EST. 2002

Biztonsági övet fejleszt a Honda?

Nem új kelet? az ötlet, hogy biztonsági övet szereljenek motorkerékpárra, számos (javarészt komikus) próbálkozást láttunk már a témában az elmúlt évtizedekben, de a technika fejlettsége eddig nem tette lehet?vé egy igazán biztonságos rendszer kifejlesztését.

Frontális ütközés esetén, amikor a motorkerékpár néhány pillanat alatt lassul állóra, igenis lenne létjogosultsága egy biztonsági övnek, de minden más balesethelyzetben vélhet?en többet ártana, mint használna, ha a motorost odaszíjaznánk a vashoz – a Honda rendszere éppen ezért különbséget fog tudni tenni a frontális, és az egyéb kategóriájú balesetek között.

Biztonsági övet fejleszt a Honda?

A Gold Wing sziluett könnyen felismerhet?, nála kisebb motoron nem valószín?, hogy megjelenik a biztonsági öves ülés.

A Honda Gold Wing idestova három éve rendelhet? légzsákkal, a rendszer megfelel? m?ködését több, az els? kerékre és a vázra szerelt gyorsulásmér? szavatolja: csak akkor nyílik ki a Gold Wing airbag, ha a szenzorok jelei és az el?re betáplált adatok alapján a központi számítógép frontális ütközést észlel, az új biztonsági öv (várhatóan) ebbe a rendszerbe lesz integrálva.

Azzal, hogy a nyereghez szíjazza a motorost, az öv biztosíthatja a légzsák leghatékonyabb m?ködéséhez szükséges feltételeket, azaz azt, hogy a motoros oda és úgy csapódjon be, ahogy az a légzsákot kalibráló mérnökök szerint a legbiztonságosabb. Ez eddig nagyszer?, de mi van akkor, ha a baleset nem frontális, és ne adj’ isten éppen az lenne az életment? szituáció, ha a motoros (mintha nem is lenne rajta a biztonsági öv) a lehet? legmesszebb kerülne, értsd lerepülne a motorról?

Biztonsági övet fejleszt a Honda?

Biztonsági övet fejleszt a Honda?

Nem-frontális ütközés esetén a nyereg motorossal együtt leold, hátuljából gerincvéd? légzsák nyílik.

A szabadalmi rajzok alapján erre az esetre is felkészültek a hondások: amennyiben a légzsák nem aktiválódik (tehát nem frontális az ütközés), úgy a komplett ülés egyszer?en leold a motorról motorossal együtt, majd ezzel egy id?ben a nyereg hátuljából egy légzsák is felfúvódik, védve a fenekén üléssel a földön hemperg? motoros hátát, talán éppen a nyereg által okozott sérülésekt?l.

ugrás fel