EST. 2002

Bitti interjú

Bitter Sándor, alias Bitti azzal hívta fel magára idén a figyelmet, hogy elindult az „?rültek próbáján”, a legendás Man-szigeti viadalon, ahol lakott területen száguldanak úgy a motorosok, ahogy azt normál körülmények között a pályán tennék. Bitt tisztességgel helytállt a viadalon, most nem részletezném az itt elért eredményét, hiszen magatok is elolvashattátok Sanyi beszámolóját a versenyekr?l, s?t az onboard felvételeknek köszönhet?en magunk is testközelb?l lehettünk tanui a gyilkos tempónak.

Egy vidám fickó.

Bittir?l az a hír járta, hogy megcsömörlött, be szeretné fejezni sikerekben gazdag karrierjét. A Man-szigeten aztán újra megcsapta a motorozás szenvedélyének szele Sanyit, ezért aztán boldogan mondott igent Szabó Attila invitálásának, és elindult a hétvégi GSX-R Kupa záró futamán a Hungaroringen. Bittivel a Team Suzuki sátrában futottam össze, és ha már ott voltam, akkor kifaggattam a Man-szigeti „túlél?t”. Sajnos így leírva talán nem jön át, hogy milyen „infantilis” faszi is valójában Sanyi, de megpróbálom nektek valamelyest visszaadni a beszélgetés hangulatát.

Régen láttunk már itthon versenyezni. Hogyan kerültél ide mégis ezen a hétvégén?
Meghívást kaptam a Suzukitól erre a hétvégére, és gondoltam jó móka lesz itthon a tehetséges fiatalokkal együtt versenyezni. Nagyon ügyesek ezek a fiatal srácok, örülök, hogy ilyen jó az utánpótlás. Természetesen a Suzuki versenyz?je voltam a Man-szigeten is, ami után sikerült kicsit kiengednem, mivel erre az évre már csak a Macau GP volt tervbe véve, ami ugye novemberben van. Sajnos közbejött egy betegség, ezért is vagyok ilyen malac, ahogy látjátok is. A kedves versenyz?társaim ugratnak is emiatt, nagyon aranyosak a srácok. Adódott ez a lehet?ség, hogy menjek a 600-assal, jól elp***áztak, ez van (nevet), mondjuk az egyenesben kaptam két másodpercet körönként (ekkor még nem tudta Bitti, hogy fojtott motorral ment a futamon, amiért kés?bb Szabó Attila elnézést is kért t?le). Egy rémálom volt a verseny, viszont borzasztó jó volt játszani egyet.

Bitti koncentrál.

A Man TT után megnyíltak el?tted a kapuk?
Jött egy váratlan felkérés, az Endurance VB-n szerepl? osztrák-szlovák együttes vezet?je az egyik nap felhívott, hogy menjek nekik a Bol d’Or-on. Ezen a viadalon nem a megszokott márkámmal állok rajthoz – szándékosan nem mondom ki a nevét -, s?t a Macau GP-n is egy ilyen motorral fogok majd menni. A dél-franciaországi pályáról egyébként is jó tapasztalataim vannak, nem fog egy ruppóba se belekerülni az egész, nem viszek, és nem kapok érte pénzt, egyszer?en a motorozás öröméért csinálom. Viszont pályán már ezer éve nem mentem, úgy éreztem, hogy újra bele kell jöjjek ebbe a m?fajba, mert utcán teljesen más. Ezek a d?lésszögek amiket itt produkálunk életveszélyesek utcán, itt azonban még jobban be lehet fektetni, még nagyobb lendülettel be lehet tenni a gépet a kanyarokba. Visszatérve a 600-as játékra: marha pipa vagyok, ezt nyugodtan leírhatod. Szétrobbant már az agyam a verseny végére, hogy nem tudok gyorsabb lenni, majdnem oda is csaptam magam vele egyszer, ráadásul most fogyasztok is, és csak vizet meg gyümölcsöt ehetek, úgyhogy a szokásosnál jobban fáradtam el a futam végére.

