EST. 2002

BMW C1-E koncepció

A BMW Motorrad tervei között szerepel egy biztonságos, elektromos városi robogó kifejlesztése 2015-ig bezárólag, ebbe az irányba tett els? publikus lépésük az október 6-án bemutatott C1-E koncepciórobogó.

A BMW újra felkarolni látszik a kabinos, bukósisak nélkül vezethet? robogók ötletét, miután a 2000 és 2003 között gyártott eredeti C1-essel, nyugodtan kijelenthetjük, elég csúfosat buktak. A C1 által képviselt alapötlet a városi autóvezet?k két kerékre csábítása volt, de a túl magas árcédula (és súlypont…), az alulmotorizáltság, és a tény, hogy végül nem minden európai országban kapott valóban bukósisakmentességet vezet?je, bukásra ítélte a modellt.

A Münchenben bemutatott új C1-E koncepciómodellel nem ezen fenti hibákat kívánták kijavítani a BMW tervez?i, de nem is a C1-E elektromos és bels?égés? motoros, hibrid er?átviteli rendszerét kívánták el?térbe helyezni: az új koncepciómotor f?ként a BMW fejlett aktív és passzív biztonsági rendszereir?l szól. Sorozatgyártását egyel?re nem tervezik, de közlekedésbiztonsági megoldásait fel fogják használni a jöv?ben.

Az elmúlt húsz év, BMW Motorrad szemszögb?l nagyrészt a motorkerékpárok biztonságának növelésér?l is szólt, például a kék-fehér propeller égisze alatt láthattunk el?ször blokkolásgátló rendszert motorkerékpáron, idén augusztus 31-én pedig már az egymilliomodik ABS-szel szerelt BMW (egy K 1300 R) hagyta el a berlin-spandau-i gyártósort. 2005 óta számos biztonsági elemet fejlesztettek ki és alkalmaznak azóta is a BMW-ken, mint például az RDC guminyomás ellen?rz?t, az ASC kipörgésgátlót, vagy az S 1000 RR superbike verseny-ABS-ét és a hozzá kapcsolódó DTC kipörgésgátlót.

Ezek az aktív biztonsági rendszerek mind megtalálhatóak az új C1-E koncepcióban is, de ezeken, és a C1-E passzív biztonságát szavatoló megoldásokon felül (mint az elüls? és oldalsó ütköz?zónák, vagy a biztonsági öv) a BMW ConnectedRide projektje is egyre nagyobb hangsúlyt kap.A fejlesztés alatt álló vezetéssegít? berendezések közé tartozik például a keresztez?dés- és közlekedési lámpa asszisztencia, valamint egy olyan rendszer is, amely a közelg? nedves id?járásra, útakadályokra, közelg? ment?autóra, valamint várható hirtelen fékezést igényl? helyzetekre is figyelmeztetni fogja a jöv? BMW-sét.

ugrás fel