Biaggi számára nehézségekkel indul az els? futam, amelyben Haslam hatodik, ? viszont csak tizenegyedik. A második felvonásban azonban minden eld?l: Max behozhatatlan el?nnyel vezeti a vébét, és megnyeri azt az Apriliával. Carlos Checa mindkét versenyen az élen végez az Althea Ducati nyergében, Haga mindkétszer dobogón. A 600-asok között dráma az utolsó kanyarban, a végig egymással meccsel? Sofouglu és Laverty kézenfogva esnek el, jön Pirro, a nevet? harmadik.
Sykes és a Kawasaki nagyon rég nem villantak akkorát, mint a szombati Superpole-on, hiszen az els? rajtkockát szerezte meg a páros. A formát sikerült átmenteni a vasárnapi els? rajtra is, a Ninja fordult el els?ként, mögötte Haslam, Smrz, Corser, Scassa, Lanzi, Biaggi és Checa volt a sorrend. S?t, az els? kört is lehozta vezet? helyen Sykes, ami önálló fejezetet érdemel a Superbike nagykönyvében: a második körben hat tized az el?ny, Haslam pedig tapad, szakadozik szét a mez?ny, Biaggi ront, Xausszal kényszerül viaskodni és a két pontot ér? tizennegyedik helyen halad.
Az élen kitart a Kawasaki-csoda, Haslamot pedig Lanzi méregeti – egészen addig, amíg a suzukis maga nem néz be egy ívet, az olasznak több sem kell, már el?z is. A nyolcadik körben még mindig Sykes vezet, Lanzi árnyékként követi, Checa viszont az, aki bravúrosan zárkózik a harmadik helyre, miután el?zi Haslamot. A rákövetkez? fordulóban, a célegyenesre fordító ‘esben’ Lanzi csodálatosan megy el Sykes mellett. Azonmód el is kezd szökni a DFX-es talján, két kör alatt nyolc tizedes el?nyt épít ki, immáron Checával szemben, hiszen a spanyol újabbat el?zött. Sykes csúszik vissza, Smrz szintén, jönnek fel viszont Crutchlow és Haga. Biaggi is felverekszi magát a tizenegyedik pozícióba.
A 15. körben Lanzi el?nye rohamosan fogy: két tized Checával, öt Haslammal szemben. a Tamburellóban meg is kapja a támadást – Checa átveszi a vezetést! Ugyanitt Haga-Sykes-helycsere a negyedik helyért, miközben három Ducati halad az els? háromban. Nagyon ígéretes befutóra készülünk, bármi megtörténhet: néggyel e vége el?tt Haslam el?zi Lanzit és Checa után veti magát. Mindenki a határon motorozik, jön az utolsó kör, Checa kanyarról kanyarra közelebb van a megérdemelt gy?zelemhez: átdobja magát a Tamburellón, a Tosa, a Piratella, az Acque-kanyaron, majd a sikán, és a Rivazza lejt?je. Úgy t?nik, Haslam be fog férni, de besokall: a bukótérbe egyenesíti az ívet, Lanzi, Haga és a feltámadt Smrz pedig bejönnek el?tte a célba. Még így is sikerül azért hozni Biaggin, aki tizenegyedik a kockás zászlónál.
A második versenyben újfent Sykes villámrajtjának tapsolhat a közönség, ám ezúttal a hétvége kulcsembere, Biaggi is jól jön el. Lanzival áll harcban, aki a negyedik helyre tolja le, hogy aztán az egyenesben visszael?ztessen. A pengeváltásból Lanzi nagyon rosszul jön ki: Corser és Checa is megel?zik röviddel utána. Az els? kör végén öt versenyz? van egy másodpercen belül: Sykes, Haslam, Biaggi, Checa és Corser a sorrend. A csoportosulás legagresszívabbika az els? versenyen nyer? Checa, aki nem sokat habozik nekimenni Biagginak, nem szó szerint szerencsére. A negyedik körre, némi átrendez?dés után Checa a második, Haslam pedig közvetlenül Biaggi el?tt közlekedik. Nem sok kell, hogy Sykes is Checa áldozatául essen: a spanyol vezet.
