EST. 2002

Bitti: nem teltek eseménytelenül a napok Man TT nélkül sem

– Az elmúlt két heted elég s?r?n telt, mivel edzés mellett versenyeken indultál a Pannónia ringen, illetve múlt vasárnap a Hungaroringen is begy?jtöttél pár kört sportolóbarátaiddal a hátad mögött. Mesélnél egy kicsit a hungaroringi akciódról?

– Tulajdonképpen egy egész heti motorozást koronáztam meg a Mogyoród melletti pályán és kiváló sportoló barátaimat, valamint hozzátartozóit vittem pár kört a Hungaroringen. Az élménymotorozáson részt vett Horváth Gábor kajakozó és olimpikon, Balzsay Kárcsi profi boxoló és Tóth Ádám motocross versenyz?, akik mindannyian nagyon jó barátaim. Ezúton is szeretném megköszönni mindenkinek, aki lehet?vé tette ezt az élménymotorozást
 
– A Pannóniaringen pontosan milyen futamokon álltál rajthoz?

– A Pannóniaringen tulajdonképpen sosincs megállás, így többek között emiatt is a kedvenc pályám, sok más egyéb szempont mellett. Nagyon élveztem a dolgot, mivel szárazon és es?ben is volt lehet?ségem rengeteget motorozni, aminek külön örültem, hiszen utóbbi körülmények között azért nem s?r?n tud az ember pályára gurulni, s?t van, aki nem is nagyon szeret. Ezúttal nedves aszfalton 2’13 körül mentem, ami szerintem nem rossz, de azért lett volna hová gyorsulni, hiszen 2’11-et is mentem már es?ben. Szárazon viszont úgy vélem, hogy elégedett lehetek az 1’57 alatti id?vel. Egyébként klubrendezvényeken vettem részt, ami nem lesz másként a július 25. és 28. között esedékes Ducati Speed Week-en sem.


 
– Az utóbbi id?ben elkezdtél motoros oktatással is foglalkozni. Ez miben merül ki, illetve mire számíthat az, aki úgy dönt, hogy t?led tanul?

– Legjobb tudásom szerint próbálom segíteni azokat, akik igényt tartanak erre. Ez akár abban is megmutatkozhat, hogy valaki másodperceket javuljon a Pannóniaringen. Egy nap hétszer húsz perces edzésekre van lehet?ség, amelyek során az ideális féktávtól kezdve a megfelel? kanyarvételi stíluson át számos fontos dologra próbálom tanítani az amat?r pályázókat, vagy éppen olyan motorosokat, akik el szeretnének kezdeni pályázni.
 
– Ami a te specialitásodat, vagyis az utcai versenyeket illeti: Még év elején célba vetted a NorthWest200-at és a Man Szigeti TT-t, azonban sajnos nélküled zajlottak le ezek a világszerte méltán híres viadalok. Mi volt ennek az oka?

– Sajnos az egyik szponzorom az O2 nev? ásványvíz gyártó cég cs?dbe ment, mivel a szerz?désüket megszüntette az az áruházlánc, ahol meg lehetett vásárolni a termékeiket. Ez három héttel a NorthWest el?tt derült ki, és bár mindent megpróbáltam, hogy financiális szempontból pótolni tudjam a kies? támogatómat, már akkor tudtam, hogy sem a NorthWest200-on, sem pedig a Man Szigeti TT-n nem tudok majd indulni. Nagyon sajnálom a dolgot, pláne, hogy ez már a második év, hogy nélkülem rendezik a TT-t, hiszen 2012-ben könyöksérülés miatt voltam kénytelen itthon maradni.
 
 – Hogyan élted meg, hogy 2012 után idén ki kellett hagynod a TT-t

– Két hétig eléggé magam alatt voltam és nem is nagyon mozdultam ki itthonról. Köszönhet?en azonban a sportpszichológusomnak, illetve a kitartásomnak, úgy döntöttem, hogy továbblépek és teljes er?bedobással készülök, hogy a következ? versenyen már ott lehessek.


 
– Úgy tudjuk, hogy jelenleg a célod az Ulster GP-n való indulás, majd pedig, ha ott jól sikerül a szereplés, akkor a makaói verseny. Az Ulster GP-re ugyebár augusztus közepén kerül sor, tehát még van id?d.

– Korábban valóban az Ulster GP volt a cél, azonban egyre valószín?bb, hogy az oscherslebeni 8 órás vb-n indulok majd, mivel egy id?ben van a két verseny., akárcsak a forhurgi IRRC-n. Természetesen változatlanul rajthoz szeretnék állni az év végi Makaó GP-n, ahová azonban nem kizárólag az Ulster GP-n való szó szerepléssel harcolhatja ki magának az ember a meghívást. Persze ha azon múlik, hogy Branko Srdanov menjen helyettem az Ice Valley BMW-vel, akkor azt már most elfogadom, hiszen igen komoly balesetet szenvedett a Man Szigeti TT-n, vagyis ha ? indulni tudna, akkor az azt jelentené, hogy teljesen egészsége és sikerült felépülnie. Ezúton is mihamarabbi gyógyulást kívánok neki.
 
– A pályamotorozás mellett milyen edzésformákat részesítesz még el?nyben. Tudjuk, hogy a boksz, valamint a krosszozás is közel áll a szívedhez.

– Boksz, motocross, kardió és egyéb kondicionáló edzések. Azon vagyok, hogy a lehet? legjobb formában tartsam magam és bármikor ugrásra készen álljak. Amikor eljön az ideje szeretnék felkészült lenni. A motorcrosst például elég komolyan veszem és szeretnék néhány teremcross versenyen is részt venni. Ebb?l a szempontból például többek között Nyíregyháza is tervben van.
 
 – Összességében véve mik a céljaid és elképzeléseid a szezon hátralév? részére?

– Ami a f?, hogy minél többet motorozzak, aztán pedig ahogyan azt már említettem, szeretnék elindulni pár igen nívós versenyen. Meg szeretném azonban jegyezni, hogy nem csupán a kondimon dolgozok folyamatosan, hanem azon is, hogy egy új szponzort szerezzek és ne csak az idei, de a jöv? évi indulásaimat is bebiztosítsam. Azt kell mondjam, hogy a sportunkhoz képest nem egy óriási nagy összeg hiányzik.

Man TT  2013 az [mi]-n: http://www.motorinfo.hu/sporthirek/masversenyek/

ugrás fel