EST. 2002

Brands Hatch, Stock 1000: két másodpercre a pontszerzést?l

Balázs körröl-körre el?zte meg az el?tte lév?ket, 18.-nak intették le. Viktor bukott, majd visszaállt. Így 31. lett. A reggeli bemelegít? edzésen Balázs tovább gyorsult. Köridejéb?l további 3 tizedet faragott le, bebizonyítva, hogy tényleg túl rövid volt a szombati 25 perces id?mér?. Ezzel az id?vel, három pozícióval rajtolt volna el?rébbr?l, és a versenyen pontosan három hellyel maradt el az újabb pontszerzést?l. Persze a motorsport nem ilyen egyszer?…

Az id?mér?k – a Full Gas Racing Team els? napjai Brands Hatch-ben

Els? nap a pályán

A Superstock 1000 FIM Cup els? id?mér? edzése után Németh Balázs a 26. helyen áll. Kispataki Viktor elesett, ekkor a 35. A csapat szerdán komppal kelt át Angliába, és állította fel a FGRT kék-fehér sátrát a Superstock 1000 FIM Cup soron következ? versenyének depójában. A pálya csupán 35 km-re található Londontól, így a team egy része csütörtökön bevonatozott egy gyors városnézés erejéig. Péntek reggel egy szabadedzésen mehettek el?sször Gixerjeikkel a fiúk az aszfaltcsíkon. Helyi tapasztalatok hiányában mindketten a brnói beállításokkal mentek. A tréningen végig közel azonos id?t motoroztak, végül Balázs 0.195 ezreddel maradt el Viktor 1.34.509-es idejét?l. A sátorban teljes egyetértésben állapították meg a versenyz?k, hogy Smrz nem beszélt félre, a pálya nem könny? falat. Legtöbb szakasza lejt valamerre, így alig látható be, ‘vakon’ pedig nehezebben l?het?k be a féktávok, az érintési és a kigyorsítási pontok. Fizikailag is nagyobb megterhelés a ring, mint laposabb társai. A délutáni id?mér? edzésre a srácok hoszabb áttételt kértek. A csapat eddigi gyakorlatának megfelel?en új els? gumival vágtak neki a kvalifikációnak, a hátsót pedig, egy kiállás alkalmával cserélték a szerel?k újakra. Viktor a 28. hely környékén volt, mikor a pálya hátsó részén lév? jobbosban balszerencsésen kicsúszott. Huszonnyolc percet hagyott ki így az edzésb?l, mialatt a pályán lév?k folyamatosan gyorsultak. Kispatakin kívül még öt srác bukott, Viktor ideje az edzés végére a 35. pozícióhoz volt elég. Németh, Kispatakival ellentétben rengeteg kört tett meg az edzés során. Mindössze a kerékcserére állt ki. Ez azért fontos, mert a verseny el?tt összesen 135 perc áll a Superstock 1000-es versenyz?k rendelkezésére (2 szabadedzés, 2 id?mér? és a warm up). Balázs a 26. pozíciót szerezte meg, amin másnapra javítani szeretett volna, bár els?re ez az eredmény is jónak t?nt.

Kispataki Viktor: ‘Mérges vagyok az esés miatt. 32-t szerettem volna menni, és valószín? össze is jött volna. Ahogy bementem a jobbosba nem volt elég a motorfékem, ennek ellenére nem gondoltam, hogy ki kéne egyenesítenem a kanyart. Lefektettem a gépet, de lesodródtam az ívr?l. A pálya poros volt, e miatt estem el. Nagy bajom nem lett, csak kék-zöld pár testrészem.’

