EST. 2002

BMW K1600GT és GTL: az els? képek és adatok

November 7-én már biztosan ismerni fogjuk teljes testi valójukban a BMW vadonatúj luxus túramotorjait (igen, többes szám…), ez ugyanis a nemzetközi premier várható helyszínének, a 2010-es milánói EICMA-nak a záró dátuma, de addig is itt az els? hivatalos infócsomag a motorokról: luxus és high-tech várható minden mennyiségben, na meg igazi, hamisíthatatlan BMW-s gének!

Soros hathengeres motorblokk és angyalszemek – a bajor autók híveinek ezek nélkül elképzelhetetlen az „igazi” BMW, és pont ez az a két alkatrész, ami a K1600GT és GTL-ben is megtalálható lesz. Ezzel is mintegy finoman jelezni kívánja a BMW, hogy az új vasak szinte már nem is motorok, hanem két keréken guruló luxusautók lesznek.

A képekre kattintva galéria nyílik!

A Concept 6 tanulmánymotorban tavaly ?sszel bemutatkozott sorhatos blokk hajtja majd a GT-ket, a motorba 7500-as fordulaton 160 lóer?t ígérnek, ami egy igazán kellemes adat, de semmi ahhoz képest, amit nyomatékban és járáskultúrában kínálni fog ez a fajta er?forrás, állítja a BMW. Jellemz?en a sorhatosok a leginkább kiegyensúlyozott járású motorok, ezért még soha nem tapasztalt kulturáltság lesz rájuk jellemz?, mondják, a nyomatékadatok pedig egyenesen lehengerl?ek: 175 Nm 5000-nél, melynek 70%-a már 1500-as f?tengelyfordulatnál elérhet? lesz.

A teljesítménykarakterisztikát három üzemmódban, Rainben, Roadban és Dynamic-ban fogjuk tudni az aszfaltra engedni az új E-Gas fantázianev? elektronikus-, vagy mai szak-szlenggel élve „ride-by-wire” gázkezelésnek köszönhet?en, és persze a BMW kipörgésgátlója, a DTC (Dynamic Traction Control) sem maradhatott ki az extralistából. Az új sor6 lett egyébként a valaha motorkerékpárba épített soros hathengeresek közül a legkisebb és legkeskenyebb: alig nehezebb száz kilónál és nem szélesebb 560 mm-nél a blokk, bár az eddigi, ?si soros hatosokat nyilván nem volt nehéz lenyomni ezen a téren.

1600 köbcenti, 160 lóer?, 175 Nm, hat henger. Nakedbike-ot köré!

A motorblokk kialakítása egyébként er?sen hasonlít a jelenlegi modern BMW-sornégyes er?forrásokra (attól eltekintve, hogy hat darab hengerrel lesz alkalmunk játszadozni, ugye), azaz a hengersor jól el?re lett döntve a súlypont alacsonyan tartása érdekében. Az sem meglep? továbbá, hogy a már oly sokszor bizonyított Duolever és Paralever els? és hátsó kerékfelfüggesztéseket alkalmazza majd a BMW az elektronikusan állítható futóm?vel, az ESA II-vel (Electronic Suspension Adjusmenttel) felvértezve, ha úgy kívánnánk.

Ami valódi újdonság, az a GT és GTL Adaptív Fényszóró rendszere, ami (sajnos) szintén extrafelszereléséként lesz rendelhet?. A mellékelt videó jól bemutatja a rendszer m?ködését, lényege, hogy megpakoltság és d?lésszög függvényében a két angyalszemes fényszóró közötti „harmadik szem” okosan világít majd nekünk, például bele az esti kanyarokba – amit, aki motorozott már koromsötét szerpentinen, bizonyára igen nagyra értékel majd.

„A túrázás új dimenziója!” – emígy ömleng a BMW sajtóanyaga a még be sem mutatott sorhatos luxuscirkálóról, melyb?l két változat fog készülni. A GT-verzió lesz a „motorabb”, ?t „proaktív túrázásra” kínálja a BMW, ami anglo-németül azt jelenti, hogy a minden igényt kielégít? kényelem az ? esetében nem ment a sportos motorozhatóság rovására, ezt az állítható kormány-ülés-lábtartó háromszög fogja szavatolni többek között. A (relatív) sportosságot a GT esetében a gyárilag hiányzó topcase fogja jelezni, oldaldobozok persze lesznek rajta.

A GTL lesz az ?berluxus változat (és nem, nem a hosszított tengelytávú…), neki már lesz fels? doboza is, vélhet?en nem is kicsi, illetve a GT-hez képest egy még kényelmesebb, kifejezetten csomagokkal megpakolt, kétszemélyes üzemmódra kitalált, bár ha minden igaz nem olyan tág keretek között állítható üléspozíciója, mint a sima GT-nek, s?t, még az idomai is különbözni fog a két modellnek: egyiknek nagy és végletesen hatásos szélvédelm?, a másiknak egy kicsit sportosabb ruhája lesz.

A K1200LT régimódi gömböly?sége úgy t?nik már a múlté, az új 1600-as formavilága sokkal kihívóbbnak ígérkezik.

A rádiós hifi természetesen nem maradhatott le a motorokról, a GTL esetében az iPod, Mp3, USB és Bluetooth kompatibilitás az alapfelszereltség részét fogja képezni, ahogy a navigáció el?készítés is. És hogy a temérdek onboard szórakoztató- és biztonsági rendszer kezeléséhez ne kelljen teleszórni száz meg száz gombbal a GT-ket, a BMW egy új, motoron világújdonságnak számító kezel?felületet fejlesztett ki.

A m?szerfal közepén helyet kapott színes TFT kijelz?n látunk majd minden adatot a GPS navigációtól kezdve az ESA II és a kipörgésgátló- és az ülés/makrolatf?tések állásán át az éppen játszott zeneszámig bezárólag, a menüben pedig egy úgynevezett Multi-Controllerrel fogunk tudni navigálni – ez lesz a motorok iDrive-ja?

Fent GT, lent GTL. Már a gyári skicceken is látszik, hogy a hátsó dobozon túl másban is különbözni fog a két modell.

A BMW K1600GT-r?l és K1600GTL-r?l egyel?re ennyi az elérhet? információ (plusz a képgaléria), de várhatóan a beetetés folytatódni fog egészen a motorok milánói leleplezéséig. A BMW hivatalos K1600GT oldalán további videókat és információkat találtok.

ugrás fel