EST. 2002

Brnóban tesztelt a Yamaha

Kétnapos intenzív tesztelésen van túl a Superbike világbajnokságban érdekelt, Hagát és Pittet foglalkoztató Yamaha Motor Italia.

A két pilóta egyike sem kímélte magát, fejenként 120 illetve 160 kört tettek meg a csehországi pályán. A s?r? program keretében futóm?-beállításokat, gumikat teszteltek, és a helyszínen készültek a következ? hónapban esedékes brünni Cseh Nagydíjra.

Pitt 2’03”9-es legjobb köridejét?l Haga mindössze egy tizeddel maradt el. Mindketten inkább a kiegyensúlyozott, versenytempó-szer? körökre és persze magára a tesztelésre koncentráltak, nem a gyorsaságra. A remek id?járásnak köszönhet?en a csapat szerel?i kísérletezhettek például az R1-ek hátsó felfüggesztéseinek átállításával – az alternatív, „Brno-specifikus” megoldásokról mind Pitt, mind Haga elégedetten nyilatkozott.

A teszten részt vettek a Yamaha Supersport-versenyz?i, Kevin Curtain és Broc Parkes is. A Motor Germany pilótái szintén az ideális setupot keresték a júliusi nagydíjra a világsorozatban debütáló ringen. Curtain 2’06”6, Parkes 2’06”9 alatt teljesítette leggyorsabb körét. A Superbike következ? állomása Misano Adriatico lesz, a San Marinói Nagydíj jöv? hétvégén, június 24-26-ig kerül megrendezésre. A brnói Cseh Nagydíjat három héttel kés?bb, július közepén tartják.

Andrew Pitt: „Megtaláltuk a jó alapbeállításokat a pályára, tehát ezzel is beljebb leszünk, ha idejövünk majd a versenyre. Boldog vagyok, mert a gyorsabb köreimben sem éreztem úgy, hogy nagyon er?lködnék, tehát maradt bennünk jócskán tartalék. Léptünk egyet el?re.”

Noriyuki Haga: „Jó volt ez a teszt. Szép id? volt és egy csomót lehetett motorozni, kipróbálni új dolgokat. Például megváltoztattuk a hátsó lengéscsillapító állását, ami nekem sokkal jobb érzést adott a kanyarokban.”

Wilco Zeelenberg (a Yamaha Motor Europe m?szaki vezet?je): „Jó választás volt Brnóban tesztelni, hiszen hosszú pálya, aminek id?be kerül kiismerni a fortélyait. Ez a két nap segíteni fogja a pilótáinkat a Nagydíjon, mert új helyszín a bajnokságban. Eddig értelemszer?en nem volt semmiféle beállításunk hozzá vagy adatunk róla. Különösen jótékony hatása volt ennek a kirándulásnak a két R6-os srácra, akik végre nyugodtan körözhettek, nem csak 45 percük volt a tapasztalatszerzésre, mint általában a versenyhétvégéken.”

ugrás fel