A sivatagi Losail Internationalon tesztelnek a Superbike és Supersport világsorozat egyes csapatai és pilótái. Az els? napon a címvéd? Troy Corser bizonyult a leggyorsabbnak a Suzukival – az ausztrálnak nem sikerültek túl fényesen az ezt megel?z? próbák Valenciában, ahol leginkább az es?é volt a f?szerep. Most, a katari összejövetel nyitónapján azonban világossá tette az öreg Troy, hogy a csúcsnál lejjebb nem nagyon akarja adni. A Ducati új csillaga, Lorenzo Lanzi viszont ott van a világbajnok nyomában, és a 999 különösen jól megy. Lanzié volt a délel?tt, majd az ebédszünet után indult be a Suzuki-henger. Górcs? alatt a Pirelli legújabb fejlesztés? borításai, amelyekkel Corser b?dületes 2’00’44-es kört ment, ami egyben új pályarekord is Katarban (az eddigi els?ség szintén az ausztrál nevéhez f?z?dött, a februári Nagydíj alatt ment 2’01’244-et). A suzukis versenyz? szinte tökéletes köre nem csak egy villanás volt: sorra teljesítette a 2’01 körüli fordulókat. Az id?járási viszonyok remekbeszabottak, 29 fokos a leveg? h?mérséklete, közel 40 fok az aszfalté.
Lanzi a régi generációs gumikat használta, és azokkal ért el 2’00’88-at már a reggel során, miután már egy esésen is túlvolt – amit karcolás nélkül úszott meg. Lorenzót a délután során még egy ízben megtréfálta a Losail: ekkor már beütötte a bal alkarját. Komoly baja nem történt, a munkát folytathatja. Lanzi ezúttal is jobbat ment, mint a csapattárs Troy Bayliss (2’01’22), aki egykori világbajnokként most ismét ismerkedik a szcénával. A Ducati egyébként csak két motort vitetett Katarba, azok viszont F06-osok.
Éled?ben a Honda is: James Toseland egyre jobban megtalálja a helyét a CBR-RR nyergében, és a valenciai hatalmas lemaradáshoz képest most már 1 mp-nyire van Corsert?l. Toseland már öt perccel a kezdés után elesett, mivel letért az ideális ívr?l. Az angol már most gyorsabb, mint Karl Muggeridge, aki könnyen csapaton kívül találhatja magát: amennyiben a Ten Kate együttes megegyezik ugyanis a MotoGP-t mindenképpen elhagyó brazil Alex Barrosszal, úgy Muggast a Klaffi Honda csapathoz irányíthatják.
Nem különösen villogott a Yamaha-gárda: Haga másfél másodpercre van az els?t?l, Pitt még gyengébb, ráadásul a csapatban sincs minden rendben, Andrew új f?szerel?t kért maga mellé. A Petronas egyetlen dologgal vétette észre magát a nap során: Steve Martin szétrobbanó blokkjával, ami beterítette olajjal a célegyenest. Martin éppen egy m?tét után van: az egyik veséjét vették ki, mert tumort találtak benne.
Hiányzik a Kawasaki err?l a tesztelésr?l: a ZX-10R január közepén mutatkozik be Ausztráliában. Ott vannak a Közel-Keleten viszont a supersportosok képviseletében a világbajnok Sébastien Charpentier, aki szintén pályacsúcsot motorozott (2’03), hét tizeddel megjavítva a 2005-ös pole pozíciós id?t. Debütált a gyári 600-as Hondán a török Kenan Sofouglu, a Stock 1000 ezüstérmese (egyel?re 3 és fél mp-cel lassabb a csapatkapitánynál). Sofouglu a Ten Kate f?szponzora, a Winston kérésére került a csapathoz az egyébként felkészültebbnek tartott olasz Gianluca Nannelli (az imolai Supersport GP gy?ztese) helyett.
Katar, 1. nap – hivatalos köridők
|
|
SUPERBIKE SUPERSPORT
|
Legutóbbi hozzászólások