EST. 2002

Checa egy villám: kegyetlen id?t ment a veterán Ausztráliában

A spanyollal az élen – igen, Carlos Checával – zárult az Infront kétnapos tesztelése Phillip Islanden, ahol rövidesen már vb-pontokért versenyeznek a Superbike harcosai. Nem is akármilyen id?vel sikerült a tabella tetején végezni: oda a régi SBK pályacsúcs, de Stoner 2010-es MotoGP-idejét is egy tizedre megközelítette a veterán ducatis.

Alighanem elcsodálkoztak maguk a Sepangban munkálkodó GP-s kollégák, amikor megkapták a jelentést az ausztráliai fejleményekr?l. 1’30”578 akármelyiküknek dicséretére válna, ha egy Phillip Islanden teljesített körre vonatkozik. Ez egy tizednyire van Stoner 1’30”458-as fantasztikumától, amit tavaly még Desmosedicivel ért el, míg a MotoGP körrekordát Nicky Hayden tartja, 2008-ban 1’30”059 alatt fordult egyet Victoria állam óceánparti pályáján.

Carlos Checa

Csak kapkodjuk a fejünket. Hogyan lehetséges, hogy egy 39 éves versenyz? egy privát motorral, az Althea csapat Ducatijával, egy 1198-assal, a Pirelli versenygumijaival (!) ott van a királykategóriások mögött szorosan egy gyorskörön… hihetetlen, de igaz. Amellett pedig elgondolkodtató is.

Néhány „technikai” részlet: Checa a délel?tti órákban futotta meg ?ridejét, majdnem pontosan azonos aszfalt- és id?járási viszonyok mellett, mint amilyenek a tavaly októberi GP nagydíjon uralkodtak. Egy 1198 „Evo” Ducatival ment, ami tavaly a „bels?” – azóta feloszlatott, átszervezett – csapat versenyeszközének egy némiképp továbbfejlesztett változata.

Jonathan Rea

Utolsó generációs Öhlins felfüggesztések vannak rajta, a TR ugyanazzal a technikával készült, mint a MotoGP-ken, de nem 48-as, hanem 43-as szárátmér?vel. Az elektronika is roppant hasonló a Desmóéhoz, de az 1198 mégiscsak egy szériagyártásból származó motor, aminek – például – a dugattyúit bárki megveheti szabott, nem elrugaszkodott áron a piaci forgalomban… szóval rejtély, hogyan sikerült egy tizedre közelíteni a gyorskör-specialista Stonert…

Ráadásul Checa versenytávon is jól ment, ami nem kimondottan kellemes hír a riválisoknak a hétvégi sportesemény vonatkozásában. Sylvain Guintoli sem panaszkodott (az eggyel kevésbé „Evo” Ducatival), második legjobb id?t ért el az összesítésben, Jakub Smrz meg negyedik lett. Ugyan nincs már Ducati gyári csapat, ett?l függetlenül a ducatisták jobban mennek, mintha lenne.

Max Biaggi

Rea egyel?re nagy balesete miatt komoly hátrányban van, még az is elképzelhet?, hogy a Castrol Honda nagy reménysége kihagyni kényszerül a nyitányt most hétvégén, így vasárnapra Checának Max Biaggi lehet inkább komoly ellenfél. Az apriliás címvéd? nem a körid?t hajszolta, a délutáni (melegebb és lassabb) pályán csak 5 ezred volt a különbség közte és Checa között. Állítása szerint az RSV4 rengeteget javult a tavalyihoz, de még a decemberi kivitelhez képest is.

Fabrizio alakulgat, bár harmadszor – a két portimaói után – is sikerült elfektetnie a Suzukit. A hetedik hely azért ígéretes az Alstare-nak. A Yamaha gyári csapatában ügyesked? #33-as Marco Melandri is odaverte a sérült vállát amit december 23-án m?töttek, de nem túl nagy a baj. A Kawasaki neve viszont ott tündököl a tabella fels? régiójában Joan Lascorz révén, aki szintén lábadozik még tavaly augusztusi supersportos karambolja után. Kicsúszott egyébként a spanyol és Sykes kolléga is a ZX-10R-rel, Vermeulent hiányolják nagyon a csapatnál, de nincs mit tenni, krónikus térdproblémái miatt az ausztrál nem tudja vállalni a motorozást, az els? otthonit kihagyni lesz kénytelen.

Összesített id?eredmények, WSBK, Phillip Island teszt, február 21-22.

1. 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1’30,578
2. 50 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 1’31,196
3. 4 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1’31,206
4. 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1’31,654
5. 17 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 1’31,866
6. 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1’31,870
7. 84 Fabrizio M. (ITA) Suzuki GSX-R1000 1’32,113
8. 33 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 1’32,122
9. 58 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 1’32,137
10. 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 1’32,272
11. 41 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 1’32,299
12. 12 Waters J. (AUS) Suzuki GSX-R1000 1’32,394
13. 111 Xaus R. (ESP) Honda CBR1000RR 1’32,405
14. 91 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 1’32,413
15. 52 Toseland J. (GBR) BMW S1000 RR 1’32,880
16. 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1’32,994
17. 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 1’33,233
18. 67 Staring B. (AUS) Kawasaki ZX-10R 1’33,398
19. 6 Yanagawa A. (JPN) Kawasaki ZX-10R 1’33,432
20. 121 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 1’33,485
21. 44 Rolfo R. (ITA) Kawasaki ZX-10R 1’33,514
22. 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 1’33,560
23. 8 Aitchison M. (AUS) Kawasaki ZX-10R 1’33,721

ugrás fel