EST. 2002

Corser csúcsformában Phillip Islanden

A Phillip Island-i tesztelés els? napján a világbajnok a leggyorsabb: Troy Corsert a jelek szerint vajmi kevéssé érdekli, hogy jön-e mellé Max Biaggi avagy sem. A Pirelli versenygumijaival 1’33’6 alatt fordult meg a címvéd? a saját tanyájának számító Victoria állambeli pályán. Pár kör kellett csak Corsernek ahhoz, hogy fél másodperces közelébe érjen önmaga legjobb eredményének, amelyet a 2005-ös szezon nagydíj-hétvégéjén ért el, ám akkor puha gumikkal. Egyszóval: csúcsformában van az öreg Troy, aki Katar után odahaza, Ausztráliában is kitesz magáért. Ha úgy tetszik, 1-0 az állás a márkatárs és ‘nagy kihívó’ Mat Mladinnel szemben, aki hat éve vitathatatlan királya a tengerentúli AMA Superbike sorozatnak. Mladin 1’33’9-cel nyitott, de a pálya gyors részén csúnyán összetörte a GSX-R-t. Magának a sportolónak nem esett komolyabb baja, de a motornak és a munkának l?ttek.

Az összehasonlítás nem csupán a pilóták szintjén érdekes (vajon az SBK világbajnokság vagy az AMA a versenyképesebb sorozat?), hanem a gumik szempontjából is: a Pirelli az els? kóstolás alapján el?rébb jár, mint a Mladin által bevetett Dunlop: az olasz gyártó a katari téli tesztelés során megmutatta, hogy új fejlesztés? anyagai b?dületes teljesítménnyel kecsegtetnek.. Corser a blokkot is teszteli, s?t f?leg azt: a 2006-os konfiguráció belövése a cél, ehhez az eszköz egy evolúciós GSXR átalakított leng?villával és számos más futóm?-módosítással. A társ Yukio Kagayama két darab megújított 2005-ös motor fölött rendelkezik.

Egyébként két napja még úgy volt, hogy Max Biaggi is ott lehet az eseményen. A csapat a tervezettnél el?bb indult el Európából, a japánok pedig – állítólag – hatalmas nyomás alá helyezték az Alstare együttest, nehogy a négyszeres 250cc-világbajnok ott lehessen, és használhassa a gárda anyagait, megosztozva mindenen Troy-jal és Yukióval. Furcsa helyzet állt el?, aminek a végén a Los Angelesben várakozó olasz a melbourne-i helyett a római járatra váltott jegyet… A japánok nem nagyon akarják Biaggit, a Corona szponzor és a csapat maga pedig – afféle pótmegoldásként – vendégül látják a MotoGP-t elhagyó pilótát az újonnan létrehozott itáliai központban. Addig is telik az id?, nem igaz?. Ezek után érdekes lesz, hogy Biaggi elfogadja-e egy olyan csapat ajánlatát (ha ugyan van ajánlat), amely igaz formálisan mellette állna, viszont pilótaként az anyagyár bizalmát nem élvezné. Az a megállapodás, amelyet a múlt hét végén szinte tényként könyvelt el az olasz és a brit sajtó, egyre valószín?tlenebbnek tetszik.

Ausztáliában nincsenek ott a Kawasakik és a Ducatik, utóbbiak inkább Valenciában tesztelnek február 6. és 7. napján. Megérkezett viszont a Yamaha France csapat teljes létszámban: Abe 1’34’7-tel, Gimbert 1’35’7-tel rukkolt el?, a francia a délel?tt során bukott, mert eltört a motorján a félkormány. Az együttes harmadik embere, Shinichi Nakatomi három másodpercet kapott Corsert?l els? Phillip Island-i körözése alkalmából. Tesztel még az a Petronas is, amely a tavalyi nagydíj edzésein jobban ment Ausztráliában a Ducatinál és a Hondánál is: Martin ezúttal 1’34’8-cal zárta a napot.

ugrás fel