EST. 2002

Budapest-Dakar 2009-ben vagy 2010-ben?

A hét elején Magyarországon járt és tárgyalt a Dakar-ralit szervez? társaság, az Amaury Sport Organisation (ASO) kétf?s delegációja, akik nem a remek magyar borokra, nem is a konyhára és nem is els?sorban a lányokra voltak kíváncsiak, hanem arra, megfelel-e hazánk a sivatagi show rajtországának a szervezet kritériumai szerint. Patrice Clerc elnök és Gilles Jourdan rendezvényigazgató ezt megel?z?en már pozitívan nyilatkoztak: el?zetes véleményük szerint akár indulhatna Budapestr?l a karaván. Most azonban személyesen tették tiszteletüket a helyszíneken.

A magyarországi Dakar-rendezés epicentruma a veszprémi l?tér. Ott a Szalay Dakar Team kamionjával tartottak „pályabejárást” a sportszervez?k. Clerc és Jourdan saját szemükkel gy?z?dhettek meg arról, hogy van az országban olyan hely, ahol lebonyolítható egy legalább 200 kilométeres szelektív szakasz. A francia úriembereket kisrepül?vel röpítették a Balaton fölé és nemcsak a Dakarról, hanem turisztikai jelleg? beruházásokról és további sportesemények (vitorlás, kerékpár, golf) organizálásáról is tárgyaltak az Ország Házában, ahol miniszteri és államtitkári szint? fogadtatásban részesültek.

Gilles Jourdan diplomatikus volt, mikor azt mondta, elképzelhet?, hogy Magyarországról induljon a rali és hogy kevés olyan ország van Európában, amely megfelel az elvárásoknak és kijelölhet? egy gyorsasági etap. A mikorról nem említett konkrétumot, azt viszont megjegyezte, el?ny, hogy nálunk nagyon szeretik az emberek az autó- és motorsportot. Jelenleg az ügy lepapírozása folyik: a rendez? ország részér?l kétmillió eurós licenszdíj fizetend? ki, a franciák távozása óta a Pénzügyminisztérium (PM) már engedélyezte, hogy az állam garanciákat vállaljon a rendezési jog elnyerése érdekében. Lépegetünk tehát a megoldás felé (a tapasztalatok szerint a költségek b?ven megtérülnek a raliláz hozta bevételekb?l). Kiadás még a rendezés maga, erre is kétmilliót lehet számolni. Az összesen négymillió eurónak a felét a költségvetés, másik felét az önkormányzatok és szponzorok állnák. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium felhatalmazást kapott, hogy aláírjon egy 2009-es vagy 2010-es Dakar-szerz?dést.

ugrás fel