Eközben szép csendesen Fabrizio és Lanzi megérkeznek Biaggira, és vészesen közelít a Corser-Haga duó is. Az örökifjú Checa magabiztosan vezet innent?l kezdve, köszöni szépen, csinálja a maga versenyét. A hetedik kör utolsó el?tti kanyarjában Haslam nagyot hibázik, elmegy mellette Biaggi, Fabrizio és Haga is. Biaggit azonban a jelek szerint nem nyugtatja meg száz százalékig az eset, hiszen a sikánba meg ? ront bele, de meg?rzi harmadik helyét Sykes mögött. Foggal s körömmel való védekezés az osztályrésze.
A tizedik körben megtörténik az, ami végképp eldönti a világbajnoki játszmát: Haslam feljöv?ben, de egy hatalmas kékes füstfelh? minden további kísérletet megakadályoz. Szerencsére nincs ütközés, és bár a pálya is valószín?leg olajos lett, egy Fabrizio-féle bukótér-látogatáson kívül a mez?ny rendben lereagálja a Haslam-drámát. Kár, mert nem így kellett volna véget érnie. De hát ilyen a technikai sport…
Eközben folytatódik Checa diadalmenete, akinek a tizennegyedik körre – amikor Fabrizio kicsúszik – közel négy és fél másodperces el?nye van Hagával 5’4-es Biaggival, 5’8-as Crutchlow-val szemben. Biagginak immár zsebben a bajnoki cím, nem kell mást tennie, mint elgurulni a célig. Átadja a negyedik helyet Crutchlow kollégának, aki azonmód nekiesik Sykes-nak, aki két teljes körön át ellenáll. A verseny innent?l már nem tartogat fordulatokat, Checa dupláz Imolában, Biaggi pedig világbajnok.
Biztosan sokáig nem felejti el, aki látta a Supersport osztály futamát Imolában. Eugene Laverty és Kenan Sofouglu végigmeccselték a versenytávot, majd az utolsó kanyarban akadtak össze és adták át a gy?zelmet Michele Pirrónak
Az évad eddigi legizgalmasabb WSS-nagydíján óriási párbajt láttak a néz?k. Már az els? körben volt pár csörte, aztán a másodikban Sofouglu állt az élre, és 1’53’6-os körére Laverty csak 1’54’1-essek válaszolt. Harmadikként az olasz Roccoli haladt, ám hamar átadta helyét a triumphos Daviesnek.
Laverty azonban visszalopakodott a törökre, Pirro pedig megkezdte felzárkózását. Hamarosan megtörtént a személycsere az élen, és onnantól megint a párbaj-jelleg dominál. Lélegzetelállító m?sor. Az utolsó körben éppen Sofouglu van az élen: a Tamburellóban visszaveri a támadást, a Ferrari-kanyarban ugyancsak nem fér be Laverty, aki a végére tartogat minden puskaport. Minden-mindegy alapon bele is áll a man?verbe, aminek végén kicsúszik és sodorja magával ellenfelét is. ?rület! És miközben a kavicságyban szedel?zködnek, jön Pirro és megnyeri a futamot. Drámai végjáték, meglep? végkifejlettel. A negyedik helyért Parkes a befutóban megveri Fujiwarát és Roccolit. Az összetettben Sofouglu 243 ponttal vezet, Laverty 227-en áll, Pirro az ötödik helyre liftezik fel. Bravó, WSS!
Imola, eredmények
|
|
Els? verseny, végeredmény 1 C. Checa ESP Ducati 1098R Második verseny, végeredmény 1 C. Checa ESP Ducati 1098R Supersport, végeredmény 1 M. Pirro ITA Honda CBR600RR A WSBK állása Imola után (az els? 10) 1 Max Biaggi (ITA) 413 pont (már világbajnok) |
Legutóbbi hozzászólások