EST. 2002

Brno: Melandri révén születik meg a BMW els? duplája

A nap épp id?ben süt ki az els? verseny rajtrára, így az STK 1000 felh?szakadása után egy más jelleg? futam kezd?dik: az els? négy kör még telis-tele van anomáliákkal, a pilóták más-más íveket találnak, hogy a száraz pályarészeket vadászva. Jól jön el Sykes a pole-ból, de Giugliano és egy másik ducatis, Maxime Berger azonban utolérik.

Egy vizes rész megtréfálja a fiatal olaszt, a Liberty (Guintoli helyére igazolt) franciája azonban szökésbe kezd. Loris Baz, a kawasakis spanyol francia nagyon él, meg is el?zi csapattársát, aztán egy négyes csoport: Rea, Checa, Melandri és Smrz. Biaggi leszakadva, bár egyes szakaszokban a mez?ny leggyorsabbjaként – közlekedik. Tom Sykes visszael?zi Maxime Bergert és megint az élre áll. Rea is átugorja Bazt, de Checa és Melandri is bejelentkeznek a gy?zelemért.

Biaggi másodperceket és helyezéseket hoz, de lelassul a Fabrizióval vívott különmeccsben: a szökevények messze vannak, Maxnak meg kell elégednie a hetedik hellyel. Az utolsó két körben tüzijáték az elején: Rea sokall be, nekimefy Sykesnak, aki azonban talpon tud maradni. Checának szélesre kell vennie, hogy elkerülje a bukó Johnny-t, Marco Melandri pedig megnyeri az els? brnói felvonást. 

A második versenyben is remekül kapja el a startot Sykes, igyekszik elszakadni üldöz?it?l. Akik között ott van az els? verseny gy?ztese, Macio, Eugene Laverty, no meg Carlos Checa. De a kertek alatt lopakodik fel Max Biaggi is, az elrontott Superpole és az els? verseny hetedik helyezése után több hiba nemigen fér bele. Két kör elteltével a Kalóz már ötödik, és újabb három körrel kés?bb el?zi csapattársát, hogy a negyedik helyr?l vegye ?z?be Checát.

Id?közben Melandri fantasztikus köröket produkálva közeledik Sykeshoz. A felzárkózásban elfogyott Biaggi tölténye, szép volt, de a negyedik pozícióban már láthatóan nehézségei vannak, innent?l az eredmény tartása a cél. Hét körrel a vége el?tt támad Melandri a gy?zelemért, bels? íven el?z, de a fordított S-ben Sykes precízen kontráz a küls? íven. Az utolsó körben azonban Marco nem hibázza el, nagyszer?en zár és a befutóban veri az angolt. Ez kellett a csehországi duplázáshoz, s?t az aragóniai második verseny megnyerésével együtt három futamos nyer?szériája van a BMW-s olasznak!

Els? verseny, végeredmény

1. Marco Melandri?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?41?59.808
2. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?42?01.168
3. Loris Baz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?42?01.756
4. Carlos Checa?(Althea Racing)?Ducati 1098R?42?02.302
5. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?42?03.640
6. Max Biaggi?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?42?06.947
7. Leon Haslam?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?42?11.101
8. Michel Fabrizio?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?42?11.753
9. Maxime Berger?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?42?18.796
10. Jakub Smrz?(Liberty Racing Team Effenbert)?Ducati 1098R?42?18.925
11. Chaz Davies?(ParkinGO MTC Racing)?Aprilia RSV4 Factory?42?22.746
12. Alessandro Polita?(Red Devils Roma)?Ducati 1098R?43?05.454
13. Norino Brignola?(Grillini Progea Superbike Team)?BMW S1000 RR?43?05.541
14. Leon Camier?(FIXI Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?43?08.056
15. John Hopkins?(FIXI Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?43?11.928
16. Lorenzo Zanetti?(PATA Racing Team)?Ducati 1098R?43?12.865
17. Viktor Kispataki?(Prop-tech ltd)?Honda CBR1000RR?42?58.319
18. David Salom?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?43?25.422
RT. Jonathan Rea?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?37?58.877
RT. Leandro Mercado?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?22?40.739
RT. Hiroshi Aoyama?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?22?40.853
RT. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Ducati 1098R?10?28.947
RT. Ayrton Badovini?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR

