EST. 2002

Bitti keményen készül

A motorversenyek legveszélyesebb futama 100. alkalommal kerül megrendezésre a Man szigeten. A hosszú távú verseny, az egyik legjobban fizet? pénzdíjas viadal. A versenyz?k egy 64,5 km hosszúságú, több mint 200 kanyarból álló, közúton kijelölt pályán teszik próbára gyorsaságukat és bátorságukat. Mivel utcai futamról van szó, ezért a pálya maga a közút, ennek következtében, hiányoznak a versenypályákon megszokott bukóterek és korlátok.

Úgy hallottam, hogy ismét a Man szigeten jártál.
Igen, így van. Március 15 – 18. között látogatást tettem a szigeten, ahol sikerült újra találkoznom Steve Platerrel aki, a tavalyi évben megnyerte a két Superbike futamot, a Northwest200-as versenyen, valamint nagy diadalt aratott a Macau Gp-n is. 2007-ben újoncként indul a Tourist Trophy-n, ami egy kicsit furcsán hangzik, hiszen ?t tartják az utcai versenyek egyik legnagyobb specialistájának. A másik személy, akivel sikerült baráti kapcsolatba lépnem, a mára kicsit elfeledett 2003-as világbajnok, Neil Hogdson volt.
A viszonyok felmérése mellett a másik feladatom a papírmunkák elvégzése volt a Tourist Trophy-ra és a Northwest200 elnevezés? híres ír ?rült futamra, ami nagyon veszélyes, de egyben kihagyhatatlan edzéslehet?séget jelent, a 100. Man szigeti Tourist Trophy el?tt. A Magyar Motorsport Szövetség-, és az egyesületi f?nököm – Bulcsú Rezs? – által kiállított papírok és engedélyek segítségével, a nevezés simán ment! Ez azt jelenti, hogy Május 4-Június 11.-ig az edzéseknek és a versenyeknek szentelem minden id?met.

A 2007. évben is sikerült valamelyik TV társasággal megegyezned?
A szigeten tett látogatásom alatt sikeres tárgyalásokat folytattam a Greenlight Televízióval, amely az RTL Klub Fókusz m?sora és a Sportklub számára készít felvételeket a különböz? verseny- és edzéshelyszíneken.

A verseny helyszínén már látszik, hogy készül?dnek a 100. Tourist Trophy versenyre?
Csoda, hogy sikerült még szállást találnunk, mert már minden foglalt a történelmi 100. verseny miatt. Rengeteg érdekl?d? lesz kint a Tourist Trophy-n.

Tudtál valamennyit edzeni is a helyszínen?
Motorra nem nagyon tudtam ülni, de a pályát volt szerencsém kipróbálni. Személykocsival 17 kört tettem, amib?l hetet éjszaka és pokoli ködben, mint a híres nagy el?dök. A nehezített látási körülményeknek köszönhet?en, úgy érzem még jobban sikerült memorizálnom a pálya részleteit. Remélem, ennek idén meglesz az eredménye.

A motorodon milyen változtatások lesznek?
A motorom – amit Végh Jana rak össze – 25 lóer?vel lesz er?sebb- és sokkal jobb futóm?vel fog rendelkezni, mint tavaly. Az sem mellékes ebben a sportban, hogy csaknem 10 kilóval vagyok könnyebb, mint tavaly ilyenkor. Bízom abban, hogy a sok el?nyös változásnak köszönhet?en legalább 1 percet tudok javítani.

Gondolom, nem csak ezen a két versenyen fogsz elindulni. Hol láthatunk még motorozni 2007- ben?
A Tourist Trophy után jöhetnek az AMA futamok és a Macau Gp, valamint indulok a Hungaroring-i Alpok-Adria verseny Superstock futamán és nem utolsó sorban a Suzuki GSX-R Kupában is. A Pannónia Ringen megrendezend? futamról sajnos lemaradok, hiszen egybeesik a Tourist Trophy-val.
A Team Suzuki versenyz?-centrikus hozzáállásának köszönhet?en, semmilyen hátrányos következménye nem lesz annak, hogy kihagyok egy versenyhétvégét a GSX-R Kupában. A futam helyett, biztosítják a versenyzési, és edzés lehet?séget licences versenyz?k számára szervezett edzés napon, valamint az Április 1-én megrendezésre kerül? Köztársaság kupán is!

Milyen színekben láthat a közönség a GSX-R Kupán?
A kupán Black Motors Suzuki és Superbike Magazin színeit képviselem majd.

Team Suzuki

ugrás fel