EST. 2002

Borka pitbike-on is nyer?

Szöveg és fotók: -nn-

A bels? íven állok. A figyelmemet leköti az exponálás. Csak egy pillanatra t?nik fel az ismer?s piros UFO szerk?, belül pedig fohászkodom, hogy jó kép szülessen ebben a balosban. Tetszik a perspektíva. Ismer?s az érzés, mondhatni Déjá Vu. Idén már nyolcszor volt részem hasonlóban, de ez most mégis más. A tempó, a küzdeni akarás, a kitartás a nagyokat idézi, csupán a motorok és a pálya lett kisebb. Ez most nem motokrossz, de valami nagyon hasonló. Pitbike – súgják a fülembe. De akkor mit keres itt a Borka Jani? – kérdezek vissza.

Nos, igen. Borka Jani. Neki ebben az id?ben Markelóban, Hollandiában lenne a helye a magyar mx-válogatottal. Az idei MX1-es bajnok idén vegyes szezont tudhat magáénak. Volt pár holtpont 2010-ben. A sírból visszahozott bajnoki címe után meghozott egy döntést, amiért az utóbbi napokban elég sok támadás érte. Nem tisztem ítélkezni, nem is szeretnék. Elmondta hasábjainkon miért választotta ezt az utat. Azért neki szegezem a kötelez? kérdést: Ha Hollandia nem, akkor Piliscsév miért?

“Molnár Peti hívott meg erre a versenyre és jó mókának t?nt. A csehben összeszedett fejsérülésem miatt nem tudok egy teljes motokrossz versenyt koncentráltan végig csinálni, így nem láttam értelmét a kiutazásnak, de hát ezt már elmondtam nektek. Amiért itt vagyok az a móka. Kell egy kis kikapcsolódás a szezon után, és lassan a felkészülésemet is elkezdem a pannonhalmi csapatbajnokira, nekem most az a legfontosabb.” – nyilatkozta nekünk a hatszoros magyar bajnok.


Borka Jani


Borka Jani

Borka koncentrál: Móka ide vagy oda, komolyan vette a futamokat.

Na, de vissza a pitbike-hoz. Ahogy a neve sugallja, ezeket a motorokat a boxutcai munkálatok megkönnyítése miatt alkották meg anno. A gyerek krosszmotorok voltak az ?sei, aztán egyre többen láttak fantáziát bennük, 2004-ben kezdték el a tömeggyártásukat és elég gyorsan meghódították a világot. Négyütem?, egyhengeres motorokról van szó, 49 és 160 köbcenti közti lökettérfogattal. Amerikában már külön motokrossz és szuperkrossz sorozatot is rendeznek a szövetség (AMA) égisze alatt. Itthon még gyerekcip?ben jár a sportág, de szerencsére nagyon lelkes emberek kezében van a szakág (bár még hivatalosan nem beszélhetünk ilyenr?l itthon).

“2006-ban kezdtünk el haveri alapon versenyezgetni, és aztán egyre többen lettünk.” – mondja Molnár Péter, a piliscsévi verseny szervez?je. ?t a pitbike.hu-ról ismerhetitek sokan. “Jelenleg négy kategóriában mérhetik össze a tudásukat a srácok. Junior, Senior, Mini 10” és Midsize 12”. Az utóbbi kett? a motorok kerékméretét jelöli. Nagy öröm számunkra, hogy elfogadta a meghívást Borka Jani és rajthoz áll a Midsize kategóriában, ahová 24-en neveztek. Ez elég szép számnak mondható. Erre az alkalomra átépítettük a legendás Piliscsévi Motokrossz Centrumban található pitbike versenyvonalat, ami reményeink szerint így egy kicsit jobban visszaadja a nagy pálya hangulatát.”


Matern Balázs és Borka Jani

Ilyen szoros volt a harc Matern (112) és Borka (266) között.

