A Honda népszer? utcai gépét, a CB250-et 2004-ben váltotta le a CBF250. Az újdonság sportosabb, csinosabb lett mint el?de, és sokkal gazdaságosabban és tisztábban üzemel, köszönhet?en a vadonatúj négyszelepes blokknak, a hatsebességes váltónak és a kipufogórendszerhez épített friss leveg?t bevezet? rendszernek. A siker nem maradhatott el, így a CBF250 az elmúlt években a kezd?k és az újrakezd?k között nagy népszer?ségre tett szert. A motorpiac azonban hihetetlen fejl?désen megy át napjainkban, így a Honda szükségét érezte, hogy három év után felfrissítse negyedliteres sikermodelljét.
Kompakt, karcsú és könny?. A CBF250 nyergében könnyedén juthatsz el munkahelyedre minden nap, teljesítménye b?ven elegend? a városi forgatag leküzdéséhez, de bátran kimozdulhatsz vele a városhatáron kívülre is. Vonalvezetése egyszer?, mégis kifinomult. Tervez?i „Vissza az alapokhoz” szlogennel jellemezték stílusát, mely 2007-ben még sportosabb, még szögletesebb lett, mint a három évvel ezel?tt bemutatott modellé.
Küls?
Megjelenésében csak kisebb változtatások történtek, hiszen ami bevált, azon kár is lenne változtatni. Mindamellett külseje kapott egy kis frissítést, a kategóriájában igen nagynak számító 16 literes üzemanyagtankot körülölel? m?anyag borítást áttervezték, az idom formája még modernebb, sportosabb lett, ezzel is kihangsúlyozva, hogy a CBF250 a forgalom teljes jogú résztvev?je. Ragyogó fényt bocsát ki a krómszegélyes els? fényszóró és a filigrán hátsó idomba integrált féklámpa, melyet két oldalról sportos irányjelz?k vesznek közre. A klasszikus motorkerékpárokhoz hasonlóan a magas kormány el?tt van a két kerek órából álló m?szerfal. A nagyméret?, mutatós sebességmér? óra és fordulatszámmér? között folyadékkristályos kijelz? kapott helyet. Err?l olvasható le a megtett kilométerek száma, de itt van a napi kilométer-számláló és az id?mér? óra is, de nagy hasznunkra lehet a mutatós üzemanyagszintjelz? is.
Motor
Ahogy az egy naked motornál illik, a CBF250-re nézve els?ként a finom h?t?bordákkal ellátott motorblokk ragadja meg a szemet. A pörg?s, egyhengeres motor 22 lóer?s maximális teljesítménye lendületes motorozást tesz lehet?vé. A CBF-sorozat legkisebb tagjának légh?téses, 249 köbcentis, négyütem? blokkját két felülfekv?, lánccal hajtott vezérm?tengely vezérli. A beépített kiegyenlít?tengelynek köszönhet?en kiegyensúlyozott, egyenletes a járása, míg a légh?tés kiegészítéseként alkalmazott olajh?t? széls?séges körülmények között is megfelel? üzemi h?fokot tart. A motor erejének jó kihasználhatóságáról hatsebességes váltóm? gondoskodik, melyben az áttételeket a hétköznapi használathoz igazították. Az üzemanyag-ellátás továbbra is a 32 mm-es karburátor feladata, mely a jól hangolt motorral együttm?ködve rendkívül alacsony fogyasztással örvendezteti meg tulajdonosát, miközben a kigyorsításokra sem lehet panasza. Továbblépés történt a környezetvédelem terén is, nagyobb katalitikus utánéget?jének köszönhet?en tovább csökkent a motor károsanyag-kibocsátása, mellyel könynyedén teljesíti az EURO2-es szabályokat.
Futóm?
A masszív, ál-duplabölcs? acélcs? zártszelvény váz egyszerre masszív és könny? konstrukció. Elöl az érzékeny, 37 mm-es els? teleszkópvillák, hátul az alumínium hátsó leng?villa és a központi rugós progresszív Monoshock felfüggesztés fokozza a sportos érzést, így nemcsak az újdonsült motorosok, de az öreg rókák alatt is izgalmas járm? a CBF250. Városi cikázás, vagy hajt?kanyarokkal telit?zdelt motoros zarándokút? Nem akadály. A kezes futóm? mindig segít megoldani a helyzetet. Az U-keresztmetszet?, ötküll?s, öntött alumínium felniken a nagy motorokon szokásos 17 hüvelykes gumik feszülnek, elöl 100/80, hátul 130/70 méretben. A széles, peres gumik dögösen néznek ki, és készségesen várják a parancsokat széls?séges útviszonyok között is. Kategóriájában nagynak számító, 276 mm átmér?j? féktárcsa és könny?, kétdugattyús féknyereg fékezi az els? kereket. A hátsó kerék lassításáról 130 mm-es dobfék gondoskodik. A csinos kerekek is a legutolsó nagyvárosi divatnak felelnek meg.
Motorozhatóság
A motor minden porcikája azt sugallja, hogy a CBF250 a kezd?k jó barátja. Indítása egyszer?, egy gombnyomás, és egyenletesen duruzsol alattunk az egyhengeres motor. A 780 mm magas ülésr?l a kisebb termet? motorosok lába is biztonságosan leér, miközben az osztatlan, kétszemélyes ülésen nemcsak a vezet?, az utas is kényelmesen utazhat. A hátul ül? kényelmét szolgálják a biztonságos és kézre álló kapaszkodók. A középmagas kormány felegyenesedett üléspozíciót tesz lehet?vé, így a szárazon mindössze 138 kilós gépet könnyedén terelgetheti bárki, tekintet nélkül nemre és korra. Nem lehet elégszer kiemelni a CBF250 takarékosságát, hiszen éppen a friss jogosítványos fiatalok számára rendkívül fontos, hogy az els? járm? olcsó, lehet?leg alacsony fogyasztású és gazdaságosan üzemeltethet? legyen, miel?tt átnyergelnének a 600-as kategóriába.
Szöveg és Kép: Honda
M?szaki adatok
|
|
|
Legutóbbi hozzászólások