Hirdetés
Kezdőoldal Magazin BMW Gelande Strasse: 2010-es morzsák

BMW Gelande Strasse: 2010-es morzsák

Hirdetés

A BMW Motorrad messze legsikeresebb modellje, az R 1200 Gelande Strasse, mint ahogy azt az MI varázsgömb már megsúgta nekünk, átalakulások elébe néz a 2010-es modellévben. Azonban a kiszivárgott els?, és ez idáig egyetlen kép tanulsága szerint a beavatkozás a vártnál szolidabbra sikeredett.

S?t, ami azt illeti, fanatikus GS-rajongónak kell ahhoz lennünk, hogy a lenti, már az új, 2010-es modellt ábrázoló fotón bármiféle változást észrevegyünk az eddigi modellhez képest, de azért egyetlen, és lényegességét tekintve igencsak meghatározó újdonságot így is felfedezhetünk rajta – a biztonság kedvéért: a nyíllal kiemelt részr?l beszélünk…

A lökettérfogat – egyel?re úgy t?nik – mégsem emelkedik 1250-re (jelenleg pontosan 1170 köbcentinél tartanak), ellenben a motorblokk az eddigi szimpla vezérm?tengelyes SOHC vezérlést leváltva (amit a BMW csak simán HC, azaz High Camshaft vezérlésnek hív), megkapja a HP2 Sport boxerében alkalmazott dupla tengelyes DOHC vezérlést.

Az R 1200 GS lovasa jelenleg 105 lóer?vel és 115 newtonméterrel gazdálkodhat a 229 kilós menetkész tömegre vetítve, 2010-t?l az új vezérlés? blokkal pedig, ha nem is kapjuk meg mind az Endurance Világbajnokságon finomra hangolt HP2 Sport blokk összes 130 lóerejét 8750-es f?tengelyfordulaton, de egy egészséges 115 LE-re és kb. 120 Nm-re azért bizton számíthatunk – a HP2 Megamotóhoz hasonló adatok ezek.

De a legendás boxerblokk plusz egy vezérm?tengelye nem csak teljesítményfokozásra hivatott: az üzemanyag fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást éppen ellenkez? irányba fogja elmozdítani, utóbbi így immár az EU-4-es regula alá is becsusszanhat, állítják a bajorok.

Az európai motorkerékpárok utánozhatatlan ikonjának 2010-esét állítólag már üzemszer?en gyártják a BMW berlin-spandaui üzemében, hogy a hivatalos, milánói bemutatóval egy id?ben megérkezhessen a szalonokba. Természetesen a GS boxer testvérmodelljeiben, azaz az R 1200 R-ben és az R 1200 RT-ben is több mint valószín? az új, er?sebb és tisztább DOHC-blokk megjelenése 2010-t?l.