely alkalmazkodva a motor megjelenéséhez, kompakt alsó kivezetéssel rendelkezik. Annak érdekében, hogy a motor kompatibilis legyen az A2-es jogosítvány előírásaival, egy utólag beszerezhető dedikált elektronikus csomagot vásárolhatunk motorunkhoz. Ebben az esetben a maximális teljesítmény csúcsa 47 lóerőre csökken, míg a nyomaték 51 Nm.

A motor egy teljesen új vázat és lengőkart kapott acélból. A felfüggesztéseket a Showa szállítja, elöl 41 mm-es UPS (120mm rúgóúttal), hátra monoschok rúgóstag került, állítható előfeszítéssel.

A fékrendszer elöl kétdugattyús Nissin fékekből épül fel, melyek 310 mm-es tárcsákkal dolgoznak. Hátul egydugattyús féket találunk, 255 mm-es tárcsával párosítva. A 17” alumínium kerek Michelin Road 5 gumiabroncsokkal vannak szerelve. A motor tömege 189 kg, az üzemanyagtartály kapacitása 14 liter. Az ülésmagasság 805 mm.

Az új Trident 660 alapfelszereltségként két vezetési módot tartalmaz ( Road, Rain). A műszeregység egy színes TFT-ből és egy hagyományos LCD kijelzőből áll. A kijelző a My Triumph Connectivity System-mel kombinálva, navigációt, GoPro és okostelefon elérést kínál, Bluetooth kapcsolaton keresztül. A világítási rendszer teljes mértékben LED alapú, az első és a hátsó lámpában is megtalálható a Triumph logó.

Az új Tridenthez több mint 45 féle dedikált kiegészítőt kínál a gyártó, mellyel személyre szabhatjuk kedvenc motorunkat. Az új modell 2021 januárjától lesz elérhető, 8000 eurós ár környékén. Az új Tridentnél az ütemezett karbantartási program 16.000 km-es intervallumokat határoz meg. Az új modell 4 színben lesz elérhető.

 

ugrás fel