Második verseny, végeredmény

1. Marco Melandri?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?40?12.837
2. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?40?12.977
3. Carlos Checa?(Althea Racing)?Ducati 1098R?40?19.638
4. Max Biaggi?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?40?22.677
5. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?40?24.612
6. Chaz Davies?(ParkinGO MTC Racing)?Aprilia RSV4 Factory?40?24.787
7. Leon Haslam?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?40?25.384
8. Loris Baz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?40?25.925
9. Leon Camier?(FIXI Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?40?30.978
10. Michel Fabrizio?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?40?38.169
11. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Ducati 1098R?40?41.295
12. Jonathan Rea?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?40?42.091
13. Jakub Smrz?(Liberty Racing Team Effenbert)?Ducati 1098R?40?42.350
14. John Hopkins?(FIXI Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?40?47.712
15. Maxime Berger?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?40?54.698
16. Lorenzo Zanetti?(PATA Racing Team)?Ducati 1098R?40?54.976
17. Norino Brignola?(Grillini Progea Superbike Team)?BMW S1000 RR?41?28.580
18. Viktor Kispataki?(Prop-tech ltd)?Honda CBR1000RR?41?54.162
RT. Alessandro Polita?(Red Devils Roma)?Ducati 1098R?20?44.657
RT. Ayrton Badovini?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?18?36.585
RT. David Salom?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?20?44.359
RT. Hiroshi Aoyama?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?8?14.204

Az összetett állása (az els? tíz)

 MAX BIAGGI APRILIA 271,5
 MARCO MELANDRI BMW 250,5
 TOM SYKES KAWASAKI 212,5
 CARLOS CHECA DUCATI 204,5
 JONATHAN REA HONDA 187
 LEON HASLAM BMW 160
 EUGENE LAVERTY APRILIA 148
 DAVIDE GIUGLIANO DUCATI 99
 CHAZ DAVIES APRILIA 93
 
Supersport. A piros zászlóé a f?szerep a 600-asok versenyén, azonnal egy nagy baleset a rajtot követ?en, Massimo Roccoli és Andrea Antonelli akadnak össze. A második indulás már sima, Sofouglu áll az élre, de Broc Parkes és Fabien Foret utolérik. A tizennegyedik körben Ronan Quarmby brutális high side-ja miatt leintik a versenyt, miután a motor a pálya közepén marad, a pilóta pedig csak nagy nehézségek árán jut le a f?re. A végeredmény így a tizenharmadik teljesített kör eredménye, azaz Foret a gy?ztes, hiába el?zte meg a tizennegyedik kör elején ?t a török riválisa. A magyarok közül Talmácsi szerez pontokat (12.), a Tóth csapat legénysége csalódottan távozik Brnóból. Az együttesek beszámolói alant olvashatóak.

Talmácsi Gábor a harmadik sorból várta a 18 körös versenyt, mely rögtön a rajt után félbe is szakadt egy bukás miatt hasonlóképp, mint a múltkori aragoni versenyen. A piros zászlós jelzést követ?en új rajtceremónia kezd?dött. Talmácsi a start után tartotta pozícióját, bár szemmel láthatóan küzdött a motorjával. A futamot végül egy újabb piros zászló szakította félbe, mert Mathew Scholtz bukott és versenymotorja a pályán maradt. A 18 körös versenyb?l így végül 13 körös lett, melyet Fabien Foret nyert, Talmácsi Gábor minden nehézség ellenére kiemelked? teljesítményt nyújtott és a négy vébé-pontot ér? 12. helyen zárt.

