EST. 2002

Carl Fogarty kedvencei

Carl Fogarty minden id?k legsikeresebb WSBK versenyz?je. Négy alkalommal, 1994-ben, 1995-ben, 1998-ban és 1999-ben nyerte el a világbajnoki címet, mind a négyet a Ducati színeiben. Pályafutása alatt és azóta is volt lehet?sége kipróbálni jó néhány motort, köztük jó néhány jó motort. Ezek a kedvencei.

1. Honda Monkey

Carl Fogarty kedvenc motorjai

„Ez életem els? motorja. A tizedik születésnapomra kaptam 1975-ben. Volt egy Honda dealer Blackburnben, a Ken Martin Honda. A motor eredetileg Ken Martin fiának, Chrisnek készült, aki jócskán id?sebb volt nálam. Kin?tte, és az apám megvette nekem. Házilag készített váza van és háromsebességes, 50 köbcentis blokkja. Furcsán néz ki, nem nagyon látsz ehhez hasonlót. A Brit Motorkerékpár Múzeum restaurálta, és t?lük kaptam vissza 30 év után.’

2. Ducati 916

Carl Fogarty kedvenc motorjai

‘Ezzel a motorral nyertem meg a világbajnokságot 1998-ban. Otthon tartom a hallban, 15 éve ott áll. Fogalmam sincs, mennyit érhet. De valószín?leg sosem fogom eladni.’

3. Triumph Thruxton R

Carl Fogarty kedvenc motorjai

‘Az új Thruxton R-rel nagyon jó motorozni. Fantasztikusan jól kezelhet?, és az üléspozíciója is csodás. Arra számítottam, hogy kényelmetlen lesz a kissé café racer stílusa miatt, de nem az.’

4. Triumph Speed Triple R

Carl Fogarty kedvenc motorjai

‘Van egy új Triumph Speed Triple R-em is. Imádom a hangját. A háromhengereseknek mindig jó hangjuk van. Sosem fogom elfelejteni, hogy a Petronas FP1-nek milyen jó hangja volt.’

5. Honda CRF450 flat track bike

Carl Fogarty kedvenc motorjai

‘Ismerem a salakmotor versenyz? Aidan Collins-t, ? hívott el a Buxton salakmotor pályára, hogy próbáljak ki egy salakmotort, és nagyon tetszett. Azt mondta, olyan természetes voltam rajta, mint a kacsa a vízben. Aztán kipróbáltam a flat track motorját is, amit még jobban élveztem. Egy CRF450 volt. Azt gondoltam, úgyis egyre több ilyen pálya épül az országban mostanában, és egy-kett? egészen közel hozzánk. Ezzel a motorral könnyebb motorozgatnom, fájdalommentes. Mert ?szintén szólva a jobb lábam egy kicsit odavan. Krosszozás közben, amikor le kell tennem, eléggé fáj. A flat trackben csak két balos kanyar van, a balos kanyarokat meg szeretem. Így átalakítottam egy Honda CRF450 krosszmotort flat track motorrá. Egy R6-os elejét tettük bele, el?re és hátra 19-es kerekeket, és ennyi. Úgy két hete voltam kint vele a Buxtonon, és imádtam. Nem tudom, 50 évesen pontosan mit is akarok ezzel, belekezdeni egy új flat track karrierbe, de meglátjuk, mi lesz.’

Forrás: visordown.com

ugrás fel