Mint arról már korábban beszámoltunk, Ricky Carmichael motorjában nem megengedett összetétel? üzemanyagot találtak a február 11-ei san diegoi összecsapás után. A Makita Suzukiban lév? benzin oxigén összetétele több volt a megengedettnél pár százalékkal. Az Amerikai Motoros Szövetség (AMA) 25 pontot vont le a 14-szeres bajnoktól, aminek következtében 31 pontra n?tt a hátránya az éllovas Chad Reeddel szemben.
Mint arra számítani lehetett óriási port kavart az ügy az amerikai médiában. Nyilatkozatok tömkelege árasztotta el a sajtót, nem volt egy olyan sportlap sem, amelyik ne a címlapon foglalkozott volna az esettel. Roger De Coster, a Makita Suzuki cspatf?nöke megvédte versenyz?jét a sajtóval szemben, de Carmichael sem volt sz?kszavú az üggyel kapcsolatban. Egyenes csalással vádolta meg a szövetséget, mondván „így akarják izgalmasabbá tenni a bajnokságot”.
A dolog másik érdekessége, hogy a Nemzetközi Motoros Szövetség (FIM) nem találta b?nösnek sem a csapatot, sem pedig a motorost, így a világbajnokság értékelésében megtarthatta megszerzett pontjainak a számát RC. Most el?ször fordult el?, hogy az AMA és a FIM által közösen rendezett versenyen történ szabálytalanság. (Amikor tavaly a Kawasaki csapat üzemanyagát nyilvánították „sárosnak”, akkor csak az AMA szabályai voltak érvényben.). Hogy a jöv?ben ne forduljon el? hasonló eset, a két szövetség kompromisszumot kötött az üzemanyag bevizsgálásokkal kapcsolatban, de a csapatott 20.000 dollár bírság befizetésére kötelezte, így a kecske is jóllakott és a káposzta (itt a pontok) is megmaradt. A döntésnek Reed és Stewart örülhet a legkevésbé, hiszen ezzel a döntéssel RC újból ringbe szállhat a bajnoki címért.
(nn)
RC rehabilitációja után így néz ki az AMA Szuperkrossz Bajnokság állása:
|
Legutóbbi hozzászólások