A pálya után az utcára is elkészítette a Dainese azt az intelligens airbag-rendszert, ami D-air Street néven kerül forgalomba a jöv? szezontól. Szemben a versenyz?knek szánt változattal, ezt a kabát alá kell venni, és noha látszik a dudor, viselete kényelmes. A rendszer egy Dainese protektorral m?ködik közösen, a kulcscsontot, a mellkast és a vállat védi.
A D-air Street egy elég komplex találmány, az M-kit és J-kit néven futó ‘agyak’ mégis kisméret?ek, ezenkívül roppant praktikusak, mert a vértezetet nem kell közvetlen fizikai összekötetésbe hozni a motorral. Az M-kit a motoron foglal helyet, a J-kit pedig a motoros kabátban – el?bbi a villaszárakra helyezett egy-egy menetdinamikai szenzort, egy, a nyereg alatti részre szerelt ‘esésfigyel?t’ és egy központi jelfogó és -értelmez? kütyüt tartalmaz. Az M-kit CPU-jában lév? szoftver tartalmaz egy aktivációs algoritmust – 7 km/órás sebesség alatti ütközés vagy esés során az algoritmus nem engedélyez nyitást az airbagnek.
A kabát belsejében található a J-kit, aminek az alapja egy pneumatikus rendszer, ami két darab, összesen 12 liter ?rtartalmú nagynyomású zsákból és két hidegtechnológiás gázgenerátorból áll. A központi egységgel való kommunikációért, a nyitásért, a SIM-kártyás felismer? rendszer és az állapotjelz?k m?ködéséért egy elektronika felel. Az M-kit képes felismerni ‘a saját’ motorosát (vagy utasát), egy (vagy két) SIM-kártya lecsekkolásával. A fedélzeti egység két rádiócsatornán, folyamatosan kommunikál a kabátban lév?vel, megállás nélkül küldi a motor menetdinamikai paramétereit. Amikor az aktivációs algoritmus esést érzékel, megtörténik az airbag nyitása.
Forgalmazza a DanGer Bikes |
Legutóbbi hozzászólások