EST. 2002

Bitti: sérülések fizikálisan és mentálisan

Bitter Sándor és csapata, a Suzuki Austria Team 76 a felemásra sikeredett asseni verseny után már egy sokkal üt?képesebb motorral, komoly tapasztalatokkal a háta mögött vágott neki második vb-futamának a 2005 szezonban. Ennek ellenére nem sikerült átüt? eredményt elérni. Korábban beszámoltunk már a rengeteg technikai problémáról, valamint a sajnálatos balesetekr?l, amik Bittivel történtek Albacetében. A versenyr?l a csapat lelkileg, Sanyi testileg, lelkileg összetörve tért haza. Nyaki, hasi és végtagsérülések következtében kénytelen volt orvosai tanácsára három hét kényszerpihen?t tartani. Sem motorozás, sem kondiedzés, sem boxedzés.

Nehezen telt el ez az id?szak, rengeteg dolog hagyott nyomot Bitti és a csapatvezetés fejében, viszont rendbe rakni nem volt lehet?ség. A gyógyulás érdekében be kellett tartani az orvos által diktált szabályokat. Míg Sanyi saját fizikális állapotát hozta rendbe, a csapat a motorral tette ugyanezt. A csapatf?nök indíttatására a teljes csapat a Pannónia ringen teljes er?bedobással, egy szándékosan technikailag nehezített 8 órás vb szimuláción vett részt, egy osztrák endurance rendezvény keretein belül. Ezt kötelez? jelleggel a SAT 76 csapata megnyerte. Bitti a verseny teljes id?tartama alatt csapata leggyorsabb embere volt, sikerült a verseny legkülönböz?bb id?szakaiban folyamatos jó eredményt produkálnia. Ismét visszatért az egymásba vetett bizalom csapaton belül és egy eredményes tesztet zárt a csapat úgy, hogy mindenki maximálisan és tökéletesen végezte a munkáját. Ez jó jel a hátralév? vb futamokra nézve. Mindenkinek be kellett látnia csapaton belül, hogy a SAT 76 ebben a felállásban, jelen pillanatban még nem alkalmas arra, hogy világbajnoki futamokon is az els? háromban végezzen. Ezek tudatában ez az év a fejlesztésekkel fog telni, a következ? évi jó szereplés érdekében.

Minden apró tényez?t professzionális szintre kell fejleszteni ahhoz, hogy ebben az igen er?s, gyári csapatokkal teli vb-s mez?ny élén lehessen motorozni. Ez az idei cél, ezt kell megvalósítani. Technikai sportokban is, és a csapatsportokban is rengeteg dolognak kell ahhoz tökéletesen m?ködni, hogy a verseny végén a leggyorsabbak között legyenek a résztvev?k. Az endurance pedig technikai sport, igen komoly csapatmunkával.

Bitti: ‘A spanyol vb-futamon minden rossz megtörtént, amire álmomban sem gondoltam. Ez azért borzasztó, mert hittem, hogy ezen a versenyen végre komoly sikert érünk el. A motor is betegeskedett én pedig talán túl sokat akartam, ezért hibáztam, begörcsöltem, a végére pedig mentálisan is hazavágtam magam. Vállalom, elviszem a balhét. Nehezen dolgozom fel a kudarcot, máig nem sikerült teljesen, de a verseny utáni legnehezebb id?szakon a csapat is és én is túl vagyunk, remélhet?leg. Nagyon jó pillanatban álltunk oda a Pannónia ringi versenyszimuláció rajtjához. Jó döntés volt ez a csapatvezetés részér?l, hiszen így mindenkinek volt alkalma ismét bizonyítani, hogy van helye csapaton belül, képes maradéktalanul helytállni a ráosztott szerepkörben. Úgy érzem most már csak nagyon apró lépések választanak el attól, hogy igazán sikeresek lehessünk. Nem szabad elkeserednünk, a másikban keresni a hibákat, tenni kell a dolgunkat, a t?lünk telhet? legprofibb módon. Ismét er?t vettem magamon és g?zer?vel, becsületb?l dolgozom, hogy tükörbe tudjak nézni és nyugodt szívvel mondhassam: rajtam nem múlott.’

‘A felkészülés részeként részt veszek az IDM Superbike soron következ? salzburgringi futamán. Folytatjuk közösen a csapattal és újdonsült mentorommal, Karl Truchsess-szel a felkészüléseket. Nem adom fel, harcolni fogok azért, amit megálmodtam!’

Eckert Ervin

ugrás fel