EST. 2002

Capit gumimelegít?k!

Nem, ezek nem az egyszeri gumimelegít?k, amik egy szezon után kiadják a lelküket, amik minden egyes pályadélutánon kékre égetik az abroncsokat. A Capit min?ségi darab, ha nekünk nem is, de a Ducati Corsenak és a Fiat-Yamaha Teamnek ugyan csak lehet már hinni – ugyanis ?k is ezt használják. A többi melegít?höz képest számos el?nye van az olasz cég termékeinek, és ez nem csupán a megnyer? designban, és a felhasznált anyagok kellemes min?ségében merül ki. A f?t?szálakat keresztbe helyezték el, 2 sorban, mindegyik a középvonaltól egészen az anyag széléig fut ki, majd vissza. Végigsimítva a felületet, olyan egy centiméterenként domborodik el? egy-egy szál.

Hogy mire jó ez a design? Sokkal egyenletesebben melegíti fel az abroncs felületét, így az egyes szálakra levetítve kisebb h?mérséklet is elegend?, hogy az egész gumi 80 celsius fok körülire melegedjen. Ezzel könnyedén elkerülhet? az olcsóbb kiviteleknél klasszikusan tapasztalt jelenség, mely során a túlhevített f?t?szál egyszer?en „beleég” a kaucsukba – ami tapadásvesztést okoz. Mivel a szálak egészen a melegít? pereméig kifutnak, így a felnit is melegítik – hiszen alapesetben a felmelegített gumitól körülbelül 30% h?t von el a felni, így mindig addig hagyjuk fenn a gumimelegít?t a motoron, ameddig a kerék belsejébe tenyerelve kellemes meleget érzünk a küll?k aljában.

A f?t?szálak teflon bevonatot kaptak, így nem kell a szívünkhöz kapni, ha esetleg lábra tesszük a motort, míg a melegít? rajta van. A Capit világviszonylatban az els? gyártó, akinek termosztát nélkül sikerült megoldania a gumik felf?tését. Az olasz cég termékeire 2 év garanciát kapunk, piros, fekete, kék és szürke színekb?l választhatunk. 120.000 forint helyett most 100.000 forintért kaphatod meg a Corsaro motoros boltban.

Ez mind szép és jó, de minek nekem ilyen?

Tévedés azt hinni, hogy csak a versenyz?knek hasznos melegít?t használni. Egy átlagos pályanap négyszer húsz perc motorozásból áll, legalábbis a klasszikus hazai viszonylatokat nézve. Ez jó esetben 32 kör egy nap alatt. Még egy meleg nyári napon is legalább 2 kört kell ahhoz megtenni, hogy a gumik elérjék a megfelel? m?ködési h?mérsékletüket, melyen a legjobban tapadnak. Ez 8 kör egy pályanapra levetítve, magyarul az egyik húsz perces menet el is veszett. Ráadásul, ha meleg talpakon gurulunk ki, elkerülhetjük az els? két kör melegítési paráját, amikor minden ívben bizonytalanul próbálgatjuk a határokat. Másrészr?l egy pályaguminak nem tesz jót, ha sokszor felmelegszik és visszah?l. Sok ilyen ciklus alatt a szerkezet elveszti a rugalmasságát, és az abroncs sokkal rosszabb tapadási értékekkel fog bírni, mint azel?tt. Gumimelegít? használattal egy pályanap alkalmával csupán egyszer kell felf?teni a gumit, hiszen két motorozás között is fel tudjuk helyezni a motorra.

ugrás fel