EST. 2002

Corser: pályarekord a 2006-os Suzukival

Troy Corser továbbra is villámgyors az ausztráliai Superbike-tesztsorozaton Phillip Islanden. A vb-címvéd? most el?ször ment a 2006-os géppel, és 1’32’81-et motorozott versenygumikkal, megdöntve ezzel a korábbi, 1’33’019-es hivatalos körrekordot, amely 1999 óta érintetlen volt. Corser legjobb köre a fölénnyel nyert tavalyi Ausztrál Nagydíjon 1’34’917 – micsoda különbség! A fejl?dés egész egyszer?en szenzációs, és természetesen legnagyobb részben a jóideje lehajtott fejjel dolgozó Pirelli-fejleszt?knek köszönhet?. De a félelmetes id?eredményb?l arra lehet következtetni, hogy a Suzuki is hatalmasat lépett el?re a ’06-os GSX-R változattal.

Szóval miközben Biaggi az angliai Silverstone-ban a Forma-1 mili?jét kóstolgatja (hogy mennyire komolyan, azt csak ? maga tudja), az a motor, amivel az SBK-ban mehetne, egyre er?sebb. Az Alstare csapat szerel?inek arcáról, ahogy mondani szokás, pajszerrel sem lehetne leverni a mosolyt. Corser sikerrel adott át megannyi futóm?-újdonságot (f?képpen egy új hátsóvillát és egy 43 mm-es Showa els?t) és eredményesen fejlesztette a blokkot. Nem csupán a mechanikus részt, de az elektronikát is: a Suzukinak már tavaly is nagyon bonyolult motorvezérlése volt, most el?relépést jegyezhetnek ezen a téren is.

A pályaviszonyok a kora délel?tti órákban voltak a legjobbak: az auszrál ekkor futotta meg ‘a’ kört, de délután is gyors tudott lenni, amikorra már föltámadt a szél. 1’33 körüli fordulókat tett. Csapattársa, Yukio Kagayama átlagosan 1 mp-vel ment lassabban, holott ugyanazzal az anyaggal látták el: 1’33’61 a japán napi legjobbja. Visszatért a pályára a kedden csúnyát bukó Mat Mladin, az AMA SBK kiválósága: a Dunlop gumikat használó Mladin 1’33’98-on állította meg a stoppert, ami nagyjából ugyanolyan tempó, mint az els? felvonáson mutatott. (A gumitémához még hozzátartozik, hogy a Pirelli szériában gyártott abroncsokat ad a versenyz?knek, míg a Dunlop által a Suzuki Usának juttatott borítások speciális prototípusok.)

ugrás fel