EST. 2002

Brno, SBK: egy Toselandnek, egy Biagginak

Sofouglu jól vette a rajtot, és innent?l kezdve a világon semmi értelme nincs tovább írni a beszámolót a brnói Supersport futamról, de a rend kedvéért azért mégis. Két kör kellett, hogy a török srác közvetlen üldöz?je – helyesebben fogalmazva: hátvédje – , Sebastien Cherpentier már másodperces lemaradást jegyezzen. Harms, Brookes és Jones helyezkedtek a további pozíciókért. Ez a kis csoport könny?szerrel otthagyta aztán Cherpentiert, aki a zárásig egészen a nyolcadik helyre csúszott vissza. Sofouglunak viszont nem volt ellenfele: fórját szépen beoszthatta, míg a mögöttes bolyban a srácok mindvégig egymás mozdulatait kellett, hogy lessék. Az ötödik helyért Roccoli és Brookes öldökölnek, utóbbi váratlanul visszalelte ritmusát és el?bb a még korántsem 100%-os Cherpentiert, majd az olaszt is meg tudta el?zni.

Alapjában véve unalmas versenyhez asszisztálhattunk, ami egyrészt a török bajnokjelölt nyomasztó fölényének, másrészt Parkes és Harms kivárásra épít? taktikájának volt köszönhet?. Némi csata az ötödik helyért ment, és persze az utolsó körben – amikor Sofouglu diadalmenetben és tökéletes magányban beér a célba, Parkes érthetetlen módon eltrafálja Harms hátsó kerekét, és mindketten elesnek. Ezért kár volt taktikázni. Megmagyarázhatatlan baleset, mert Parkes elkerülhette volna az ütközést, Harms pedig teljesen más íven közlekedett. A második hely így Jones ölébe pottyant és a kawás Foret is kapott ajándékba egy dobogós helyet.

A verseny egyetlen magyar érdekeltje, Talmácsi Gerg? nem rajtolt jól és nem is jó helyr?l. Hamar fölvette azonban a futam ritmusát, együtt tudott menni az el?tte haladó öt-hat versenyz?vel, aztán viszont folyamatosan leszakadt róluk. A motor egyre jobban gyengült, végül elektronikai hiba miatt kényszerült kiállni a boxba Gerg?. ‘Nem így terveztem a versenyt és a bukásom utáni visszatérést sem. A doningtoni balesetet követ?en az els?dleges célom az volt, hogy fizikailag teljesen rendbe jöjjek, ami a misanói versenyre mondható igazán, hogy megvalósult. Pszhichésen azonban sem ott, sem itt Brnóban nem voltam/vagyok jól, így úgy döntöttem, hogy szükségem van egy hosszabb pihen?re, amikor egyátalán nem foglalkozom a motorozással, csak a lelki regenerálódásra összpontosítok. Nehéz döntés volt, de úgy érzem, hogy a cél érdekében mindenképpen meg kell lépnem’ – mondta Talmácsi.

Supersport, Brno: a végeredmény

1 Sofuoglu K. Honda CBR600RR 38’09.132
2 Jones C. Honda CBR600RR 38’20.445
3 Foret F. Kawasaki ZX-6R 38’26.659
4 Roccoli M. Yamaha YZF-R6 38’26.698
5 Brookes J. Honda CBR600RR 38’27.241
6 Fujiwara K. Honda CBR600RR 38’29.295
7 Checa D. Yamaha YZF-R6 38’29.673
8 Charpentier S. Honda CBR600RR 38’32.580
9 Gimbert S. Yamaha YZF-R6 38’32.987
10 Veneman B. Suzuki GSX-R600 38’34.995
11 Kallio V. Suzuki GSX-R600 38’35.093
12 O’Halloran J. Yamaha YZF-R6 38’41.455
13 Parkes B. Yamaha YZF-R6 38’42.846
14 Alfonsi L. Honda CBR600RR 38’43.594
15 Nannelli G. Ducati 749R 38’43.710
16 Leblanc G. Honda CBR600RR 38’46.774
17 Lascorz J. Honda CBR600RR 38’47.691
18 Fores J. Honda CBR600RR 38’47.716
19 Tizon A. Yamaha YZF-R6 38’59.277
20 Giugliano D. Kawasaki ZX-6R 38’59.606
21 Salom D. Yamaha YZF-R6 38’59.779
22 Enjolras J. Yamaha YZF-R6 38’59.852
23 Filla M. Yamaha YZF-R6 39’00.187
24 Rous R. Yamaha YZF-R6 39’00.338
25 Riba P. Kawasaki ZX-6R 39’03.804
26 Harms R. Honda CBR600RR 36’04.411
27 Ivanov V. Yamaha YZF-R6 35’02.090
28 Praia M. Honda CBR600RR 24’19.095

ugrás fel