Németh Balázs: ‘Az id?mér?re feltett áttétellel rögtön jobbat tudtam menni, mint el?tte. A gumicsere után is folyamatosan gyorsultam. A 18. körben mentem a legjobb id?met. Ez után szerencsétlenül nagy bolyokat fogtam ki, a tömegben nem tudtam gyorsulni. A fékem is felpuhult az edzés végére, ezt holnapra orvosolják Bregyóék. A szerel?k este helyre rázzák a két Suzukit, holnap pedig, helyi id? szerint 9.15 kor kezd?dik a második szabad edzés a FIM Világkupa résztvev?inek. Délután sor kerül a második id?mér?re is, amellyel kialakul a végleges rajtsorrend.’

Az id?mér? edzés

Szerencsétlen id?mér?n vannak túl a FGRT tagjai Az ‘ultrarövid’ id?mér?n a magyar csapat tagjai a 28. és a 34. helyet szerezték meg. Szombat reggel ismét szabad edzéssel kezdett a 38 f?s mez?ny. Mindkét Full-Gas-os srác lefaragott pénteki köridejéb?l, és tovább próbálgatták a pálya, saját és gépeik határait. Szabó Bregyó a ring szélér?l figyelte a fiúkat, melyik kanyarban tudnának tovább gyorsulni. A két edzés közötti hosszú szünetben a csapat kielemezte az eddigi tréningek eredményeit. Bregyó úgy látta, sehol nem lassabbak drasztikusan az élbolynál, csupán a ‘sok kicsi sokra megy’-elv alapján gy?lik össze lemaradásuk. Így a délutáni id?mér?re nem változtattak különösebben a Suzukik beállításain. A 25 perces kvalifikáció nem alakult a team kedve szerint. Az edzés elején mindketten menték maguktól, ami a csövön kifért. Javítottak is korábbi köridejükön, de ez a helyezésükben sajnos nem mutatkozott meg. Majd megpróbáltak ráálni egy gyors versenytársukra, és próbálták ellesni a trükköket. Ez sajnos nem sikerült, mivel ekkor többen buktak a pályán és nagyobb bolyok alakultak ki, akiket rögtön megel?zni képtelenség volt.

Kispataki Viktor: 34. rajthely 1.32.754 – ‘Túl rövid volt ez az edzés, ráadásul az elején jobbat mért a körid?mér?m. Mikor kiálltam a boxba, derült ki hogy egy másodperccel rosszabb voltam. Visszaálltam, ezután már nem volt tiszta köröm. Sokan buktak, ezért sárga és csíkos zászlóztak. Pedig szerettem volna egy gyorsabb versenyz? után menni és még gyorsulni. De akik jöttek, felültek, hisz nem volt tiszta a ring, így feltartottak.’

Németh Balázs: 28. rajthely 1.31.963 – ‘El?ször egyedül köröztem és gyorsultam is. Mikor megakadtam, gondoltam, bevárok egy nálam jobb idöt men?t. Nem jött senki, illetve lassan gurultak a bukások miatt. Ezért újra egyedül próbálkoztam, de vége is lett az edzésnek.’

Leintéskor végül Claudio Corti gy?zedelmeskedett, 1.29.293-as idejével, mely az új pálya csúcs. A srác már több sikeres versenyt teljesített Nagy-Britanniában, és kedveli a helyi légkört. Ezért az olasz és az angol zászlót is a sisakjára festette erre a fordulóra. Mint nyilatkozta, ezzel kíván tisztelegni az angol szurkolók elött. A második helyr?l Nicoló Canepa rajtol, a Ducati Xerox Junior Team versenyz?je, aki 1.29.583 alatt ért körbe. Harmadik a bajnokság élén álló Matteo Baiocco, ? Yamahájával szintén elesett, és porrá zúzta egyik gépét.

Balázs az els? körben 26-nak fordult el a rajt után, egy s?r? bolyban motorozott, majd folyamatosan jött el?rébb a 14 körös verseny alatt. Végül 18-nak intették le. Az újbóli pontszerzést?l 2 mp választotta el a 14 körös versenyen. Kispataki Viktor a hatodik körben bukott, ugyanabban a kanyarban, mint a szombati szabadedzésen, majd visszaállt, mivel sem ?, sem a motorja nem szenvedett komoly sérülést. A blokk ekkor fura hangot adott ki, kiment a boxutcába szerel?ihez, de minden rendben találtak, ezért visszaállt, végül egy kör hátránnyal 31.-ként intették le.

