EST. 2002

Boxutca: Tóth Ádám

Szöveg: -nn- Fotó: Sava, Husqvarna

Tóth Ádám idén a szlovák supermoto bajnokságra koncentrált. Egy év után elhagyta a KTM csapatot a Husqvarna kedvéért, a döntés pedig helyesnek bizonyult. Megnyerte a szlovák supermoto bajnokság prestige géposztályát, majd levezetésének még agyonvert mindenkit Nyíregyházán. Sorozatunk első alanya, Tóth Imre után most Tóth Ádám vallomását olvashatjátok az idei évről, és a jövőről.

***

Miért a szlovák bajnokságot választottad?
Ez egy érdekes helyzet, hogy miért nem itthon ugye. Ennek több oka is volt, amire most nem térnék ki. A csapat döntése volt az, hogy idén a szlovák bajnokságban versenyezzek. Ebben az évben mentem először Husqvarnával.

Miért volt a váltás? Sokáig Suzukiztál, egy év KTM, és akkor most meg a Husqvarna.
Úgy gondoltam, hogy a Suzuki az örök lesz, de mivel nincs gyári supermotojuk, így annak a megépítése, hogy versenyképes legyen, az horror. Az én költségvetésembe az nem fér bele, hogy még két milliót ráköltsek a motorra: kerék, futómű stb. Úgyhogy onnan el kellett mennem, és így jött a KTM. Ott nagyon jól éreztem magam, de ők nem tudtak annyit költeni a versenyzésemre, ahogy én képzeltem, szóval így jött a képbe a harmadik alternatíva, a Husqvarna.

Milyen a csapat? Sikerült a beilleszkedés? Csapatváltásnál ugye mindig ez az egyik legfontosabb.
Az a srác, aki a motorokat biztosítja számomra, nevezzük csapatfőnöknek, nálam fiatalabb, úgyhogy mondhatom, a viszony teljesen baráti. Bármivel fordulok hozzá maximálisan próbál segíteni.

Ez esetben egyébkén mit jelent a csapat? Hányad magaddal jársz a versenyekre, kik segítik a felkészülésedet?
A versenyeken egy barátom segít a motor felkészítésében, de ott már nem történnek nagy dolgok. Szinte csak a gumikhoz és a futóműhöz nyúlunk hozzá. Ha már a blokkal vannak problémák, akkor azzal már ott a versenyen mi már nem tudunk mit kezdeni, ilyenkor visszük a gépet a szakszervizbe. De hát nem volt semmi gond a motorral egész évben.

Akkor most térjünk ki egy picit a versenyekre. Mennyit kellett teljesíteni idén, hogy szerepeltél ezeken a viadalokon?
Hat fordulóból állt a bajnokság, folyamatosan dobogón voltam, az utolsó versenyt sikerült megnyernem. Hét ponttal vezettem az utolsó forduló előtt, de egész jó pszichikai állapotban érkeztem meg a versenyre, így egyáltalán nem éreztem nyomást magamon.

A fizikai felkészülésed hogy néz ki egyébként, ha már szóba hoztad az állóképességedet?
A téli felkészülés a nagyon kemény. Motokrossz edzések, konditerem, úszás, futás, biciklizést. A szokásos. Úgy heti három napot töltök ilyenkor edzéssel.

Jövőre mik a tervek?
Tervek azok vannak. Az Európa-bajnokság a cél. Ezen dolgozunk gőzerővel, hogy egy komplett szezont tudjak menni.

Mi kell ahhoz?
Horror pénz. Ez olyan öt millió forinttól kezdődik. Persze értem ezt úgy, hogy a motorod versenykész állapotban van már, és van egy járműved, amire kimész a versenyekre. Szóval a rezsi öt millió. Alsó hangon. A nevezés egy versenyre 50 ezer forint. A gumit ott kell megvenned. A Dunloptól vehetsz csak gumit, tehát nem vihetsz magaddal, és a többi ilyen kis apróság.

Kik a támogatók, akik mögötted állnak?
Idén nehéz volt, mert szinte csak egyszer mentem új gumival. De szerencsére jó viszonyba vagyok a motogp-s Tóth Imivel, így tőle szerzem be az abroncsokat. A p ár körös vb-s gumik tökéletesen passzolnak a vasra, az idény nagy részét ilyen papucsokon mentem. Idén nem volt nagyon olyan szponzorom, aki anyagilag támogatta volna a versenyzésemet. Szóval még ez is előttem áll. Nagyon szeretném az Európa-bajnokságot, úgyhogy most kutatom a szponzorokat.

Ádám támogatói

Andl Kft.
Systrend
Auner
Motomix

ugrás fel