Noha bejött Gy?rfi Alen reménye, és es?s versenyt futottal Magny-Cours-ban az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának zárófutamán, sajnos ez sem segített a szép szezonzárásban. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa ugyan a warm up alatt a 13. id?t érte el, a versenyen hatalmasat bukott, így kiesett 2012 utolsó megmérettetésén. Természetesen egy pillanatig sem kell szégyenkeznie az idei idénye miatt, ugyanis a mez?ny messze legid?sebb privát technikájával – 2009-es a Hondája – 27 pontot szerzett, Monzában például a hatodik helyen végzett, és összetettben végül a 16. helyen végzett, ami a tavalyi évéhez képest óriási el?relépés.
Györfi Alen idei utolsó versenyén, a francia Magny-Cours-ban folytathatta volna az idei bravúros szerepléseit – Imolában a 12., Monzában a 6., Aragonban és Brno-ban a 14., Silverstone-ban a 12., míg Nürburgringen repedt térdkaláccsal a 11. lett –, és esetleges újabb pontszerzésével akár az összetettbeli 12. hely sem lett volna elérhetetlen a számára. Ráadásul a csapat megtalálta a szombati szereplését akadályozó technikai probléma okát – folyt az olaja az els? teleszkópból –, és a futamra sikerült mindezt kijavítani. A reggeli warm up el?tt az is kiderült, hogy az égiek meghallgatták a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosának imáját, és jelent?s mennyiség? csapadék hullott a francia pályára. Alen ennek megfelel?en a bemelegítés alatt a 13. legjobb id?t érte el, így bizakodva várta a futam indítását.
„A warm up egész jól ment, hiszen úgy motoroztam a 13. id?t, hogy a körülményeket figyelembe véve biztonsági motorozást csináltam mind a négy kör alatt. Pontosan tudtam, a versenyen csak úgy lehet esélyem el?rébb jutni, hogy amíg a többiek óvatosabban mennek a nedves aszfalton, addig én beindulok” – árulta el a futamra tervezett taktikáját Alen.
Azonban hiába volt a nyer? taktika, sajnos már az els? körben kiderült, Magny-Cours-ból pont nélkül távozik a magyar motoros. Túl bátran ment be az egyik kanyarba, aminek egy hatalmas bukás lett a vége.
„A rajtom jól sikerült, sikerült ahhoz a bolyhoz csatlakoznom, amellyel általában csatázni szoktam a pontokért. És ekkor buktam, aminek oka talán az volt, hogy nagyon bizonyítani akartam. A kanyarba befele még minden stabil volt, aztán az a következ? kép, hogy… Nagyon sajnálom, hogy ez az év így végz?dött, de azt hiszem, a megszerzett 27 pontom és az összetettbeli 16. helyemmel nem kell egyáltalán szégyenkeznem. Ahhoz, hogy ilyen eredményt elérhettem, köszönettel tartozom a csapatomnak, a menedzseremnek, hiszen nélkülük, az ? odaadó és szakért? munkájuk nélkül nem tartanék itt. Bízom abban, hogy jöv?re is sikerül ugyanennyit javulnom, mint idén a tavalyihoz képest. Ezen dolgozunk valamennyien” – jelentette ki Alen.
A vasárnapi futam végeredménye (Superstock 1000)
1. Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki ZX-10R) 28:12.230, 2. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet BMW S1000 RR) 28:22.092, 3. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia Ducati 1199 Panigale) 28:32.933, 4. Matthieu Lussiana ? ?(Team ASPI Kawasaki ZX-10R) 28:46.675,… GY?RFI ALEN (METALCOM-ADRENALIN H-MOTO TEAM, HONDA CBR 1000RR) bukott és kiesett.
A Superstock 1000-es bajnokság végeredménye
1. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 153, 2. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 130 pont, 3. Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki, ZX-10R) 123, 4. Bryan Staring (Team Pedercini, Kawasaki ZX-10R) 122, 5. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 107,… 16. Gy?rfi Alen (MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 27.
Magyarok Magny-Coursban
A Superbike világbajnokság magny-cours-i futamán a Superstock 1000-es sorozatban induló, és hatalmasat es? Gy?rfi Alenen kívül három magyar versenyz? indult a Supersport 600 vb viadalán. A futamon aztán valamennyien pontszerz? helyen zártak: a 2007-es gyorsasági motoros világbajnok, Talmácsi Gábor a 9., lett a Racing Team Toth két versenyz?je közül Németh Balázst a 12., míg Tóth Imrét a 13. helyen intették le.
Legutóbbi hozzászólások