EST. 2002

Brands Hatch: Most vagy soha

Most vagy soha – Chris Vermeulen számára vagy a támadásról kell hogy szóljon a hétvégi Brands Hatch-i Superbike versenyhétvége, vagy felesleges a Szigetországba utaznia – a világbajnoki címnek legalábbis búcsút inthet, ha nem karcsúsít valamennyit összetettbeli lemaradásán. Ami azt illeti, az ausztrálnak minden adottsága megvan ahhoz, hogy jól játssza a pressing taktikáját: nyomás alatt tartani az ellenfelet, test test elleni küzdelmekbe kényszeríteni, vagy adott esetben kiválóan védekezni. Hideg fejjel, er?s idegzettel – és nagyszer? vezetési tudással meg stratégiai árzékkel megáldott sportoló a Ten Kate pilótája. Sokan emlékezhetnek: 2004 végén többen már MotoGP-s helyet el?legeztek meg Vermeulennek, természetesen Honda-nyeregben.

Vermeulen a brnói Cseh Nagydíjon

Chris alighanem okosan döntött, mikor 2004-ben hallgatott csapatf?nökére, Gerrit Ten Katé-re és a Rossi-ellenes szövetség ellenében az SBK-t választotta még egy szezonra. Bajnoki reményeket dédelgetve ment neki ennek az idénynek – ám a dolgok nem teljesen úgy alakultak, ahogy elképzelte. A Suzuki a vártnál sokkal versenyképesebbnek bizonyult – az els? három GP összes futamát nyerte, Troy Corser pedig repül?rajtot vett a cím felé.

Corsernek a dobogó is elég

A tizenkét nagydíjból álló sorozat hetedik menete után Corser vezeti a 2005-ös bajnoki tabellát 299 ponttal – Vermeulen 205-tel második úgy, hogy csak egyetlen futamot nyert meg a lebonyolított tizennégyb?l. Az ausztrál párharc szinte borítékolható az idei titulusért, a hétvégi Brands Hatch-i versenyek pedig dönt? fontossággal bírnak. A pálya egyike a legkeményebbeknek az SBK-ban, a sorozat abszolút néz?szám-rekordja is ehhez a helyszínhez f?z?dik: 124 ezer ember a három nap alatt.

Brnó után a németországi Lausitzringen tesztelt a Ducati Xerox

Többségükben szurkolói vénájú látogatók, akik jól tudják, hogy a hazai James Toseland mindent meg fog tenni a gy?zelemért a Ducatival – ahogy Régis Laconi is, akinek még van egy hajszálnyi esélye, hogy megizzassza a japán motorokkal versenyz? ausztrálokat. Nori Haga is folytatná azt, amit Brnóban elkezdett – vagyis harci a hangulat Brands Hatch el?tt. A futamokon bárki nyerhet, de az igazi csata az öreg meg a fiatal kenguru között lesz: az üldöz?nek ez az utolsó sansza, hogy elérhet? közelségébe kerüljön a szökevénynek.

ugrás fel