Visszatérve a Szigethez: nagyon sokan szurkoltak nekem, úgy érzem, hogy elismernek az emberek itthon, el?tte kicsit olyan mérges volt a helyzet, most pedig tök jól érzem magam.

Man-szigeti ‘csendélet’.

Nem volt halálfélelmed a szigeten?
Nem. Illetve akkor volt halálfélelmem, amikor pályabejáráson voltam, és mutogatták nekünk a nagy versenyz?k emlékszobrait. Utána ki sem jöttem két hétig a lakásból, remegett kezem-lábam, de akkor már megköttettek a szponzori szerz?dések, megvolt a világ-sajtótájékoztató, akkor már nem mondhattam, hogy beszartam gyerekek nem csinálom. Amikor kimész a pályára és mutogatják neked, hogy itt meg ott ki halt meg, akkor azon filózol, hogy vajon hogyan csapódhatott ide.

De neked is volt egy meleg szituációd, amikor üresbe váltottál!
Igen, de az lassan volt, igaz lebontottam hat-hét szalmabálát, eltörött a nagylábujjam -egyébként most fog leesni majd a körmöm, úgyhogy ünnepelünk-, meg letörtem a fékkaromat, de az nem volt veszélyes szitu. Az a bukás pont arra volt jó, hogy észhez térjek, mert azt hittem, hogy jól megyek már a szigeten, aztán dehogy. Az majd csak három év múlva fog jönni, egyébként ha akkor nem dobom el a gépet, akkor lehet, hogy kés?bb, egy gyors szakaszon repültem volna el. Úgy megy ez, hogy el?bb megtanulsz járni, aztán sétálsz, kocogsz, futsz és csak aztán nyerhetsz. Ez egy teljesen más m?faj, ha megfigyeled, akkor az utcai gy?ztesek nagyon nem mennek pályán, és fordítva. A Fogarty ment a szigeten, de miután sikeres lett a pályán, már nem ment vissza.

A Macau GP-n is észnél kell lenni, mert ott meg acélkorlátok között zajlik a küzdelem, szóval ott is meg lehet halni. A Bol’d Or-i 24 óráson egybként az sem érdekelne, ha negyedik pilóta lennék: ott vagyok a t?zközelben, megyek a kvalifikációkon és kész. A jöv?ben tervezem, hogy elindulok az összes brit flúgos futamon, emellett, ha lehet?ségem lesz, akkor megyek az itthoni bajnokságban is, akár az összes géposztályban.

A sokszoros bajnok, John McGuinness segít az újoncoknak.

Jöv?re visszamész a szigetre?
A századikra, hát hogy a fenébe ne. Azt tervezem, hogy már kimegyek februárban, kibérlek egy lakást, és memorizálom a „pályát”, hogy a versenyre már a kezemben legyen.

Érzed egyébként, hogy másképp viszonyulnak hozzád a boxban is?
Nagyon. De lehet, hogy tévesen ítélem meg, fene tudja. Már volt, aki beszólt, hogy „ha nem nyered meg a 600-as futamot, akkor mindenki téged fog cinkelni”. Nem érdekel, cinkeljen, nem tudják, hogy mir?l beszélnek. Aki ért a motorsporthoz, az tudja, hogy a GSX-R Kupát nem lehet összehasonlítani a Szigettel, vagy egy Endurance versennyel.

Olyan híreket is lehetett hallani, hogy motivációdat vesztetted tavaly, és már nem akarsz többet motorra ülni.
Teljesen, mondtam is múltkor a Benzsónak, hogy kész vagyok, nem akarok többet motorozni. A Man-sziget adott egy új löketetet. Tulajdonképpen tavaly, de már tavalyel?tt is tele volt mindenem ezzel az egésszel: csapatban való csalódás, magamban való csalódás, teljesen más eredményeket vártam el magamtól, nem beszélve az itthoni fogadtatásról, az ellenségeskedésekr?l, ezért ki is ábrándultam az Endurance-ból. Most itt vagyok, és ami a legfontosabb, újra szeretek motorozni, nem érdekel, hogy ki mit ugat. Ha egy 400-ast most alám raknának, akkor azzal is mennék. Bár ekkora disznóként amilyen most vagyok eléggé sírna a paripa alattam…

A Black Motors csapata: Magda Attila, Bitti és Benzso.

