EST. 2002

Beszélgetés Hajósi Norbival

Gondolom, ti is észrevettétek, hogy egy id?ben a Superbike magazin egy kicsit mélypontra került. Ezen a nehéz helyzeten az új f?szerkeszt? Hajósi Norbert segítette át a magazint, aki egy új csapatot állított fel az újság készítéséhez.

Norbit a Karasna motoros boltból ismerhetitek, az ? irányítása alatt kezdett el az is jól m?ködni.

És még motorozni is tud, mert Supersport 400-as Magyar Bajnokságot nyert. Tehát elég sokoldalú személyiséggel van dolgotok, amikor most az általa f?szerkesztett magazint a kezetekbe veszitek. Vele beszélgettem, az új szám megjelenése kapcsán.

Mikor is volt az, amikor üzletvezet?b?l, újságíró lettél?
Tavaly májusban kezdtem az újságírás felé kacsingatni, de igazából júliustól vagyok hivatalosan a Superbike-nál.

Hogy érzed magad most, hogy már nem keresked? vagy?
Nagyon jól! A kereskedést azért kezdtem el, hogy több id?m legyen motorozni, de mivel a keresked? a saját maga rabszolgája ezért ez nem igazán jött be. Most viszont az a munkám, hogy motorozzak. Majd munkaid? után a saját kedvtelésemre is motorozok egy kicsit, majd hajnal 2 és 3 közt megírom a cikket, de ez már az én problémám. Tehát kösz, jól vagyok!

Melyik volt a kedvenc tesztmotorod idáig?
Igazából mindegyiket szerettem, mert mindegyik más volt. Ami igazán megérintett az a Bimota Delirio volt. Az a legels? tesztem volt, csütörtökön kezdtem itt a szerkeszt?ségben, pénteken meg elküldtek Olaszországba, hogy teszteljek egy Bimotát. Ez elég jó kezdtet volt itt a munkahelyemen. De a 1098-as Ducati és a 600RR is olyan, amiért az ember a fél karját is odaadná, hogy ? ülhessen rá els?ként.

Tudom, ezzel én is így vagyok, nekem is volt már pár motor, amire így felülhettem. Nekem a legnagyobb élmény Mugellón Haga R1-ese volt idáig. De most nem ezért jöttem, hogy dicsekedjek, hanem az újságotokról szeretnék többet megtudni. Hány példányban kel el mostanság a Bike?
10-12000 példányban fogy mostanában. Ez úgy gondolom, hogy elég jó példányszám, de fog ez még följebb is menni, ha megszokják az olvasók az új stílust, amivel az új szerkeszt?ség ír.

Együtt vagytok az irodában a Motomixszel, megkönnyíti ez a dolgotokat?
Az, hogy az er?forrásainkat tudjuk egyesíteni, pl. tesztmotorok, fotós, mindenképp, de azért itt külön munka folyik, hisz a Motomixnek és a Superbike-nak is külön szerkeszt?sége van. Miért ne mutathatnánk be ott is egy rövid teszt erejéig, ha egyszer egy ilyen exkluzív motorra ráülhetünk, mint az 1098-as. Persze a saját nyelvezetüknek megfelel?en. Mert minden újságnak meg van a saját olvasótábora, és ?k mindig ugyanazt várják el a készít?kt?l. Ezért jó a ti oldalatokkal [motorinfo.hu] is az együttm?ködés, mert külön brand-et képviselünk, de mégis er?síteni tudjuk egymást ezen a piacon.

Amióta egyik motorról ülsz a másikra, sokan irigyelnek érte?
Gondolom igen. De azért ez sem fenékig tejfel. Például készítünk egy 1000-es tesztet, ott 5-6 különböz? motorral kell csinálni rengeteg fotót, és hogy az jól is nézzen ki az újságban, ahhoz úgy kell fordulni, a különböz? gumikkal, különböz? motorokkal a pályán. Ezt a nyílt napok látogatói, úgy szokták honorálni, ha meglátják a ruháinkon a Superbike feliratot, hogy most ennek még úgyis beszúrok, ha addig élek is. Pedig mi ott dolgozunk és nem a körid?kre koncentrálunk! Volt olyan tavaly, hogy valaki még úgy gondolta, hogy elfér a 999-es Ducati, amivel én mentem, és a rázók? között. Persze nekem kellett felállítani a motort és kimenni a sóderágyba, ahol végül a gumifal fogott meg. Szerencsére nem lett nagy baj, de egy ilyen sokmillió forintos motorral senki nem szeretne kalandba keveredni, f?leg úgy, hogy anyagi felel?sség terhel minket. Nekünk ilyenkor munkánk van, arra kell figyelni, hogy viselkedik a motor, hol a fotós, ne legyen se el?ttünk, se mögöttünk másik motor és még ezer dolgot sorolhatnánk, de ez nagyon nehéz, ha még „támadásoknak” is ki vagyunk téve. Nekünk ilyenkor nem az a célunk, hogy mindenkit megel?zzünk, de ha a saját kis 250-es speciál motorommal megyek ki motorozni, azzal úgy megyek, ahogy szeretnék. Gondolkoztunk már azon is, hogy nem tesszük ki a Superbike feliratokat a ruhákra, mert ez okot ad az agresszivitásra. Az embereknek ez vörös posztó.

Én is ezért megyek már csak ritkán a pályanapokra.
Ezért is csináltunk a honlapunkon egy pályázás topikot, hogy legyen végre valami pályázási illemtan. Ugyanakkor örülünk is neki, hogy inkább ott próbálgatják magukat a motorosok és nem az utcán. Ehhez a pályázáshoz is létrehoztunk egy részt az újságban.
Ez most a legújabb számban is megtalálható, Alapbeállítások és Motorozz jobban címmel.

Ajánló a márciusi számból

Köszönöm az interjút, és sok sikert az újságnál!

Az idén, még sokat olvashattok a Superbike, Motomix, [motorinfo.hu] együttm?ködés terméseib?l.

Benk? Zsolt

ugrás fel