EST. 2002

Checa-dupla és bajnokavatás Imolában

Biaggi számára nehézségekkel indul az els? futam, amelyben Haslam hatodik, ? viszont csak tizenegyedik. A második felvonásban azonban minden eld?l: Max behozhatatlan el?nnyel vezeti a vébét, és megnyeri azt az Apriliával. Carlos Checa mindkét versenyen az élen végez az Althea Ducati nyergében, Haga mindkétszer dobogón. A 600-asok között dráma az utolsó kanyarban, a végig egymással meccsel? Sofouglu és Laverty kézenfogva esnek el, jön Pirro, a nevet? harmadik.

Sykes és a Kawasaki nagyon rég nem villantak akkorát, mint a szombati Superpole-on, hiszen az els? rajtkockát szerezte meg a páros. A formát sikerült átmenteni a vasárnapi els? rajtra is, a Ninja fordult el els?ként, mögötte Haslam, Smrz, Corser, Scassa, Lanzi, Biaggi és Checa volt a sorrend. S?t, az els? kört is lehozta vezet? helyen Sykes, ami önálló fejezetet érdemel a Superbike nagykönyvében: a második körben hat tized az el?ny, Haslam pedig tapad, szakadozik szét a mez?ny, Biaggi ront, Xausszal kényszerül viaskodni és a két pontot ér? tizennegyedik helyen halad.

Az élen kitart a Kawasaki-csoda, Haslamot pedig Lanzi méregeti – egészen addig, amíg a suzukis maga nem néz be egy ívet, az olasznak több sem kell, már el?z is. A nyolcadik körben még mindig Sykes vezet, Lanzi árnyékként követi, Checa viszont az, aki bravúrosan zárkózik a harmadik helyre, miután el?zi Haslamot. A rákövetkez? fordulóban, a célegyenesre fordító ‘esben’ Lanzi csodálatosan megy el Sykes mellett. Azonmód el is kezd szökni a DFX-es talján, két kör alatt nyolc tizedes el?nyt épít ki, immáron Checával szemben, hiszen a spanyol újabbat el?zött. Sykes csúszik vissza, Smrz szintén, jönnek fel viszont Crutchlow és Haga. Biaggi is felverekszi magát a tizenegyedik pozícióba.

A 15. körben Lanzi el?nye rohamosan fogy: két tized Checával, öt Haslammal szemben. a Tamburellóban meg is kapja a támadást – Checa átveszi a vezetést! Ugyanitt Haga-Sykes-helycsere a negyedik helyért, miközben három Ducati halad az els? háromban. Nagyon ígéretes befutóra készülünk, bármi megtörténhet: néggyel e vége el?tt Haslam el?zi Lanzit és Checa után veti magát. Mindenki a határon motorozik, jön az utolsó kör, Checa kanyarról kanyarra közelebb van a megérdemelt gy?zelemhez: átdobja magát a Tamburellón, a Tosa, a Piratella, az Acque-kanyaron, majd a sikán, és a Rivazza lejt?je. Úgy t?nik, Haslam be fog férni, de besokall: a bukótérbe egyenesíti az ívet, Lanzi, Haga és a feltámadt Smrz pedig bejönnek el?tte a célba. Még így is sikerül azért hozni Biaggin, aki tizenegyedik a kockás zászlónál.

A második versenyben újfent Sykes villámrajtjának tapsolhat a közönség, ám ezúttal a hétvége kulcsembere, Biaggi is jól jön el. Lanzival áll harcban, aki a negyedik helyre tolja le, hogy aztán az egyenesben visszael?ztessen. A pengeváltásból Lanzi nagyon rosszul jön ki: Corser és Checa is megel?zik röviddel utána. Az els? kör végén öt versenyz? van egy másodpercen belül: Sykes, Haslam, Biaggi, Checa és Corser a sorrend. A csoportosulás legagresszívabbika az els? versenyen nyer? Checa, aki nem sokat habozik nekimenni Biagginak, nem szó szerint szerencsére. A negyedik körre, némi átrendez?dés után Checa a második, Haslam pedig közvetlenül Biaggi el?tt közlekedik. Nem sok kell, hogy Sykes is Checa áldozatául essen: a spanyol vezet.

Eközben szép csendesen Fabrizio és Lanzi megérkeznek Biaggira, és vészesen közelít a Corser-Haga duó is. Az örökifjú Checa magabiztosan vezet innent?l kezdve, köszöni szépen, csinálja a maga versenyét. A hetedik kör utolsó el?tti kanyarjában Haslam nagyot hibázik, elmegy mellette Biaggi, Fabrizio és Haga is. Biaggit azonban a jelek szerint nem nyugtatja meg száz százalékig az eset, hiszen a sikánba meg ? ront bele, de meg?rzi harmadik helyét Sykes mögött. Foggal s körömmel való védekezés az osztályrésze.

A tizedik körben megtörténik az, ami végképp eldönti a világbajnoki játszmát: Haslam feljöv?ben, de egy hatalmas kékes füstfelh? minden további kísérletet megakadályoz. Szerencsére nincs ütközés, és bár a pálya is valószín?leg olajos lett, egy Fabrizio-féle bukótér-látogatáson kívül a mez?ny rendben lereagálja a Haslam-drámát. Kár, mert nem így kellett volna véget érnie. De hát ilyen a technikai sport…

Eközben folytatódik Checa diadalmenete, akinek a tizennegyedik körre – amikor Fabrizio kicsúszik – közel négy és fél másodperces el?nye van Hagával 5’4-es Biaggival, 5’8-as Crutchlow-val szemben. Biagginak immár zsebben a bajnoki cím, nem kell mást tennie, mint elgurulni a célig. Átadja a negyedik helyet Crutchlow kollégának, aki azonmód nekiesik Sykes-nak, aki két teljes körön át ellenáll. A verseny innent?l már nem tartogat fordulatokat, Checa dupláz Imolában, Biaggi pedig világbajnok.

