EST. 2002

Claudio Castiglioni: „Újra olasz lesz az MV!”

Miután a Harley-Davidson pár nappal ezel?tt lehúzta a Buell rolóját és az MV Agustát is kiengedte kezei közül annak érdekében, hogy egyáltalán túlélje az elkövetkez? néhány évet, az egyik legnagyobb olasz motoros lap mikrofonjára t?zte Claudio Castiglionit, az MV Agusta elnökét.

A 2006 végén bemutatott, százezer eurós F4 1000 CC-t „ihlet?” Castiglioni éppen megérdemelt nyaralására készül?dött, amikor az olasz zsurnók elkapták, úgyhogy talán már a közelg? pihenés miatt, de a jó öreg Claudión nem látszódott az aggodalomnak még jele sem, szeretett gyermekének sorsát illet?en: „Nincs bajban az Agusta, s?t, üzleti szempontból logikusnak és valószín?nek t?nik a lehet?ség, hogy az MV Agusta újra olasz kézbe kerül.” – magabiztoskodott. Talán neki otthon már le is van zárva a boríték, benne egy golfklubos ismer?s nevével?

A Hádé ugyan felállt és hátat fordított az olasz brendnek, de ne gondoljuk, hogy a Buelléhez hasonlóan az MV Agusta „gyárában” is síri csönd és hullaszag honol! „Igyekszünk majd kitenni magunkért az Eicmán – mesélt terveikr?l Castiglioni – két új motorbemutatóval is készülünk az show-ra.” Lássuk csak gyorsan: a két új 990R és 1090RR Bruteléról már tudunk, az új F4 – amit csak F5-ként emlegetünk – elejét már kívülr?l fújjuk, és a kis, háromhengeres, 675-ös F4-ecske – csak nem F3 néven? – pedig elbújhatott volna jobban is, akkor talán meglepetésként ért volna minket most ez a hír, signore.

„Talán jobb lett volna, ha a Harley-Davidson a milánói kiállítás után jelenti csak be a Buellt és az MV-t érint? döntését.” – villan meg egy pillanatra Castiglioni szemében az ?szinteség, bizakodása a jöv?ben azonban nem kopik – „De így is jól megleszünk, mintha mi sem történt volna. Az MV egy er?s márka, mindenki szereti, és továbbra is fogja. Természetesen a Harley döntését is meg lehet érteni, hiszen nem halogathatták tovább a bejelentést.” A háttérben az amerikai cég részvényárai és a t?zsde áll.

Ha az MV Agusta jöv?jében tehát, úgy t?nik, még szabad hinnünk, egy, a Buellt felkaroló, amerikai mese-milliárdos megjelenése és ezzel Erik Buell motorjainak megmenekülése sokkal valószín?tlenebb, mint az MV Agusta szinte zavartalan továbbketyegése. A tengerentúli Buell szalonokban pedig manapság ez a kép fogadja az arra téved?t:

ugrás fel