Talán most elindult valami. Talmácsi Gábor, Sebestyén Peti, Rizmayer Gábor, Bitter Sanya, és Rosivall Ágoston után a kis Juhász, vagyis Juhász Dávid is nemzetközi porondra merészkedik. Európa egyik legkeményebb nemzeti bajnokságában bizonyíthat, angol földön, Kawasakival. Egyre több magyar kap külföldön lehet?séget, ami szívmelenget? lehet a sportbarátoknak.
Juhász Dávid gyerek volt még, mikor a Hungaroring paddockjában fényes karriert jósoltak neki a nagy öregek és a jöv?belátó szakik. Ez azonban megtörténik minden második tehetséges kölökkel, aki egy kicsivel is jobb id?t karcol a mogyoródi aszfaltcsíkba. Dávidnál viszont megvalósulni látszanak a jóslatok, hiszen élete lehet?sége el?tt áll. Az Alpok-Adria, a GSX-R Európa-kupa után a BSB k?kemény mez?nye várja a 17 éves bajnokot. Nagy lesz számára a kontraszt, az hétszentség!
A Suzukinak nagy szerepe volt abban, hogy felfigyelták rá külföldön.
“A Hungaroringen látott Malcolm Ashley, korábbi BSB men?, akinek csapata is volt a bajnokságban.“ – mesélte nekünk Dávid. “Tetszett neki ahogy motorozom, így kerültem ki Angliába egy tesztelésre. A Mallory Parkban voltunk és egy ezres stock Kawasakit próbálgathattam. Egy helyi versenyen is indultam, ahol megnyertem a superpole-t a futamokon pedig mindkétszer második lettem.”
Tavaly bajnok volt itthon Superstock-ban. Az Alpok-Adrián anyagi okok miatt nem mehetett teljes szezont, de amikor a mez?nyben volt, körrekorddal nyomatékosította tehetségét (Hungarorin, Rijeka). De milyenek ezek a pályák a bevállalós brit katlanokhoz képest?! Dávid hamar ráérzett a brit légkörre, és a számára ismeretlen technikákra. Alig egy hónap leforgása alatt Kawasakit és Yamahát is tesztelhetett.
“A Mallory Park után az Oulton Parkban jutottam lehet?séghez a Maxxis Yamahánál. Malcolm id?közben el?lépett a manageremmé, ? intézte el nekem ezt a tesztlehet?séget. Annyira nem sikerült jól, f?tengelyes lett az R1-es. Sokáig tárgyaltunk a csapattal, de nem tudtunk megegyezni, ezért úgy döntött Ashley, hogy újjáéleszti régi csapatát számomra. Egyedüli motorosként indulok, egy ZX-10-es Kawasakival az Evo kupában.”
Jó dolga lesz ott a ködös albionban Dávidnak.
Az Evo Kupa együtt indul a nagy BSB mez?nnyel, mind a 12 forduló 26 futamán ott lesz tehát Dávid, pontokat is kaphat a nagy bajnokságban, de tulajdonképpen az Evo Kupa értékelése külön történik. A BSB men?k, mint Kiyonari, Brooks, Plater meg a többiek viszont nem szerezhetnek ebben az iker szériában pontokat, már csak a technikai felkészültség okán sem.
‘Még nincsenek túl nagy elvárások a csapat részér?l, de én mindenképpen szeretnék bizonyítani. Az els? nyolcba várom magam. Viszonyítani csak a BSB köridejeihez tudok: a teszteléseken olyan 3-4 másodperccel mentem rosszabb id?ket a Superbike eredményeknél, úgy, hogy én Stock motorral mentem, kipörgésgátló és tuningolt blokk nélkül, utóbbi kett?t ugyanis nem engedik az EVO kupa szabályai.” – mondja Dávid.
A dolog eddig olyan, mint a mesében. Valamir?l azonban a lila köd fátyla alatt sem szabad megfeledkezni: a finanszírozásról. A motorversenyzés sajnos az egyik legdrágább sport, ezért a tehet?s szponzorok elengedhetetlenek a sikerhez. A kulisszák mögött most ezeknek a támogatóknak a felkutatása zajlik.
Reméljük nem fog beleszürkülni a mez?nybe!
“G?zer?vel folyik a szponzorkeresés Angliában és Magyarországon egyaránt. Itt van most Malcolm és tárgyal folyamatosan. Nem mondom, hogy könny? helyzetben van, mert a gazdasági válság mindenhol érz?dik. Jelenleg a felkészüléssel foglalkozom, tesztelni majd márciusban lesz lehet?ségem Jerezeben, április els? hétvégéjén pedig már kezd?dik a BSB sorozat Brands Hatch-ben. Nagyon bevállalósak a brit pályák, de azért nem olyan kegyetlenek, mint ahogy a tévéb?l látszik. Én már nagyon várom a szezont!”
Malcolm Ashely, Dávid csapatf?nöke és managere a következ?ket nyilatkozta a BSB hivatalos honlapján újoncáról: “Büszkeséggel tölt el engem, a csapatot és a szponzorainkat, hogy a sorainkban tudhatjuk az els? magyart a Brit Superbike Bajnokságban. Dávid el?tt fényes jöv? áll, 17 évesen már számos nagy gy?zelem, és körrekord van a háta mögött. Az ? nevéhez f?z?dik a hungaroringi pályacsúcs is, amit korábban egy bizonyos Talmács Gábor tartott (Ebben azért így van némi csúsztatás kedves Mr. Ashley. A szlovén Marko Jermann az érvényben lév? hungaroringi körrekord tulajdonosa – a szerk.). Minden tulajdonsága megvan, ami ehhez a fantasztikus, új, elektronika mentes géposztályban sikeressé teszi ?t az el?ttünk álló szezonban.”
Legutóbbi hozzászólások