Talmácsi Gábor értékelése: ‘Az edzések ritmusa, id?eredményei alapján jobb végeredményre számítottam, de sajnos szerencsétlenül alakultak a dolgok, mert egész hétvégén nem m?ködött ennyire rosszul a motor, mint a versenyen. Az els? start után jól jött a piros zászló, mert beragadt a rajtnál a kipörgésgátló gombja. Igyekeztem minél gyorsabban beérni a boxba, ahol a csapatom elmondta, hogy a rendelkezésre álló id? alatt nincs megoldás a problémára. A második rajthoz így kipörgésgátló nélkül indultam, majd kénytelen voltam kikapcsolni az összes elektronikát, beleértve a rajtelektronikát is, mert a felvezet? körben össze-vissza villogtak a kijelz?k. Éreztem, hogy nagyon nehéz verseny lesz, de nem tudtam pontosan mire számítsak, mivel még nem mentem a motorral kipörgésgátló nélkül. Aztán egyszercsak Baldolini motorja megadta magát el?ttem és a motorjából kifröcsög? olajból kaptam mindenhová. A sisakom plexijére, a motor plexijére és a gumikra is. Próbáltam a sisakomat menet közben valamilyen szintem megtisztítani, hogy kilássak, de ezzel ritmust és koncentrációt is vesztettem. Utána igyekeztem tartani az el?ttem lév?k tempóját, de nagyon csúszkált a hátsó gumi és komolyan küzdenem kellett a motorral mindenegyes kanyarban. A technikai problémákat figyelembe véve örülök, hogy sikerült pontszerz? helyen befejezni a versenyt, aminek végül egy bukást követ? újabb piros zászló vetett véget. Minden magyarnak köszönöm, aki kijött és szurkolt nekem és persze azoknak is, akik a képerny? el?tt ülve szorítottak értem. A brnói verseny hangulata még mindig egyedülálló.’

A Tóth csapat beszámolója: A reggeli bemelegítésen még es? áztatatta a brnoi aszfaltcsíkot és a futamot is csapadékkal fenyegette az el?rejelzés. Tóth Imre bizonyára örült volna ennek, hiszen kiváló es?men?. Mi sem bizonyította ezt jobban, minthogy a warm up-on ötödikként zárta az edzést. Németh Balázst némi óvatosságra intette a csapat, a cél tehát a tegnap betegesked? váltó és a vizes beállítás tesztelése volt a bemelegítés alkalmával.

A versenyt végül elkerülte az es?, de ennek ellenére kissé kaotikusra sikeredett. A tervezett id?pontban elrajtolt a mez?ny, ám a rajtrácson történt baleset miatt piros zászlóval intették ki a versenyz?ket a boxokba. Némi pályatakarítást követ?en új rajt következett. Tóth Imi jól kapta el a ritmust, már az els? kanyarban két-három helyet hozott startpozícióján. Az els? körben aztán 19-ként haladt át a célvonalon. Többekkel meccselt, de hiába volt már közel a pontszerzéshez, a 13. körben Scholtz bukása miatt ismét piros zászlós leintés következett, így az el?z? kör sorrendje alapján a 19. hely lett az övé.

Imi végül így összegezte a mai napot: „A warm upra teljesen megváltozott az id?járás, de jó beállítást csináltunk vízre, így nem nagyon kellett változtatni. A fékemmel akadt némi gondom, mert néha nem fogott, ezért a futamra új féknyerget kapott a Hondám. Bár nagyon vártam a versenyt, nem úgy jött ki a lépés, ahogyan reméltük. A rajtom jól sikerült, el tudtam jönni a tervezett bollyal, viszont nem tudtam végigverekedni magam rajtuk. A 2. és a 3. szektorban mindig megléptek, amit a pálya többi szakaszán próbáltam behozni. Ez mindaddig sikerült is, amíg el nem kezdett nagyon csúszkálni alattam a CBR. A hétvége tapasztalata alapján számítani lehetett erre, hiszen a hátsó tapadás körüli gondunkat nem sikerült elhárítanunk. Reméltem, hogy a futam els? felében fel tudok majd jönni a pontszerz? helyekig és utána a csúszkálás ellenére is meg tudom tartani azt. De sajnos nem így alakult. Az elején sokat javítottam a pozíciómon, de végül csak ennyit tudtam kihozni ebb?l a futamból. Remélem, hogy Silverstone-ban több szerencsénk lesz! Most már össze kell, hogy szedjük magunkat, mert kezdünk lemaradni a VB pontállásban. Mindenféleképpen pontokat kell gy?jtenünk, és behoznunk a lemaradást!”

