EST. 2002

Cukiság: Ducati Scrambler és az id?gép

A Scrambler. Szeptember 30-án, a kölni Intermot kiállításon leplezik le hivatalosan, és már számos kémfotó és –videó kering róla a neten. És err?l a motorról beszél Franco és Elvira is. Hogy kik ?k? Cuki kis mesefigurák.

A motornak már van külön weboldala (www.scramblerducati.com), Facebook-csoportja (#scramblerducati, #scrambleryouare), beetet? videója és megjelent már egy exkluzív sárga konténeres változatban a WDW 2014 fesztiválon, ám összességében a gép még nem publikus. Komoly történetisége van ennek a modellnek: Olaszországban a hatvanas évek végén robbant be a Scrambler, miután 1962-ben az USÁ-ban már debütált. Akkor az olaszok két Ducati gyári dolgozót kértek fel, hogy a hivatalos fotókon szerepeljenek, na ?k voltak Franco és Elvira, el?bbi mérnök-tesztpilóta, utóbbi a könyvelés dekoratív alkalmazottja. A vállalat most hasonló marketingeszközökhöz nyúl…

Ducati Scrambler

Nagy örömünkre szolgált rátalálni ezekre a mókás animációs reklámfilmecskékre.  Franco a jöv?ben, 2078-ban id?géppel visszautazik az 1969-as Woodstock fesztiválra, ahol találkozik Elvirával és a Scramblerrel, és mindkettejükbe beleszeret. Még miel?tt az els? csók elcsattan, ugyanez az id?gép a 2014-es WDW-re repíti ?ket, ahol ott találják az ominózus sárga Scramblert és önmaguk ’69-es fotóját. Hogy aztán mi történik, azt már nem is írjuk le, tessék megnézni.

Franco and Elvira Story from Scrambler Ducati on Vimeo.

Franco and Elvira Story (Episode 2) from Scrambler Ducati on Vimeo.

Franco and Elvira Story (Episode 3) from Scrambler Ducati on Vimeo.

A lényeg, hogy id?gép élesítve, a motort ugyanazok a szerepl?k mutatják be, mint akik ’69-ben tették és akik vélhet?en 2078-ban is fogják. Franco bajsza egyébként is megkülönböztet? jegye a terméknek és központi eleme a kampánynak. Az üzenet pedig: a Scramblert ne tekintsük afféle replikának vagy vintázs-motornak. Tekintsünk rá úgy, mintha a Ducati sosem állt volna le a gyártással! Külöbségek persze lesznek, mindjárt ott van az a plusz egy henger például, és hát a futóm?ves fejleszt?mérnökök is keményen dolgoztak az elmúlt fél évszázadban.

Esztétikai és filozófiai visszautalások azonban szépszámmal lesznek az eredeti Scramblerre, ami lehet, hogy nem mindenkinek tetszik majd és bizony a márka rajongói soraiból is akadnak kritikus hangok – de ez van. Hogy Bologna pontosan mit f?zött ki, az pedig mindenki számára kiderül szeptember végén az Intermoton! A végs? szót pedig a kritikusok helyett kimondja majd a közönség és a piac.

Ducati Scrambler

ugrás fel