A srácok már ki voltak éhezve a versenyzésre, ez pedig abszolút a néz?k malmára hajtotta a vizet. A siófoki versenyt többször is elhalasztották, így egy hosszúnak mondható nyári szünet után gy?lt össze megint a mez?ny. Az edzéseket lekéstem, a Mini kategória els? futamára értem ki a számomra oly’ kedves piliscsévi pályára. “Nincs egy tartalék fékkarod?”, “Kölcsön tudnád adni a pumpádat?” – szól egyik versenyz? a másikhoz. Családias a hangulat, itt mindenki segít a másiknak, amiben tud. Bízom benne, hogy a motokrosszban tapasztalható áskálódás itt nincs jelen. Még nem mozgok otthonosan pitbike-os berkekben, de azért reménykedem.

Megkérdezem Petit, hogy kire érdemes figyelni. “Midsize-ban a Vidovics testvérek nagyon jók, Miniben a Csató Ricsit tudnám kiemelni, a juniorok között pedig a Dibusz Erik villogott az edzéseken.” – mondja. A pitben aztán felt?nik egy ismer?s: Matern Balázs, akivel már ti is találkozhattatok a motorinfo.hu-n, amikor a Bucci Pitbike-ját tesztelhettük. Balázs korábban motokrossz versenyz? volt, nemrég szeretett bele a terepmotorozásnak ezen furcsa válfajába. Az egyik legjobb pitbike-os az országban. Sajnos Csontos Milán, a videótesztünk másik f?szerepl?je most nem volt itt a mez?nyben, de talán most vasárnap, a siófoki derbin ?t is láthatjuk majd.


Vidovics Ákos


Vidovics Ádám

Vidovics Ákos (434) és Ádám (343): a pályán a legnagyobb ellenfelek.

Rajtel?készít?ben haverkodás, rajtgép el?készítés, fülön kifolyó adrenalin. Tényleg olyan ez, mint egy motokrossz versenyen. A pályán lév? küzdelem aztán magával ragad, keresem jó pozíciókat. F?leg Maternt és Borkát érdemes fürkészni. Stílusuk egyedi, szinte folynak a pályán. A Midsize második futamában egymásra is találtak. Miután a Vidovics tesók talajmintát vettek, már csak ?k maradtak talpon az élmen?k közöl.

Janinak nem kell feltétlenül nyerni, hiszen Balázs elrontotta az els? futamot, csak negyedik lett, Borka viszont második, de ?t nem az összetett érdekli, hanem a gy?zelem. Fej-fej mellett küzd a két klasszis, a lekörözöttek között szlalomozva. A csatának Jani ki nem kényszerített hibája vetett véget, Matern Balázs nyeri így a második felvonást. Ez az összetett ezüstérmet jelentette, hiszen Borka a két második helyével megszerezte a végs? diadalt.


Mini 2. futam

Itt is minden centiért megy a küzdelem, néha már túlságosan is nagy az iram.

“Jó móka volt, nagyon élveztem.” – kezdi Jani. “Aki szeret a terepmotorozást, de nincs elég pénze hozzá, mindenképpen pitbike-ozzon. A motokrosszos beidegz?déseket remekül tudtam itt kamatoztatni, furcsa volt az elején a motor mérete, alig tudtam magam ráhajtogatni. Azért is örülök ennek a sikernek, mert a többiek full tuningos technikával mentek, nekem pedig egy széria Pitsterpro jutott. Az ugrások voltak a legfurcsábbak az mx-hez képest, mivel a motor nagyon könny?, inkább BMX-hez tudnám hasonlítani. Még egyszer köszönöm a meghívást, remekül szórakoztam. Ki tudja?! Talán jöv?re pitbike-ozni fogok.”

“Már az edzéseken ráéreztem a pályára, nyerni jöttem ide, ezért kicsit csalódott vagyok.” – szomorkodik Matern Balázs. “Furcsa volt az els? futam rajtja, nem volt 15 másodperces tábla, amikor meg felemelték az 5 másodpercest, hirtelen le is csapódott a rajtgép, a szemüvegem pedig még nem volt rajtam. Nagy hátránnyal indultam, estem is egyet, a negyedik helyre tudtam feljönni. A második futamra motort cseréltem, gondoltam a másiknak majd jobban fekszik a pálya. Szerencsére most figyeltem, jól rajtoltam, rajt-cél gy?zelmet arattam, de Janika megizzasztott. Nagyot csatáztam vele, örültem, hogy itt volt.”


