A teljesítményre vonatkozó adatok lényegében változatlanok: 85 LE 6.75o percenkénti
fordulaton, és 1o kgm-es tolóerõ 5.25o fordulat mellett (=76,79 LE / 6.5oo ford.
és 9,32 kgm / 5.25o ford. a keréknek). A váltóberendezés még mindig 6 sebességes,
de egy kilóval könnyebb; az illesztések geometriai átszabása a motort is sokkal
halkabbá tették. A motort beindítva (hideg indítás esetére manuális starter
áll rendelkezésre) egy végtelenül szolid tonalitású kipufogóhangot hallunk –
a mechanikai eredetû zörejek is megállnak a benzinpumpa zörgésénél. Az elsõ
kilómétereken megszokjuk a sebességeket, és két dolgot veszünk észre: egyrészt
a traverzális motor nagyszerû tolóerejét, másrészt a váltó funkcinalitásának
egyértelmû javulását.
Tény, hogy a bajor modellel kiválóan lehet haladni: az erõs motor és a viszonylag
rossz aerodinamikus védelem tudatában a legélvezhetõbbek a nem túl gyors és
nem túl keskeny útszakaszok – a kiegyensúlyozott, "kerek" vezetés
a legkifizetõdõbb, mert eközben érezhetõ igazán a gép nagyszerû manõverezhetõsége,
valamint meglepõ könnyedsége. Az irányváltások még alacsony sebesség mellett
sem okoznak gondot a naked-nek, tartalmas súlya ellenére (238,4 kg a mi mérlegünkön).
Az R115o R-hez képest nõttek a hátsó keréktárcsa és aboncs: az elsõ 5,5′-es,
míg a gumi 18o/55-ös (szemben a nagy testvér 17o/6o-ával). A Rockster összességében
homogén és megbízható gép – ez az elsõrendû abroncsoknak is nagyban köszönhetõ
(Metzeler Sportec). Az elsõ illetve hátsó felfüggesztések ellentétesen viselkednek:
a telelever tökéletesen érzékeli az aszfalt minden változását, és kiválóan tartja
a kereket az optimális helyzetben; a nyél azonban túl "puha": egyedül
illetve párban utazva rendre utána kell állítani.
Kiválóak a fékek: hatékonyak és erõsek; minimális húzással szabályozhatók bármilyen
helyzetben. Száraz úton az ABS csak nagyon ritkán lép közbe, míg csúszós-vizes
aszfalton elõfordulhat, hogy valamicskével nõnek a féktávolságok. A vezetési
pozíció kényelmes: a nyereg nagyszerûen van beállítva, a lábtartók pont ott
vannak a helyükön – legalábbis azoknak, akik nem magasabbak 18o cm-nél. A lábtartó
egyébként furcsán berezeg úgy 4.5oo fordulat körül – ezt azonban kompenzálja
a motor viselkedése: gyors és szabályos reakciókat ad. Ezt bizonyítja a 4oo
méteres szakaszon való gyorsulási eredmény; ebben a viszonyításban a Rockster
jobb eredményt ért el, mint sok betyáros 2, 3 vagy 4 hengeres társa.
A Rockster ára 12.1oo Euro, ez nagyjából 75o-nel több, mint amennyibe az R115oR
kerül.
Legutóbbi hozzászólások