EST. 2002

BMW S1000F és R1200ST 2015 – az els? fotók

S1000F – elkészült a crossover

A bajor maxi-crossover várhatóan ?sszel kerül bemutatásra. Négyhengeres, 150 LE körüli blokkjával és számos elektronikus kiegészít?jével a Ducati Multistrada komoly ellenfele lehet.

Itt a tavasz, a motorgyártók sorra lépnek ki a napfényre, hogy teszteljék ?sszel bemutatandó vadiúj modelljeiket.

A BMW kínálatában a legizgalmasabb példány az S1000F, ami erejét és technológiai megoldásait tekintve a Ducati Multistrada komoly ellenfele lesz a vásárlók szívéért. Az eddigi találgatásokat végre félretehetjük, a titokban elcsípett fotóról már jóval több infót kapunk. Nos, ez az a motor, ami az októberi Intermoton várhatóan bemutatkozik.

Kis

A képek szerint az S1000F a tavalyi EICMÁ-n bemutatott S1000R vázát és blokkját kapja, valamint 17 colos kerekeit és radiális féknyergeit. A négyhengeres BMW blokk a naked verzióban 160 LE-re képes, arra számítunk, hogy a crossoverben ugyanezen blokk teljesítménye némi fazonírozást követ?en 150 LE körül lesz. A kép alapján a crossover fejidoma kicsit alacsonynak t?nik, de ez bizonyára állítható lesz. A hátsó traktus keskenyebb, mint a nakeden, így jut elegend? hely az oldaldobozoknak, és az ülés is megújult. Ami pedig a kütyüket illeti: többféle üzemmód, navigáció, traction control, ASC, ABS. Ezen kívül majdnem biztos, hogy DDC (Dynamic Dumping Control System) és intelligens elektronikus lengéscsillapítás is kerül a bajor paripára, utóbbi automatikusan alkalmazkodik az útviszonyokhoz és a vezetési stílushoz.

R1200ST

A fotón meglehet?sen keveset látni az új R1200ST-b?l, de úgy t?nik, ez a változat sokkal élvezhet?bb lesz, mint el?dje volt. A régi, 2005 és 2007 között gyártott R1200ST sosem vált a közönség kedvencévé javarészt „nehezen emészthet?” megjelenésének köszönhet?en. Idén úgy t?nik, a bajor csapat ad még egy esélyt a dolognak, és piacra dob egy új modellt.

Kis

A fotó sajnos nem árul el elég sokat, de az azért látszik, hogy ezúttal jobban szem el?tt tartották a túrázást mint funkciót. A fényszórót két els? lámpa váltja fel, ami jóval dinamikusabb megjelenést ad a régi modellnél, a motor hátulja pedig szélesebb és magasabb lett. A blokk sem a korábbi légh?téses, hanem a tavaly a GS-ben debütált 1200 cm³-es folyadékh?téses. Ebben a modellben is számítunk egy sor elektronikus kiegészít?re, úgy mint többféle üzemmód, ABS, traction control és elektronikus felfüggesztés beállítás. Az R1200ST debütálása is ?szre várható.

ugrás fel