Max Biaggit Malibuban érte az újév: még 2006-ban ült repül?re, hogy az Államokban töltsön rövidebb pihen?t a mozgalmasnak ígérkez?, megannyi kihívást tartogató új szezon és a soron következ? ausztráliai tesztelés el?tt. Mivel az SBK hamarabb rajtol, mint a MotoGP, ez az egyetlen, az utolsó id?szak, amikor még mód nyílik önfeledt szórakozásra és igazi lazításra. A Kalóz b? tíznapos aktív pihenéssel készül, majd beleveti magát a munkába. A munka célja idén egyértelm?: kicsavarni Troy Bayliss és a Ducati kezéb?l a vb-címet. Nem lesz egyszer?, ráadásul sokan tervezik ugyanezt.
|
A gépre való felszállás el?tt Biaggit a Corriere dello Sport riportere kapta el néhány kérdés erejéig. A gyors találkozásból egy viszonylag kerek interjú született, ezt közöljük alább. A 2007-es szezon minden eddiginél élesebb kontrasztot hoz majd a két nagy motoros világsorozat, a gyorsasági vb és a Superbike közt, ami méginkább megosztja az egykori riválisok, Biaggi és Rossi szurkolóit. A Biaggi-ultrák máris bekóstolták a Doktort, többek közt egyenesen a mountain bike vb-re küldve ?t transzparenseikkel. Olasz sportberkekben máris tartja magát a pletyka, miszerint a derék Max szabadkártyásként indulhat a mugellói MotoGP Olasz Nagydíjon a GSV-R 800 nyergében… Itt a beszélgetés.
A Suzuki MotoGP tesztelése eddig remek eredményekkel folyt, Hopkins és Vermeulen láthatóan jó úton járnak. Max, azt hallottuk, hogy szabadkártyával indítanának téged a Mugellón.
„Tényleg? Én nem tudok err?l semmit. Egyébként nem hiszem, hogy elvállalnám. A jelenem – és a jöv?m – a Superbike.”
A rajtod mindenesetre viharos volt. El?bb a Supermoto vb olasz futamáról, majd a New York-i maratonról tiltottak le a f?nökeid.
„A kett? közül a supermoto elmulasztása volt a fájóbb, de a klasszikus 42,195 méteres futást is sajnálom. Készültem rá, tisztességesen, hónapokig. Ha lesz ráér? id?m, megcsinálom azért, teljesítem a New York-i futást.”
Azért nem lehetett könny? tizenkét hónapon át megvonni magadtól az adrenalint…
„Nem bírtam volna egy nappal sem tovább. Nekem a szívemben van a versenyzés, lételemem, err?l nem tudok lemondani. Ezért nagyon boldog vagyok az SBK-s helyemmel. Ha Bayliss harmincnyolc évesen világbajnok tudott lenni, az azt jelenti, hogy még szép pályafutás állhat el?ttem.”
Újévköszöntés Malibuban, ez neked már mintha meglett volna.
„Na igen. Két szép meglepetés vár rám, Eleonora (Pedron, a szerk.) és az a Suzuki supermoto, amivel az Államokban edzek majd.”
Gondolom, megpróbálsz minél kevesebbet gondolni Bayliss katari teljesítményére.
„Valenciában enyém volt a leggyorsabb kör. A Losailon Troy fantasztikusan ment, de mi még nem vagyunk száz százalékosak az új Suzukival. Miel?tt következtetéseket vonnánk le, várjuk meg az ausztráliai tesztelést január 13. és 15. között, Phillip Islanden. Mind én, mind Yukio Kagayama csapattársam két-két motort kapunk, sokkal hatékonyabban fogunk tudni dolgozni. Aztán lesz még egy felvonás, az megint Katarban, a futamok el?tt.”
Hogy érzed magad a Superbike-ban?
„A hangulat barátságos, nyugodt a paddockban. Ami a csapatot illeti, jobban érzem magam, mint a Hondánál. Giacomo Guidottit évek óta ismerem, és már az más légkört teremt, hogy az anyanyelvemen szólalhatok meg. Aztán ott van Francesco Battà, aki szervez mindent… szóval, a kezdet remek.”
Hatalmas nyomás lesz rajtad az els? Nagydíjad el?tt, mindenki gy?zelmet vagy dobogót vár majd t?led.
„A nyomás pozitív dolog, engem nem vet vissza. Ha nem is nyerek, azt várom, hogy helytállok majd. A bemutatkozáskor nyerni, mint annak idején, 1998-ban az 500-as suzukai versenyen… az lenne csak az igazi.”
Kik az ellenfelek? Persze Baylisst most hagyjuk.
„Troy Corsert jónak látom és James Toselandet is. Sajnálom, hogy Alex Barros barátom már nem lesz pályán, de ha úgy döntött, visszamegy a MotoGP-be, biztos megvolt a maga nyomós oka. Az els? öt szerintem egy szinten van az SBK-ben, tényleg egyforma esélyekkel indulunk.”
Azt beszélik, hogy tiéd minden id?k legnagyobb gázsija a Superbike-ban, hárommillió euró.
„Ha ez azt szolgálja, hogy a kollégáim fizetései is fölemelkedjenek és új szponzorok jöjjenek a sorozatba, akkor elégedett vagyok.”
Idén az olaszok által h?n szeretett Ducati ellen méreted meg magad.
„?k a címvéd?k. 2006-ban nem nyertek, hanem tönkrenyerték magukat. Nem tudom, hogy a párhuzamos szerepvállalás a GP-ben és az SBK-ban mennyire segít vagy sem, mindenesetre a motorjuk, az egy rakéta. Bayliss pedig egy isten.”
Szép versenyeket várunk. Superbike-ban, MotoGP-ben egyaránt.
„Haydennek nem lesz egyszer? dolga, ha címet akar védeni, de Rossinak is egyre komolyabb kihívásokkal kell szembenéznie.”
Te kinek szurkolsz?
„Az olaszoknak, mint mindig.”
Legutóbbi hozzászólások