Biztosan sokáig nem felejti el, aki látta a Supersport osztály futamát Imolában. Eugene Laverty és Kenan Sofouglu végigmeccselték a versenytávot, majd az utolsó kanyarban akadtak össze és adták át a gy?zelmet Michele Pirrónak

Az évad eddigi legizgalmasabb WSS-nagydíján óriási párbajt láttak a néz?k. Már az els? körben volt pár csörte, aztán a másodikban Sofouglu állt az élre, és 1’53’6-os körére Laverty csak 1’54’1-essek válaszolt. Harmadikként az olasz Roccoli haladt, ám hamar átadta helyét a triumphos Daviesnek.

Laverty azonban visszalopakodott a törökre, Pirro pedig megkezdte felzárkózását. Hamarosan megtörtént a személycsere az élen, és onnantól megint a párbaj-jelleg dominál. Lélegzetelállító m?sor. Az utolsó körben éppen Sofouglu van az élen: a Tamburellóban visszaveri a támadást, a Ferrari-kanyarban ugyancsak nem fér be Laverty, aki a végére tartogat minden puskaport. Minden-mindegy alapon bele is áll a man?verbe, aminek végén kicsúszik és sodorja magával ellenfelét is. ?rület! És miközben a kavicságyban szedel?zködnek, jön Pirro és megnyeri a futamot. Drámai végjáték, meglep? végkifejlettel. A negyedik helyért Parkes a befutóban megveri Fujiwarát és Roccolit. Az összetettben Sofouglu 243 ponttal vezet, Laverty 227-en áll, Pirro az ötödik helyre liftezik fel. Bravó, WSS!

Imola, eredmények

Els? verseny, végeredmény

1 C. Checa ESP Ducati 1098R
2 L. Lanzi ITA Ducati 1098R 1.171
3 N. Haga JPN Ducati 1098R 1.472
4 J. Smrz CZE Aprilia RSV4 Factory 6.691
5 L. Haslam GBR Suzuki GSX-R1000 9.584
6 T. Sykes GBR Kawasaki ZX 10R 10.979
7 M. Fabrizio ITA Ducati 1098R 15.023
8 S. Byrne GBR Ducati 1098R 15.913
9 S. Guintoli FRA Suzuki GSX-R1000 17.025
10 C. Crutchlow GBR Yamaha YZF R1 20.795
11 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 Factory 21.243
12 R. Xaus ESP BMW S1000 RR 25.860
13 L. Scassa ITA Ducati 1098R 31.551
14 M. Neukirchner GER Honda CBR1000RR 31.689
15 T. Corser AUS BMW S1000 RR 44.349
16 F. Sandi ITA Aprilia RSV4 1000 F. 58.693
17 I. Lowry GBR Kawasaki ZX 10R 1’10.388
18 M. Baiocco ITA Kawasaki ZX 10R 1’13.648
19 F. Lai ITA Honda CBR1000RR 1’15.939

Második verseny, végeredmény

1 C. Checa ESP Ducati 1098R
2 N. Haga JPN Ducati 1098R 2.129
3 C. Crutchlow GBR Yamaha YZF R1 3.926
4 T. Sykes GBR Kawasaki ZX 10R 5.762
5 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 Factory 7.025
6 S. Byrne GBR Ducati 1098R 12.147
7 L. Lanzi ITA Ducati 1098R 14.212
8 S. Guintoli FRA Suzuki GSX-R1000 18.029
9 R. Xaus ESP BMW S1000 RR 18.249
10 L. Scassa ITA Ducati 1098R 19.446
11 T. Corser AUS BMW S1000 RR 23.674
12 M. Neukirchner GER Honda CBR1000RR 34.804
13 F. Sandi ITA Aprilia RSV4 1000 F. 53.540
14 F. Lai ITA Honda CBR1000RR 1’03.102
15 M. Baiocco ITA Kawasaki ZX 10R 1’07.185
16 I. Lowry GBR Kawasaki ZX 10R 1’08.926

Supersport, végeredmény

1 M. Pirro ITA Honda CBR600RR
2 K. Sofuoglu TUR Honda CBR600RR 2.888
3 E. Laverty IRL Honda CBR600RR 4.569
4 B. Parkes AUS Kawasaki ZX-6R 4.865
5 K. Fujiwara JPN Kawasaki ZX-6R 5.718
6 M. Roccoli ITA Honda CBR600RR 6.102
7 M. Aitchison AUS Honda CBR600RR 9.977
8 C. Migliorati ITA Kawasaki ZX-6R 18.563
9 R. Tamburini ITA Yamaha YZF R6 19.987
10 G. Vizziello ITA Honda CBR600RR 28.436
11 M. Lagrive FRA Triumph Daytona 675 28.508
12 V. Iannuzzo ITA Triumph Daytona 675 42.347
13 A. Palumbo ITA Kawasaki ZX-6R 1’05.502
14 G. Barone ITA Yamaha YZF R6 1’05.930
15 A. Lundh SWE Honda CBR600RR 1 kör h.

A WSBK állása Imola után (az els? 10)

1 Max Biaggi (ITA) 413 pont (már világbajnok)
2 Leon Haslam (GBR) 350
3 Jonathan Rea (GBR) 288
4 Carlos Checa (ESP) 274
5 Cal Crutchlow (GBR) 239
6 Noriyuki Haga (JPN) 238
7 James Toseland (GBR) 187
8 Sylvain Guintoli (FRA) 184
9 Michel Fabrizio (ITA) 169
10 Troy Corser (AUS) 165

ugrás fel