A Brembo, miután tavaly októberben többségi tulajdont szerzett az indiai KBX társaságban (a Bosch konszernt?l vásárolta meg a jelent?s részvénycsomagot az olasz márka), idén január 20-án fel is avatta új gyárát a Távol-Keleten. Az üzemben robogókra és kiskategóriás országúti (125-250 köbcentis lökettérfogat) szánt fékrendszereket fognak gyártani, éspedig az indiai piacra.
Az olaszok, indiai leányvállalatukon keresztül a szubkontinens piacának több mint 50%-át mondhatják magukénak, azaz az Indiában gyártott motorok több mint felét Brembo fékekkel szerelik. Ezek jellemz?en 50 és 350 köbcenti közötti kétkerek?ek.
A Brembo egyúttal bemutatott egy új márkanevet: ez a Breco. A Brembo Company szókapcsolatból származtatott brandnév kimondottan a fejl?d? országok piacán lesz jelen, azaz Brazíliában, Oroszországban, Indiában, Kínában és Délkelet-Ázsiában.
A lombard gyár 1998-ban kezdett egyre jelent?sebb szerepet vállalni az ázsiai piacon, akkor kezdték el exportálni saját technológiájukat. A Kayalani Brakes gyártotta európai licensz szerint a féktárcsákat, aztán megvásárolta ?ket a Bosch indiai leánya. 2006-ban hívták életre a KBX-et, amely lényegében a Bosch és a Brembo vegyesvállalata volt. A Brembo közvetlenül két éve van jelen Indiában önálló kutató-fejleszt?központja révén.
Legutóbbi hozzászólások