Csató Ricsi


Dibusz Erik

Csató Ricsi (7) és Dibusz Erik (14) a nap másik két gy?ztese.

A Mini és a Senior kategóriák együtt indultak. A rajtot Molnár Péter hozta el, de csapattársa Csató Ricsi hamar átvette t?le az els? helyett, ez az eredmény a futam leintéséig nem is változott. A második futamban, Tóth Üti Balázs kapta el legjobban a startot, az els? kanyarig vezetett is, ott talajmintát vett, komoly fennakadást okozva a mögötte érkez? mez?nynek. Az els? három körig Molnár Péter vezetett, de ekkor megérkezett Csató és átvette az els? helyett. Ebben a menetben látványosan teljesített a tavalyi mini 10” kategória bajnoka Abuchevicz Krisztián, aki idén most indult el?ször. Az ötödik helyr?l elindulva gy?jtötte be a „skalpokat”, egészen a második pozícióig jutott. Csató, Abuchevicz, Molnár lett a végs? sorrend. A senior különértékelést Godó László nyerte.

A Juniorok els? futamán Bakon Sándor, Dibusz Erik, Németh Gerg? lett a befutó. A második felvonásban a rajt után rögtön borult a papírforma, az el?z? futam els? két helyezettje csak a 6. 7. helyen tudott eljönni. Az élen Németh Gerg? és Stefanics Ádám diktálták a tempót. Bakon Sándor és Dibusz Erik óriási hajrába kezdtek: a felzárkózás utóbbinak sikerült jobban, a hetedik helyr?l nyerte a futamot, ezzel az eredménnyel pedig bezsebelte a junior kategória gy?zelmét. Engem meggy?zött, amit Piliscséven láttam, bár az MX-et nem tudja bennem felülírni, a jöv?ben valószín?leg több versenyt is megnézek majd. Jó móka, tényleg!

Monster Energy Pitbike MX Race – Piliscsév

Junior

1. Dibusz Erik #14 /Pitmaxx/ 47p
2. Bakon Sámdor #2 /Motovert/ 45p
3. Németh Gerg? #19 /Pitsterpro/ 42p
4. Stefanics Ádám #36 /Stompracing/ 36p
5. Varga Levente #11 /Stompracing/ 31p
6. Fodor Milán #22 /YCF/ 29p
7. Kovács Patrik #3 /Motovert/ 29p
8. Török Márkó #199 /YCF/ 27p
9. Vígh Attila #17 /CHP/ 12p

Senior

1. Godó László #49 /BSE/ 50p
2. Soltész Zoltán #107 /BSE/ 44p
3. Komáromi István #51 /Motovert/ 38p
4. Dobler Károly #14 /DBR/ 20p
5. Várhelyi Károly #777 /Pitpro/ 16p

Mini 10”

1. Csató Richárd #7 /Pitsterpro/ 50p
2. Molnár Péter #169 /Pitsterpro/ 42p
3. Abuchevicz Krisztián #24 /CHP/ 37p
4. Mankovics László #234 /BSE/ 36p
5. ifj. Komáromi István #15 /Motovert/ 34p
6. Tóth Balázs #39 /Motovert/ 33p

Midsize 12”

1. Borka János #266 /Pitsterpro/ 44p
2. Matern Balázs #112 /BucciMoto/ 43p
3. Szobonya Balázs #46 /Motovert/ 36p
4. Vidovics Ádám #343 /Pitsterpro/ 34p
5. Vidovics Ákos #434 /BSE/ 34p
6. Budai Attila #14 /Rockstar Sport/ 31p
7. Reményi Máté #7 /RPT/ 31p
8. Bognár Norbert #44 /Pitsterpro/ 29p
9. Temesi Zsolt #149 /BSE/ 24p
10. Jósa Viktor #66 /Pitsterpro/ 23p
11. Hadziparajatidusz Gábor #18p /BSE/ 18p
12. Tóth Tamás #99 /BSE/ 16p
13. Sz?r Levente #888 /Pitsterpro/ 16p
14. Orosz István #88 /BSE/ 14p
15. Görög Ádám #719 /Pitsterpro/ 10p
16. Kovács László #33 /BSE/ 9p

Még több fotó: itt

ugrás fel