Kispataki Viktor: ‘Jól rajtoltam, de az els? kanyar rosszul jött ki. Hamar el tudtam menni négy embernek, amikor kitettek. Ezért jöttem utolsónak az els? körben. A srácnak el?ttem túl jó volt a gépe, ha mellé mentem, visszajött, ezért nem tudtam a féktávon elmenni neki, mert mindig elment az egyenes végére. Az egyik kanyarban bementem mellé de kicsit felpuhult az els? fékem, így besokalltam, elindult a hátulja, és kil?tt, lementem a sóderbe, ott estem el. Visszaálltam, és próbáltam jó köröket motorozni de nem tudtam, mert a lábtartóm elgörbült, a kormányom elferdült.’

Németh Balázs: ‘A rajtot jól kaptam el, majd jött egy kis lökdös?dés amib?l nem jól jöttem ki. Aztán beállt a sor, és elkezedtem el?zni az el?ttem lév?ket. Utolértem egy bolyt, az élére álltam majd beértem a következ?t is. Ezután leintettek minket. Ha hoszabb lett volna a verseny, úgy érzem, el?rébb végzek.’

A versenyt Ducatijával Canepa nyerte 0,6 másodperces el?nnyel. Második az Alstare Suzuki csapat fiatal tehetsége, Simeon lett. A pole pozícióból induló Corti a verseny elején vezetett, majd visszacsúszott harmadiknak.

Szabó Bregyó értékelése: ‘Balázs hihetetlen?l jól ment, egész hétvégén egy kis megfázással küszködött. A versenyen mindent kimotorozott magából, k?zdött mint egy tigris, jókat el?zött, és ahhoz képest, hogy el?ször ment ezen a pályán kit?n? eredményt ért el. Viktor a rajt után ütközött, így aztán az els? körben a mez?ny végén motorozott, többször megel?zte az el?tte tempózó MV Agustást, de a gyári bringa az egyenesben mindig visszael?zte. Aztán egy el?zésnél kicsit besokallt, de legalább harcolt a jobb helyezésért. A következ? VK futam Németországban lesz, a csapat megpróbál a brünnihez hasonló jó eredményeket elérni. Szerintem ma Magyarországon Talmácsi Gábor után a leggyorsabb gyorsasági motorversenyz?t Németh Balázsnak hívják.’

Erd?s Tamás, csapat-tulajdonos: – ‘A brünni ‘diadallal’ végre megéreztük az igazi siker ízét. Sokat vártam Brands Hatch-t?l, a jót nagyon könny? megszokni. Felemásra sikerült a verseny; Balázs elképeszt? teljesítményt nyújtott, a mez?ny legnagyobb menetelését mutatta be. A legjobb köre 1,6 mp-cel volt lassabb, mint a gy?ztes Canepáé. Balázs nagyon nagy reménysége csapatomnak és a magyar motorsportnak. Viktortól ezúttal elpártolt a szerencse, a warm up-on nyújtott teljesítménye után ?t is a legjobb 20-ba vártam. A motorsportban rengeteg a változó, több, mint bármely más sportágban. Ett?l a legizgalmasabb és a legnehezebb – minden aktív csapattagtól és háttérben közrem?köd?t?l maximális teljesítményt igényl? – sport. Három futam van még hátra csapatom els? Stock VK évadjából. A lausitzi, vallelungai és Magny Cours-i futamokon kív?l a szeptemberi Alpok-Adria Stock 1000 futam és Endurance verseny áll még el?ttünk. Hétf?t?l elkezdjük a felkészülést a 2008-as szezonra. Lausitz el?tt edzeni fogunk, lehet?ség szerint már a jöv? évi technikánkkal.’

ugrás fel