EST. 2002

Borile B500 CR

Az úton

Miután egy mosógép-töltésre való pólót átizzadtunk, felülünk a BR500 CR nyergébe.
A motor élettere természetesen nem a versenypálya, bizonyára nem is az autópálya,
nem kenyere az offroad sem, és a város … hát, nem igazán arról a motorról van
szó, amellyel így bánhatunk. Összefoglalva, azért azon kívül, hogy fényesre
sikálva a bár elé állíthatjuk, van még néhány öröm, amellyel kecsegtet a Borile.
Künny?, vékony, fürge, és nagyon jól viselkeldik a kanyarban

Ha eltekintünk az igen specializált supermotardoktól, viselkedésre leginkább
az MZ Baghira és a BMW Scarver hasonlítható vele össze. Bár árban körülbelül
a felére taksálhatók a borile árának, és mindkett? egyenrangú riválisnak mondhatók,
még ha forduláskor egy kicsit durvábban reagálnak is. Ez nem jelenti azt, hogy
a B500 semlegesen viselkedne, hiszen nem nehéz túlkormányzott helyzetben találni
magunkat bed?léskor, f?leg miel?tt mélyebb ismeretséget kötöttünk volna a járgánnyal.
A papíron igen furcsán mutató kormány, a gyakorlatban igen jó megoldásnak bizonyul:
a motor még fékezés közben is igen stabil. A rugózás viszont valóban túlságosan
keményre sikerült, f?leg az elüls? villa esetében, annyira, hogy kanyarban még
a chattering is el?fordult, az els? kerék ugrálása.

A fékez?-berendezések a megfelel?ek, pont a motornak valók, a szokásos hibák
valószín?leg amiatt maradnak el, hogy csak egy féktárcsát helyeztek el?re.

Váz építési módja, anyaga
Db/A
Rugóút el?l/hátul, mm
130/145
Villaszög, fok
26.5 fok
Tengelytáv, mm
1380
Fékek el?l/hátul
315/220 tárcsa
Gumiabroncs el?l
120/70 ZR17
Gumiabroncs hátul
150/70-ZR17
Tank/tartalék, liter
8.5
Végsebesség, km/h
170
Ülésmagasság, mm
810
Saját tömeg, kg
104
Lökettérfogat cm3
505
Teljesítmény LE
50+
Építési mód 1, hengerszám
1
2 ütem?/ 4 ütem?
4
Gázvezérlés/szelepek hengerenként
DOHC ,4
Furat/löket, mm
87×82
Karburátorok száma, torokátmér?, mm
1 karburátor
Indítás
Berugó
Sebességek száma
5
Hátsókerék-hajtás
Lánc

www.motonline.com

ugrás fel