EST. 2002

Csalt az Aprilia, nincs büntetés! Kivételeznek Biaggival?

Az Aprilia az RSV4 rövid és igen eredményes pályafutása alatt már másodszor kerül a figyelem középpontjába kétes m?szaki megoldásaikkal. Tavaly az emlékezetes fogaskerekes botrány vágta ki a biztosítékot a konkurenciánál, de végül egy kiskapura hivatkozva nem büntették meg a csapatot. A legutóbbi asseni forduló után Max Biaggi motorja bukott meg a technikai ellen?rzésen, mégis megtarthatta pontjait. Véletlenek nincsenek, pláne két egyforma!

Hogy lehet az, hogy a másik két apriliás versenyz?, név szerint Noriyuki Haga és Leon Camier motorjának üzemagyagellátó-rendszere a szabályoknak megfelel? volt, de a Max Biaggi motorján lév? szerkezetet már szabálytalannak min?sítették a technikai szakemberek? Ennyire pikkelnének Mad Max-ra a FIM-nél? Aligha! Nyilvánvaló, hogy amióta motorverseny a motorverseny minden résztvev? a szabályok feszegetésével próbál jobb és jobb lenni. Az Aprilia ezúttal (is) nagyon pofátlanul csinálta!

Idén már másodjára kerül ‘nem szimpatikus’ helyzetbe a világbajnok

A szabály, az szabály. Tetszik, nem tetszik! Azokat pedig azért szokták megalkotni, hogy ne uralkodjon el a káosz. Ha valaki az el?zetesen elfogadott szabálykönyvben leírtak ellen cselekszik, azért bizony büntetés jár. F?leg, ha mindez készakarva történik. A köznyelv ezt hívja csalásnak, ez viszont – motorsport nyelvre lefordítva – automatikus kizárást von maga után! Az Alitalia Aprilia csapat címvéd?jének RSV4-esén nem homológ befecskendez?t találtak a hétvégi asseni WSBK futamok után, pedig a szabálykönyv kerek-perec kimondja, hogy az üzemanyagellátó egység minden alkatrészének homológnak, vagyis a modell utcai változatáváél megegyez?nek kell lennie.

A stewardok szóbeli figyelmeztetéssel intézték el az ügyet, Max Biaggi pedig megtarthatta a két második helyezésért járó 40 világbajnoki pontot. Gigi Dall’Igna a GPone.com oldalán azt nyilatkozta, hogy félreértésr?l van szó, és csupán a benzinpumpa gyártásának ideje zavarhatta meg az ítészeket. Hangsúlyozta, hogy Biaggi motorjának felkészítése során is a szabályban foglaltak szerint jártak el. Viszont az új alkatrészeket el kell fogadtatni az arra hivatott szervvel, ezt igazán tudhatná egy olyan tapasztalt technikai guru, mint Dall’Igna. Ez sajnos nem csak az Aprilia illetve Biaggi megítélését rontja, hanem az egész sorozatét is. A szériának volt már egy nagyon komoly mélypontja, amikor a többi gyártó (f?leg a japánok) pontosan az ilyen dolgokért hagyta faképnél Flaminiéket. Kár lenne ezért a jó kis Superbike-világbajnokságért!

ugrás fel