Németh Balázs óriási teljesítményt hozott. Félelmetes hajrákra képes a pilóta és ezt Brnoban is bebizonyította. A 27. rajtkockából indulva egészen a 15. helyig jött fel, amikor egy szerencsétlen baleset miatt leintették a futamot. Hiába motorozott már pontszerz? helyen, az el?z? befejezett körében még 17. volt, így a végeredmény is ez lett. Olyan iramban jött fel körr?l-körre, hogy ha nem intik le id? el?tt a futamot, biztosan pontszerz?!

„Reggel meg kellett néznünk, hogy a váltóval minden rendben van-e. Szerencsére a szombaton tapasztalt hiba elhárult, így nyugodtan vághattunk neki a futamnak. Ezen felül az volt a csapat kérése, hogy semmiképp ne kockáztassak, úgyhogy ezt követve ’lassan’ mentem. A vizes beállítást azért sikerült letesztelnem, bár a futamot végül elkerülte az es?. Az els? rajtnál nagy szerencsém volt, hogy nem estem el, mert a bukás közvetlenül mellettem történt és még súrolta is a motoromat a balesetes. A második rajtom nagyon jól sikerült, két-három sort is sikerült el?re jönnöm. Az els? kanyarban viszont valaki a könyökével megütötte a kormányomat, ami miatt teljesen kisodródtam. A rajtnál szerzett el?nyömet így teljesen el is veszítettem. Ez után próbáltam feljönni, de az els? körökben nem sikerült. Úgy a harmadiktól aztán elkaptam a ritmust és sikerült begyorsulnom. Körr?l-körre javítottam, a leintés pillanatában pedig már pontszerz? voltam. A futam tehát nagyon szerencsétlenül zárult, mert a szabály szerint az el?z? befejezett kör számított, így a 17. lettem. Kicsit csalódott vagyok, de igyekszem Silverstone-ra koncentrálni, ahol a tavalyi legjobb helyezésemet értem el 7-ként. Remélem, idén ismétlünk!” – mondta.

Supersport, végeredmény

1. Fabien Foret?(Kawasaki Intermoto Step)?Kawasaki ZX-6R?27?02.236
2. Kenan Sofuoglu?(Kawasaki Lorenzini)?Kawasaki ZX-6R?27?02.364
3. Broc Parkes?(Ten Kate Racing Products)?Honda CBR600RR?27?02.670
4. Sam Lowes?(Bogdanka PTR Honda)?Honda CBR600RR?27?06.886
5. Jules Cluzel?(PTR Honda)?Honda CBR600RR?27?09.961
6. Ronan Quarmby?(PTR Honda)?Honda CBR600RR?27?13.620
7. Sheridan Morais?(Kawasaki Lorenzini)?Kawasaki ZX-6R?27?14.170
8. Stefano Cruciani?(Puccetti Racing Kawasaki Itali)?Kawasaki ZX-6R?27?14.489
9. Vittorio Iannuzzo?(Power Team by Suriano)?Triumph Daytona 675?27?17.347
10. Vladimir Leonov?(Yakhnich Motorsport)?Yamaha YZF R6?27?20.785
11. Romain Lanusse?(Kawasaki Intermoto Step)?Kawasaki ZX-6R?27?21.076
12. Gabor Talmacsi?(PRORACE)?Honda CBR600RR?27?21.273
13. Florian Marino?(MSD R-N Racing Team India)?Kawasaki ZX-6R?27?27.116
14. Valentin Debise?(SMS Racing)?Honda CBR600RR?27?27.141
15. Luca Marconi?(VFT Racing)?Yamaha YZF R6?27?34.370
16. Raffaele De Rosa?(Team Lorini)?Honda CBR600RR?27?34.637
17. Balazs Nemeth?(Racing Team Toth)?Honda CBR600RR?27?34.932
18. Dino Lombardi?(Team PATA by Martini)?Yamaha YZF R6?27?35.472
19. Imre Toth?(Racing Team Toth)?Honda CBR600RR?27?39.008
20. Stefan Kerschbaumer?(Kerschbaumer Team)?Yamaha YZF R6?27?43.833
21. Fabio Menghi?(VFT Racing)?Yamaha YZF R6?27?44.122
22. Andrea Agnelli?(Puccetti Racing Kawasaki Itali)?Kawasaki ZX-6R?27?52.639
23. Martin Jessopp?(Riders PTR Honda)?Honda CBR600RR?28?15.752
24. Eduard Blokhin?(Rivamoto)?Yamaha YZF R6?28?30.284
25. Oleg Pozdneev?(Rivamoto)?Yamaha YZF R6?29?08.729

