EST. 2002

Bridgestone: Sayonara Amerika

Az idény végesztével nem lesz egy Bridgestone papuccsal szerelt terepmotor sem a rangos sorozatokban. A japán gyártó a motokrossz világbajnokságról már kivonult, és most ezt tervezik az amerikai krosszbajnoksággal is. A dolog azért meglep?, mert az egyik legsikeresebb gyárnak számít odaát, csak hát a bajnoki címekért ?k kapják a legkevesebb hátbaveregetést. Mégis nagyobb reklámértéke van az F1-nek, vagy a MotoGP-nek, na.

Leforrázták az AMA gyári csapatait a bejelentéssel. A Honda és a KTM kivételével az összes gyári egység Bridgestone-nal megy. A Yamaha, a Suzuki és a Kawasaki maradt hoppon ezzel a döntéssel. Azért számít ekkor szenzációnak a bejelentés, mert az amerikai bajnokság egyik legsikeresebb beszállítójáról van szó. 1991-ben mutatkoztak be a gyár bütykös abroncsai az AMA szakágakban, eleddig 21 királykategóriás, és 30 kiskategóriás bajnoki címet ünnepelhettek. Olyan versenyz?k szereztek dics?séget a márkának, mint Jeremy McGraht, Chad Reed, James Stewart, vagy Ricky Carmichael. Reed és Stewart most is Bridge-el megy.

A világbajnokságon már nem ment ennyire a szekér. 1997 és 2007 között három világbajnoki címet szerztek James Dobb, Joel Smets és Chris Pourcel révén. A világratör? gyorsaságis terveik miatt azonban már a 2008-as szezon indulása el?tt bejelentették, hogy a végén búcsút intenek az MXGP-nek lesz, ami lesz. A 2009-es világbajnokság már a japánok nélkül kezd?dött el. 2010-t?l pedig már sehol nem fogják jegyezni a márkát a motokrosszban. Szomorú, de a gyakorlat szerint az egységes gumiké a jöv?. Ezt már Amerikában is felfedezték a gyorsaságisok. Elképzelhet?, hogy a tendencia majd átszivárog a terepmotorozásba is.

ugrás fel