Új hírek kaptak szárnyra a világhálón Max Biaggi sorsával kapcsolatban: ezek szerint a római illet?ség? bajnok 2008-ban maradhat a Superbike világsorozatban, mégpedig Ducati-nyeregben: Marco Borciani csapata, a GMB Sterilgarda együttes biztosíthat számára motort és hátteret. Igen romantikus perspektíva ez…
|
Max épphogy szakít idei kenyéradójával, a Francis Batta-féle gyári Suzukival és ezzel együtt talán az egész WSBK-val, hogy aztán a hátsó ajtón surranjon be ismét… Ez azért nem egy factory GSX-R lenne, hanem egy privát motor, annak minden hátrányával: nincsenek extra fejlesztések és tesztek, s?t Biaggi motorja december el?tt aligha készülne el (a bajnokság február végén rajtol).
|
A szerz?dést mégis rengetegen támogatják. Els?ként a Flammini fivérek, akik elkötelezett hívei annak, hogy Massimiliano maradjon a Superbike sorozatban. Személyes vonzereje és népes szurkolói tábora érezhet?en növelte a sorozat népszer?ségét. A nagyon jól informáltak szerint a jogtulajdonos FGSport mélyen a zsebébe is nyúlna a szent ügy érdekében (kétmillió euró erejéig, úgy tartják, amiben benne van a pilóta 500 ezres gázsija is). Akadnak azonban ellenz?k: els?sorban a gyári Ducati és még els?bb sorban a vörösök tehet?s f?szponzora, a Xerox. Ha ugyanis Biggi a GMB-hez igazolna, az garantálná, hogy legalábbis a szezonkezdésig egyetlenegy Ducatiról szóljanak a hírek – a rómaiéról. Ráadásul el?re fáznak Max nyilatkozataitól, illetve attól, hogy egy hozz? hasonló élpilóta hogyan kezelné a ‘nem gyári’ szerepkört és bánásmódot.
update: Kedd reggeli telefoninterjújában Borciani f?nök meger?sítette, tárgyalásban áll Biaggival. ‘Kapcsolatban vagyunk és megyünk el?re. Nem tudjuk még, hogy mi lesz a vége, de néhány napon belül bizonyosságunk lesz, hogy Max velünk versenyez-e 2008-ban.’ A spanyol Ruben Xaust soraiban tudó csapat neve hivatalosan “Team Sterilgarda Go Eleven” lesz.
update2: És megcsinálták. Aláírta a szerz?dését Max Biaggi a 2008-as évedra, a Superbike világbajnokságba a Sterilgarda Go Eleven csapattal. A kezdeti nehézségek, a MotoGP-s Gresini együttessel való, HRC-nyomásra meghiúsult tárgyalások, majd a brit GSE alakulattal való beszélgetés lezárulta után a római versenyz? Marco Borcianinál lelhet otthonra. A f?nök egyébként megvédte bajnoki címét a CIV olasz gyorsasági szériában. Massimiliano nagyon elégedett az els? gyorsjelentések szerint, bár a kontraktus több részletét nem tisztázták még. F?leg az nyitott kérdés, hogy az új Pirelli-fejlesztésekkel kapcsolatos motorigazgatásba, azaz a tesztmunkába miképp száll be a római.
Az FGSport és a Pirelli által meghirdetett összes teszten részt vehet bármelyik csapat: a Ducatit, amely gyár 1098R-ével Biaggi futni fog, Troy Bayliss és Michel Fabrizio, a két xeroxos gyári pilóta révén vesz részt ezeken a próbákon. ‘Ez azt jelenti, hogy az els?, katari teszten semmiképpen nem veszünk részt, de igyekszünk minél hamarabb pályára érni az új motorral, talán már november végén, természetesen a sztenderd gumikészlettel’ – mondta Max, aki Vallelungában, azaz az ‘katlanban’ szállhat el?ször nyeregbe, hogy megtegye els? kilométereit, nyilván nem ürességt?l kongó lelátók el?tt….
Legutóbbi hozzászólások