Superstock 1000, Gy?rfi Alen beszámolója. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa az es?ben tartott reggeli warm up alatt már megmutatta a 10. helyével, hogy a rengeteg magyar néz? el?tt nagyon szeretne jól szerepelni a futamon. A 12 körös versenyen aztán a 15. rajtpozícióból vághatott neki a viadalnak, és a 22 éves motoros végül ismét pontszerz?ként zárt, ugyanis a 14. helyen intették le. Ezzel az újabb két egységgel már 18 pontja van Gy?rfi Alennek, aki meger?sítette a 14. helyét összetettben.

Alen egy évvel ezel?tt két körrel a vége el?tt váltóhiba miatt hatalmasat bukott, így helyezetlenül zárt Brnóban, a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában. Az idei megmérettetés el?tt abban bízott, hogy az Aragonban szerzett újabb két pontnak a motiváló erejével a hazai versenyének számító cseh ringen Monzához hasonlóan a top tízben zárja a 12 körös küzdelmet.

Gy?rfi Alen: „Örülök az újabb pontszerzésnek, de ebben a futamban több volt”

Ahogy azt a meteorológusok megjósolták, es?ben vágott neki a 27 f?s mez?ny a reggeli warm up köreinek, és a magyar motoros ezúttal is remekelt, ugyanis 2:23.373-as idejével a 10. helyen végzett, így joggal reménykedett abban, hogy a versenyre kilátogató rengeteg magyar szurkoló el?tt ismét pontszerz?ként, esetleg a TOP 10 tagjaként láthatja majd meg a kockás zászlót. „Reggel már tudtuk, hogy es?s versenyem lesz, hiszen egész éjszaka esett az es?, ráadásul esély sem mutatkozott arra, hogy a futamunkig elálljon. Ett?l függetlenül a vizes aszfaltra átállított Honda remekül muzsikált, én is ráéreztem a nedves pályára, és a tizedik helyem után joggal bízhattunk abban, hogy a versenyen is elérhet? lesz számomra a pontszerzés” – elevenítette fel Alen.

Nos, a 12 körös futamon sokáig úgy t?nt, hogy Alen ismét harcban lesz a legjobb tízbe jutásért – együtt haladt a rajttól kezdve a középmez?ny elejével –, ám a verseny utolsó negyedénél ismét közbeszólt a technika – nem tudott 8000-es fordulatnál többet a motorja –, így bravúrnak könyvelhet? el, hogy végül a két pontot ér? 14. helyen végzett, amivel az összetettben meger?sítette a 14. helyét.

„A rajtot ezúttal is sikerült jól elkapnom, ám ebb?l nem tudtam el?nyt kovácsolni, mert a bels? íven beszorultam, és a középmez?ny eleje kicsit ellépett t?lem. Ám folyamatosan gyorsultam, és öt körrel a vége el?tt már utolértem az el?ttem haladó bolyt. Úgy t?nt, akár a tizedik helyre is odaérhetek, ám a technika ördöge ismét közbeszólt, mert az utolsó három körömben a motor elektronikája maximum 8000-es fordulatig engedett, és az egyenesben 120 km/h-val lassabb voltam, mint a többiek. Ett?l kezdve nemhogy el?zni nem tudtam, hanem még az addig mögöttem lév?, az összetettben hetedik Reiterberger végül megel?zött a 2012-es fejlesztés? BMW-je nyergében, így meg kellett elégednem a 14. hellyel. Egy kicsit el vagyok keseredve, mert ebben a futamban több volt, de legalább így is sikerült újabb két pontot szereznem. Minden magyarnak köszönöm, aki kijött és szurkolt nekem” – fogalmazott a 22 éves motoros.

ugrás fel