Egy id?ben tesztpilótája voltál egy motoros magazinnak, de egy ideje már nem látlak az újság hasábjain. Ez a dolog már nem érdekel téged?
ÁÁÁÁÁÁ, az csak egy szívesség volt, de mióta megláttam a dolog sötét oldalát, azóta nem izgat a dolog. Meg egyébként sem értek én a motorokhoz.

Micsoda???? Nem értesz a motorokhoz???? Ez elég fura egy sokszoros bajnoktól!
Pedig én nem értek a beállításokhoz. Nekem vagy jó egy motor, vagy rossz. A mostani gépek olyan egyformák, hogy én nem érzek különbséget köztük, mind k**va jó szerintem. Én m?szakilag nem vagyok nagy májer. A krosszmotorom is úgy van, ahogy kijött a gyárból, én nem tekergetem el. A Szabó Attila is kérdezte, hogy mit csináljanak a motorral, mármint a kis gsxr 600-assal: mondtam, hogy f*szt se csináljatok vele, hagyjátok békén, nekem jó az úgy ahogy van! Én kell, hogy gyorsabb legyek.

A beszélgetés itt véget ért, de Bitti minap felhívott, hogy meséljen az Endurance versenyr?l is, mert a végér?l sajnos lemaradtam.

A móka kedvéért – Bitti Endurance gépének fara.

Mi történt veletek, hogy késve érkeztetek az Endurance rajtjára?
Ne is mondd baszki. Amikor ki akartunk jönni a boxból, az üzemanyag tartályban lév? d?lésjelz? elektronika letiltott, és nem tudtuk elindítani a motort. Végh Jana expressz munkájának köszönhet?en tudtunk egyáltalán elindulni a viadalon, amit nem tudok elégszer megköszönni neki. Nélküle nem ment volna. Ha nincs a stop and go büntetés, akkor meglehetett volna a gy?zelem, de a bronzérem is szépen csillog. A taktikánkat tudtuk tartani, folyamatosan hoztuk az 1:58-as és 59-es köröket, ahogyan azt el?zetesen megbeszéltük . Mivel mi nem cseréltünk gumit és 28 liter benzint vittünk, így az egy kiállásos taktika csak akkor jöhetett volna be, ha nem kínzom a gumit és a paripát: ha gyorsabban megyünk vége a guminak! Magda Attila barátom is jól ment, a motorral is meg voltunk elégedve. A taktika persze nem jött be,(általában sosem jön be). Mi elvégeztük a ránk bízott munkát . kemény 37 kör volt koponyánként, de ez nagyon jó felkészülés volt a Bol d’Or el?tt….

Azt még mindenképpen el szeretném mondani, hogy nagyon örültem, hogy ott lehettem a hétvégén a Ringen, köszönöm a Black Motorsnak, és a Team Suzukinak a támogatásért, és Magda Attila barátomnak, hogy a váltótársam volt a futamon. Ez úton szeretném biztosítani, hogy a következ? évben is támogatni fogom ?t, hogy elindulhasson a GSX-R Kupában, és még egyszer köszönöm Janának.

Nagyon közvetlen srác ez a Bitti. Szabó II Laci bácsi tart nekünk ‘fejmosást’.

A beszélgetés el?tt még nem találkoztam Bittivel, de ezalatt a röpke negyed óra alatt rájöttem, hogy megvan benne az a fajta ?rültség, ami a Man szigeti viadalhoz kell. Emellett egy nagyon közvetlen hétköznapi srác, akinek a száguldás az élete. Sanyi a jöv? héten útra kell, hiszen szeptember 16-án és 17-én a Bol d’Or-on kell helyt állnia, majd következhet november elején a Macau GP.

Zárszóként csak annyit tudok mondani: Támadás Bitti 11, és vigyázz magadra!!!

Nagy Norbert

ugrás fel