Ivano Beggio, az Aprilia és Herbert Diess, a BMW Motorrad elnöke
ittak közösen egy jó olasz presszókávét a 2003-as Motorshow-n. Egyszer? udvariassági
gesztus volt talán: az azóta eltelt hónapok crescendóját ismerve azonban
feltételezhet?, hogy ennél többr?l van szó.
Íme a legutolsó hír(foszlány) úgy, ahogy a nemzetközi motoros sajtó szerkeszt?ségei
azt frissiben közölték: a BMW megvásárolta az Aprilia csoport többségi tulajdonát.
Az érintettek természetesen cáfolnak.
"Az igazság annyi, hogy mandátumot kapott két társaság arra, hogy felmérje
az Aprilia felé irányítható esetleges befektetési szándékokat" állítja
Federico Fantini, az olaszok marketing- és kommunikációs képvisel?je. "A
többi újságírói kitaláció." Az újonnan bevonandó t?kére a gyár restaurációs
programjához van szükség, amit a noaleiek három éve indítottak el.
A hírek Münchenbe is elértek, és ott ugyancsak cáfolták ?ket. Pedig volt korábban
együttm?ködés a két gyártó között: az F650S-t készítették el? közösen,
amely a modern BMW-éra els? egyhengeres endurója volt. A közös projektet követ?en
a felek visszatértek saját m?helyasztalukhoz, ám, ahogy a mondás tartja: jó
barát nem felejt.
Lehet, hogy valóban az újságírók fantáziája túl élénk. Mindenesetre szögezzük
le, hogy a BMW-Aprilia reláció korántsem annyira megalapozatlan, mint
ahogy azt a két fél "sajtósai" els?re lereagálták. A bajorok számára
az Aprilia mindazon kategóriák ajtaját nyitná meg, amelyekben a BMW eddig
nem volt képviseltetve: supersport, supermotard, alacsony motortérfogatúak,
robogók. A hír, mely szerint a Motorwerk a gyorsasági vb-be készülne,
már egy ideje napvilágot látott, a szándékról mindenki tud.
Legutóbbi hozzászólások